۱۰۹۴۱۰۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

دیدار تدارکاتی ایران و سوریه در غیاب لژیونر‌ها

تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی دهم فروردین ماه ۱۴۰۰ در دیداری تدارکاتی میزبان سوریه است که طبق قوانین بین‌المللی لژیونر‌های فوتبال کشورمان نمی‌توانند در این بازی حضور داشته باشند.

روزنامه کیهان: تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی دهم فروردین ماه ۱۴۰۰ در دیداری تدارکاتی میزبان سوریه است که طبق قوانین بین‌المللی لژیونرهای فوتبال کشورمان نمی‌توانند در این بازی حضور داشته باشند.

فدراسیون فوتبال سوریه روز گذشته اعلام کرد بازی تدارکاتی تیم ملی این کشور با ایران پابرجاست و این بازی در تاریخ ۳۰ مارس (۱۰ فروردین) برگزار خواهد شد. این دیدار قرار بود پیش از این‌ها برگزار شود که شیوع ویروس کرونا آنرا به تاخیر‌انداخت. در برنامه قبلی قرار بود ایران ۵ فروردین در استادیوم آزادی تهران میزبان هنگ کنگ باشد که کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد این بازی به خاطر محدودیت کشورها در سفرهای برون مرزی برگزار نخواهد شد و قرار است بازی‌های گروه ایران به صورت متمرکز خرداد ماه برگزار شود.

حالا تیم ملی به بهانه دیدار دوستانه با سوریه اردوی تدارکاتی را در تعطیلات نوروز برگزار خواهد کرد. فدراسیون فوتبال سوریه در خبری که در این باره منتشر کرده است به این نکته اشاره کرده سوری‌ها پیش از سفر به تهران برای بازی با ایران ۵ فروردین در منامه با بحرین بازی خواهند کرد و بازی با ایران در استادیوم آزادی تهران دومین بازی آنها در فروردین ماه خواهد بود. لیگ برتر بعد از برگزاری بازی‌های هفته هیجدهم به بهانه نیم فصل تعطیل خواهد شد و تیم ملی بدون دغدغه می‌تواند اردوی تدارکاتی خود را به بهانه بازی با سوریه برگزار کند.

با انتشار این خبر از سوی منابع سوری مشخص شد که ایران دهم فروردین ماه به مصاف سوریه خواهد رفت تا با توجه به لغو دیدارهای رسمی مقابل هنک کنگ و کامبوج، تیم ملی پس از مدتها در یک بازی تدارکاتی به میدان برود. به علت لغو دیرهنگام برگزاری مسابقات انتخابی جام جهانی، فدراسیون فوتبال نتوانسته بیش از یک دیدار را برای تیم ملی هماهنگ کند. در نتیجه تیم ملی همانند ماه‌های گذاشته به جای استفاده از حداکثر زمان و برگزاری حداقل دو دیدار تدارکاتی، باز هم بخشی از روزهای موسوم به «فیفا دی» برای برگزاری بازی‌های دوستانه و رسمی را از دست می‌دهد.

غیبت احتمالی لژیونرها در بازی با سوریه

مسابقه بین دو تیم ایران و سوریه در دهم فروردین ۱۴۰۰ در شرایطی است که فیفا دی شامل ۲۸ اسفند ۹۹ تا ۶ فروردین ۱۴۰۰ می‌شود و اکثر تیم‌های ملی در همین روزها به رقابت می‌پردازند. در نتیجه تیم ملی ایران مجاز به استفاده از بازیکنان لژیونر خود نیست.

اگر چه باشگاه‌های ایرانی به خاطر تیم ملی از منافع خود گذشت می‌کنند اما خبری از حضور بازیکنان لژیونر در این دیدار نیست و اسکوچیچ باید ترکیب تیمش را بدون بازیکنان شاخص خود به میدان بفرستد.غیبت بازیکنانی مانند طارمی، آزمون، بیرانوند، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش، امیر عابدزاده، صادق محرمی، کاوه رضایی، علی‌ قلی‌زاده، کریم انصاری‌فرد و... در شرایطی است که تیم ملی در بازی‌های رسمی خود حساب ویژه‌ای روی این بازیکنان باز کرده است.

در صورتی که مسابقه ایران و سوریه داخل فیفا دی برگزار می‌شد، می‌توانست کمک ویژه‌ای به تیم ملی ایران باشد. باید دید اسکوچیچ می‌تواند موافقت باشگاه‌های اروپایی و بعضا عربی را در کوران مسابقات جلب کند و ملی‌پوشان لژیونر را سه، چهار روز دیرتر به باشگاه‌های خود بفرستد یا خیر. این احتمال می‌رود که او در اردوی نوروز ۱۴۰۰ که از سوم فروردین شروع می‌شود، به طور کلی قید حضور لژیونرها را هم به صرف اینکه فقط سه‌، چهار روز در تمرینات شرکت کنند، بزند.

آغاز اردوی تیم بحرین

برخلاف ایران، بحرین رقیب ما در راه رسیدن به جام جهانی اردویش را از روز دوشنبه آغاز کرده است. در این اردو ۳۳ بازیکن حضور دارند تا در آستانه بازی‌های دوستانه بین‌المللی مقابل سوریه و اردن در ورزشگاه حمد تاون، خود را به سرمربی این تیم معرفی و زیر نظر سوسا پرتغالی شروع به تمرین کنند.

بحرین به منظور آماده ‌سازی برای مقدماتی آسیا برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های آسیا چین ۲۰۲۳ به مصاف اردن و سوریه می‌رود. این اولین دیدارهای بحرین در سال جدید میلادی خواهد بود.سوسا بازیکنانی را از لیگ برتر بحرین و همچنین تیم دسته دوم الخالدیه انتخاب کرده است.

برنامه دیدارهای ایران در خرداد 1400

پس از لغو برگزاری انتخابی جام جهانی قطر در مارس ۲۰۲۱ (فروردین ۱۴۰۰) کنفدراسیون فوتبال آسیا خردادماه را به عنوان زمان جدید برگزاری رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ اعلام کرد.

طبق اعلام AFC زمان جدید دیدارهای تیم ملی فوتبال به این شرح است:

پنج‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
*ایران............................................................................. هنگ کنگ
دو‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰
*ایران..................................................................................... بحرین
جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
*کامبوج.................................................................................... ایران
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
*ایران........................................................................................ عراق

این مسابقات به صورت متمرکز و به میزبانی یکی از کشورهای گروه C برگزار می‌شود و در صورت نبود میزبان، مسابقات در کشور ثالث (بی‌طرف) برگزار خواهد شد. تیم‌های حاضر در مسابقات ۳۱ می‌(۱۰ خرداد) وارد محل برگزاری مسابقات می‌شوند و در ۱۷ روز به رقابت می‌پردازند. در صورتی که این مسابقات به صورت متمرکز برگزار نمی‌شد، ایران در چهار بازی باقی مانده خود، در سه دیدار میزبان و فقط در یک بازی مهمان
می‌شد.

در جدول رده‌بندی گروه سوم عراق صدرنشین از ۵بازی صاحب ۱۱ امتیاز است. بحرین با ۵ بازی و ۹ امتیاز دوم است و ایران با ۴ بازی و ۶ امتیاز در رده سوم ایستاده است. تیم‌های هنگ کنگ و کامبوج نیز با کسب ۵ و یک امتیاز در رده‌های چهارم و پنجم قرار دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج