جاباما
۱۰۹۴۱۵۷
۲۳۵ نظر
۵۴۵۹
۲۳۵ نظر
۵۴۵۹
پ

موارد تازه و خوشحال از چندهمسری در اینستاگرام

در یکی دو سال اخیر عده‌ای آزادانه و بدون هیچ ابایی به‌دنبال ترویج شیوه‌ای از زیست اجتماعی و فرهنگی به‌نام چندهمسری در کشور هستند، پدیده‌ای که نه با فرهنگ، نه باعرف، نه با شرایط جمعیتی کشور و... همخوانی ندارد.

برترین‌ها: پدیده‌ی تبلیغ چندهمسری توسط عده‌ای خاص، امری چندان جدید نیست و از گذشته تا به امروز شاهد این تبلیغات عجیب و غریب بوده‌ایم. به‌تازگی اما باز هم موضوع چندهمسری داغ شده، آن هم با یک ویدئوی منتشره از یک مجلس عروسی که در آن خواننده‌ی مراسم عروسی با لحنی تمسخرآمیز و نگاهی کالایی به زن، به‌سبک مداحی می‌خواند که «مردان خدا باید چهار زن بگیرند و...» مدعوین مراسم عروسی نیز که همگی مرد هستند با دست زدن و زمزمه کردن اشعار با خواننده مجلس همراهی می‌کنند. همین موضوع بهانه‌ای شد تا امروز در این مطلب، به پدیده‌ی چندهمسری بپردازیم.

موارد تازه و خوشحال از چندهمسری در اینستاگرام

تلاش برای رواج چندهمسری

ستاره لطفی در روزنامه همدلی نوشت: همین پارسال و قبل از شیوع کرونا بود که «موسسه وطن توحیدی حیات حسنی در قم»، اقدام به‌برگزاری کارگاه‌های مهارت‌های چندهمسری کرد. موضوع کارگاه‌های این پروژه مواردی، چون «ضرورت احیای فرهنگ چندهمسری»، «الزامات تشکیل خانواده‌های چندهمسری»، «احکام فقهی خانواده‌ها چندهمسری» و «مهارت‌های ارتباطی خانواده‌های چندهمسری» تشکیل می‌داد.

در همان زمان یکی از مهمانان برنامه «بدون توقف» شبکه سه تلویزیون نیز در طول برنامه بار‌ها و بار‌ها از چندهمسری دفاع کرد و محتوای سخنانش کاملا ترویج و تشویق چندهمسری بود. البته بعد از انتقادات حجت‌الاسلام غلامرضا قاسمیان، اعلام کرد قصد ترویج چندهمسری را نداشته، اما سخنانش از جنس موافقت ضمنی با امر چندهمسری بود.

در کنار این تلاش‌ها برای تشویق چندهمسری ویدئویی دیگر از یک مرد روحانی به‌نام نوید ابراهیمی و چهار همسرش در فضای مجازی منتشر شد که گویا همه افراد خانواده از شرایط زندگی گروهی احساس رضایت داشتند. به‌رغم این‌که سازنده این ویدئوی جنجالی تلاش کرده بود که از خانواده چندهمسری نوید ابراهیمی تصویری مثبت و شاد بسازد، اما، چون این موضوع برخلاف طبیعت زنان و همچنین واقعیت‌های موجود جامعه است، این ویدئو بیشتر از آن‌که زندگی گرم خانوادگی را نشان دهد، نوعی استفاده ابزاری و کالایی از زنان را در ذهن مخاطب تداعی کرد، به‌نحوی که اعتراض بسیاری از مردم را برانگیخت.

موارد تازه و خوشحال از چندهمسری در اینستاگرام

ترویج چندهمسری خدمت به مردان پولدار است

تشویق به چندهمسری درحالی صورت می‌گیرد که بسیاری از جوانان به‌دلایل مشکلات اقتصادی و معیشتی قادر به ازدواج و تشکیل خانواده نیستند، بنابراین تلاش عده‌ای برای جاانداختن و رواج چندهمسری این ذهنیت را ایجاد می‌کند که ترویج این موضوع خدمت به مردان پولداری است که تعهد به خانواده برای آنان جایگاهی ندارد و این اقدامات بیشتر باعث هدایت پولدار‌ها به‌سمت تعدد زوجین می‌شود نه رفع مشکل ازدواج جوانان.

بنابراین این‌گونه تحرک‌ها و اقدامات نه‌تنها مشکل ازدواج جوانان را حل نمی‌کند، بلکه آرامش را نیز از خانواده‌هایی که مرد خانه اقدام به ازدواج مجدد می‌کند، می‌گیرد. علاوه بر این، افرادی که آستین بالا زده‌اند که برای مردانی که دارای همسر هستند، سه همسر دیگر اختیار کنند، از بافت جمعیتی کشور اطلاعی ندارند. آنان آنقدر ناآگاهند حتی نمی‌دانند که ساختار جمعیتی کشور ما اجازه چندهمسری را نمی‌دهد، چرا که آمار پسران در ایران بیش از دختران است. براساس آخرین سرشماری انجام شده، نسبت جنسی (نسبت جمعیت مردان به زنان) در کشور ۱۰۳درصد و در تمام مناطق بیش از ۱۰۰درصد است. به این معنی که جمعیت مردان در کشور بیش از زنان است.

موارد تازه و خوشحال از چندهمسری در اینستاگرام

تناقض‌ها نسبت به حقوق زنان

درحالی عده‌ای بدون شناخت از عرف و هنجار‌های فرهنگی و ساختار جمعیتی کشور به‌دنبال ترویج چندهمسری در کشور هستند که موضوعات و مطالبات ساده‌ای مانند ورزشگاه رفتن زنان یا دوچرخه‌سواری آنان که هیچ تضادی با طبیعت زنان، قوانین موجود کشور و حتی با هنجار‌های عرفی جامعه ندارد، به‌موضوعی لاینحل در کشور تبدیل شده است و هنوز طیف سنتی و محافظه‌کار جامعه نتوانسته نسبت به این موضوعات اندک انعطافی نشان دهد، اما اکنون برخی در پوشش دین و با همان سبک و سیاق اجرای مراسم مذهبی به‌دنبال ترویج چندهمسری در کشور هستند.

موضوعی که هم با طبیعت زنان به‌شدت تضاد دارد و هم برخلاف سیاست‌های جمعیتی کشور و عرف و فرهنگ غالب جامعه است و دین هم تحت قوانین و، اما و اگر‌های خیلی سختگیرانه‌ای و در شرایط خاصی اجازه آن را صادر کرده است. افرادی که با نگاه ابزاری به‌زنان به‌دنبال رواج فرهنگ چندهمسری هستند، با مثال زدن از کشور‌های عمدتا مسلمانی که ازدواج چندهمسری در آن رواج دارد، سعی دارند این باور را ایجاد کنند که چندهمسری تضادی با طبیعت زنان ندارد، اما این ادعا برخلاف واقعیت‌های موجود همان کشورهاست.

مطالعه کوتاهی در مورد همان کشور‌ها این واقعیت را آشکار می‌کند که زنان آن کشور‌ها نیز از شرایط موجودشان راضی نیستند. مبارزه فعالان زنان در آن کشور‌ها با فرهنگ چندهمسری و سرباز زدن برخی از آنان از زندگی‌های گروهی به اسم چندهمسری مثال روشنی از این ماجراست. براساس گزارش نهاد‌های بین‌المللی زنانی که به اجبار فرهنگ و هنجار‌های عرفی در جوامع مردسالار تن به‌پذیرش ازدواج‌های چندهمسری می‌دهند، نسبت به‌زنانی که زندگی تک‌همسری را تجربه می‌کنند، زنان شادی نیستند و اغلب دچار ناامیدی و افسردگی هستند.

موارد تازه و خوشحال از چندهمسری در اینستاگرام

علی شکارچی، مرد دو زنه اینستاگرام

روزیاتو نوشت: یکی دیگر از پدیده‌های جنجالی اخیر در اینستاگرام، علی شکارچی است که به مرد دو زنه اینستاگرام معروف شده و با تصاویری که از خود به همراه دو همسرش به اشتراک می‌گذارد در فضای مجازی غوغا به پا کرده است.

علی شکارچی اهل بوشهر است و به همراه دو همسر خود زندگی می‌کند که به گفته‌ی وی هر دو از اقوامش هستند. از ازدواج اول شکارچی چند سالی می‌گذرد و او دختر کوچکی هم از همسر اول خود دارد.

موارد تازه و خوشحال از چندهمسری در اینستاگرام

علی شکارچی در صفحه‌ی خود عکسی از مراسم ازدواج دومش منتشر کرده که همسر اول وی هم در آن حضور دارد. این عکس در صفحات هر دو همسر علی شکارچی هم وجود دارد. همسر اول شکارچی در شرح این عکس نوشته وقتی کسی را دوست داشته باشید هر چیزی که او دوست داشته باشد را شما هم دوست دارید.

همسر دوم علی شکارچی نیز در واکنش به انتقادات کاربران نوشته همسر آن‌ها بدون پنهانکاری و با صداقت خواسته‌ی خود برای ازدواج مجدد را مطرح کرد و او و همسر اول شکارچی هم با این موضوع کنار آمدند.

موارد تازه و خوشحال از چندهمسری در اینستاگرام

اما در حقیقت واقعیت این است که چندهمسری نه تنها با طبیعت زنان همخوانی ندارد، بلکه با فرهنگ و عرف و حتی بافت جمعیتی کشور سنخیت ندارد. در این شرایط بهتر است کسانی که به دنبال تجدید فراش به زعم آنان مردان خدا هستند، این مردان را تشویق به حمایت از ازدواج جوانان کنند، تا جوانان نیز مانند مردان خدا از موهبت خانواده برخوردار شوند و این گونه جامعه نیز از آسیب‌های تجرد جوانان مصون بماند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حال به هم زن.مثلا که چی .هوسرانن اینجور مردا وخطرناک

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هوسران و کثیف به تمام معنا

      • زن چهل ساله مجرد خوشحال

        مرد چی هست که بخوای قسمتش هم بکنی

      • بدون نام

        خیلی هم خوبه دیگه کسی برات ناز نمیکنه

      • بدون نام

        زنی که با ازدواج دوم همسرش موافقت میکنه به هیچ عنوان شوهرش رو دوست نداره... ازش خسته س که پاسش میده به یکی دیگه... اینا باهم زندگی خواهر برادری دارن

      • بدون نام

        واقعا وقیح

      • بدون نام

        حالم بهم خورد از این یارو چهار زنه

      • فامیل دور

        هر چیزی که از نظر شرع و دین ایرادی نداشته باشه انجامش از نظر من مشکلی نداره.. هر مردی که چندبار ازدواج میکنه با درخت که ازدواج نمیکنه با یه زن دیگه ازدواج میکنه و حتما هم اون زن راضیه.. پس به من و شما ربطی نداره دیگران چیکار میکنن...

      • بدون نام

        خوب برای آقای شکارچی فالوئر جذب کردین . آفرین

      • داریوش

        خدایا تو رو به عظمتت قسم کمکمون کن تا ما هم از احیا کنندگان سنت حسنه تعدد زوجات باشیم

      • بدون نام

        داریوش
        فقط اون موقع رسمیش میکنین :)

      • سویل

        کاربر فامیل دور نظرم درموردت عوض شد.

      • بدون نام

        اگر یک آقا میتونه چند همسر داشته باشه پس یک خانوم هم باید بتواند چند همسر اختیار کند

      • بدون نام

        فامیل دور بار اولش نیست که این عقایدش رو میگه

      • بدون نام

        چند همسری =پول زیاد مرد=حماقت زن دوم که میدونه داره زن دوم میشه=حماقت زن اول که تحمل میکنه

      • بدون نام

        فقط بخش ۳ سامش خوبه

      • بدون نام

        با کاربر ۱۷۵۱ موافقم اگه مردها میتوننن پس زنها هم میتونن
        کاربر داریوش خدایا تو رو به عظمتت قسم کمکمون کن تا ما .هم از احیا کنندگان سنت حسنه تعدد زوجات باشیم
        که چی مثلا مسخره حیف اون اسمت هوسرانی از کامنتت میباره

      • به فامیل دور

        به تو هم ربط نداره که مردم حالشون بهم میخوره از این افراد ،
        تو همحال بهم زنی ...اه

      • زاهدان

        وقتیکه ازدواج کردن در این زمانه سخت شده!! و جوانان ، شرایط ازدواج براشون فراهم نیست
        (از نظر مالی)

        در اینصورت افردایکه واقعا توانایی مالی دارن میتونن بخاطر خوشحالی جوانان که مطمینا رحمت و خوشحالی خداوند رو هم بهمراه داره، به جوانان کمک کنن و...

        و علاوه بر آن، با وجود چنین شرایطی،اگه یه شخص واقعا بتونه از نظر مالی و عدالت تامین کننده همسر باشه ازدواج مجدد با رضایت طرفین چه اشکالی داره!!!؟؟

        بهرحال درصورت رضایت و ... مطمینا جلوی فسادهای بیشتر گرفته میشه!

    • بدون نام

      جامعه دیگه داره حال بهم زن میشه داریم به کجا میریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما چرا میسوزید؟؟ خودشون که راضی هستن

      • بدون نام

        دیگه گندشو دراوردن.

      • بدون نام

        من مردم ، مرد چند همسری یعنی خاله زنک یعنی مردی که صبح تا شب پای تلفنه

      • بدون نام

        عزیزم اگه اینها به دنبال فرهنگ ازدواج بودن کاری میکردن جونها همون زن اول رو بگیرن. ...

      • بدون نام

        تواین دنیا هر چیزی دلیل داره
        یا ساختگی یا ذاتی
        یا اشکار یا پنهان
        یا موقعیت
        تعداد دختر وپسر برابر هستش
        ولی نکته اینه که هم سن نیستند
        پسر بچه ها زیادند ولی دختر ها
        سنشون خیلی بیشتر از پسرهاست .
        بهتره واسه حل مشکل دختر های
        سن بالا فکری بشه ...
        اینده اونا در ... هست وغیر قابل برگشت

    • بدون نام

      اشکال چیه مرد راضی خانمها هم راضی

      پاسخ ها

      • خودم

        کدوم خانمی قلبا راضی به این کار میشه. مگر اینکه مجبور بشه که راضی باشه

      • بدون نام

        خوبه خواهرتو بدند به یک مرد 90 ساله با 6 تا زن و بچه هاشون

      • بدون نام

        اشکال اینه که واقعا حال آدمو به هم میزنه

      • بدون نام

        زنها به خواهرای خودشونم حسادت میکنن چه برسه به هوو.محال ممکنه.یعنی از ساره زن حضرت ابراهیم بهترن

      • آرش

        هیچ موجودی تو عالم دنبال شریک نیست ، مواظب باش ،زمین گرده

      • بدون نام

        محاله زن راضی باشه

      • سايه

        راضي بودن با مجبور بودن تفاوت دارد

      • بدون نام

        دقیقا

      • بدون نام

        خانم هم ساعاتی ک شوهر با زن دیگه اش هست در حال خیانت با مرد دیگه اس.شک نکنید.

      • بدون نام

        شما خودت راضی هست که خواهرت زن دوم فرد دیگری شود؟

      • بدون نام

        اشکالش اینه که بالعکسش فاجعه و انحراف اخلاقی محسوب میشه

      • بدون نام

        هیچ زنی اگر از ته دل شوهرش رو دوست داشته باشه راضی نیست که شوهرش بره زن دوم بگیره تنها درصورتی راضی میشه که دیگه علاقه ای به اون مرد نداشته باشه
        یعنی در حقیقت عشق و محبتی تو دلش نباشه

    • بدون نام

      دقیقا هوسه و هیچ چیز دیگه ای نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما فضولید؟؟

      • بدون نام

        فضول بردن جعنم گفتن هیزمش تر

      • بدون نام

        فضول نیست شما آدمای احمقین که بهش میگین فضول..

      • بدون نام

        کاربر 13:13

        هر چی باشه به شما مربوط نیست

      • بدون نام

        احمق ۲۳:۳۰ اگه واقعا اینا دنبال ترویج ازدواح بودن کاری میکردن جونها همون یه زن رو بگیرن. ...

      • بدون نام

        یه ژانر پورنم هست

    • بدون نام

      خيلي خوبه من خودم دنباله زن دومم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوبه خواهر مادرتو بدند به یک مرد دارای چندهمسر

      • بدون نام

        یکی عقب هستی من دنبال زن سومی هستم

      • بدون نام

        هروقت تونستی یه مرددیگه رو توی زندگی مشترکتون راه بدی برو زن دوم بگیرچون خانمتم دقیقا همین حس پیدا میکنه

      • بدون نام

        بله برای مردای ایرانی که دنیا بهشته

      • بدون نام

        مطمئنم تو یا اصلا زن نداری یا ریشه نداری

      • بدون نام

        بمیری

      • بدون نام

        احسنت

      • بدون نام

        زن اولت هم دنبال ی مرد دیگه اس چون تو ک شوهرشی نامرد از آب در اومدی

      • مهدی

        من به عنوان یک مرد ازدواج دوم رو تحت شرایط خاص که ناباروری زن اولم بود انجام دادم بعد از دو سال زن دومم سر ناسازگاری گرفت منم زن دوم رو طلاق دادم و به همان زن اول بسنده کردم بخدا مث ... پشیمان شدم زنهای دوم و مردی که زن دوم بگیرد فقط هوسران هست و بس

      • بدون نام

        آفرین کار خوبی میکنی حتما سرمایه ات خوب دنبال زن دومی

      • بدون نام

        احتمالا زنت هم پنهانی چشمش دنبال زنهای دیگه است. همین هم سرت میاد و زنت هم میره دنبال مردهای دیگه

      • بدون نام

        با کاربر ۱۱۳۹
        ۱۲۰۴ موافقم
        ۱۲۴۳ به خوبی جواب رو دادن

    • بدون نام

      دمت گرم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمت يخ

      • بدون نام

        دقیقا

    • ساناز

      خدا از دل زن اول خبر داره

    • بدون نام

      تو این اوضاع بی اذدواجی بازم به این دلیر مردان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این مردا پست و رذل و هوسران تشویق دارن؟؟؟؟؟

      • عاشق گل

        برادر عزيز اگه خيلي دلير مردن كمك كنن به ازدواج جديد مردان

      • بدون نام

        نسیب خواهر و مادر بشه امین

    • بدون نام

      وقتی زنا راضی باشند چه موردی داره؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون زنی که راضی باشه یابویی بیش نیست

      • بدون نام

        بگینم چه طوری زن بدبخت رو راضی میکنین. هیچ زنی اگه شوهرشو دوست داشته باشه راضی نمیشه شوهرش یه زنه دیگه بگیره

      • بدون نام

        هیچ زنی از ته دلش راضی نمیشه مگر به دلایلی مجبور باشه

      • سايه

        وقتي خانمي پذيرفتكه همسرش زن دوم اختيار كند قدر
        .مسلم بدون قيدش و زده

      • بدون نام

        دقیقا

      • بدون نام

        هیچ زنی راضی نیست.ی ذره شعور هم خوبه.

      • بدون نام

        هر وقت شما راضی بودی زنت با مردهای دیگه باشه، زنت هم راضیه شما با زنهای دیگه باشی. چنین چیزی اصلا در روحیه انسان نیست که راضیه به رابطه همسرش باشه

    • سمیرا

      به عنوان یه زن میگم کار کثیفیه.نفرت انگیزه.قلب زن به درد میاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم مخالفم

      • بدون نام

        اگر مردها تونستن یه مرد دیگه رو همزمان در کنار همسرشون تحمل کنن مطمین باشید زنها هم میتونن

      • ع

        مگه تو تجربه شو داری ؟

      • بدون نام

        البته مرد خانه خراب میشه چون هیچکدام از این زنها به چنین مردی تعلق خاطر نخواهند داشت و مورد تنفر بچه ها قرار میگیره

      • من از آینده خبر دارم

        خو یه زن کفاف نمیکنه

      • بدون نام

        خب شما چیکارشون دارید؟؟

      • بدون نام

        منم زنم ولی موافق چهار همسری هستم

      • بدون نام

        ۱۴:۴۴
        تو زن باشی من اسم خودمو عوض میکنم

    • بدون نام

      هر کسی عقیده خودشو داره اون زن هایی ک این عقیده رو دارن برن زن چندم بشن دلیل نداره این موضوع سلیقه ای رو قانون کنین بخواهیم رواج بدیم

      پاسخ ها

      • سین

        برتریه مرداززن چیه که چهارهمسرداشته باشه ؟این میشه هوس

    • خانم پرستار

      زن به خصوص اگر عاشق باشد انحصار طلب است وگرنه نقش یک برده را بازی خواهد کرد.

      پاسخ ها

      • الماس

        پدران ما هم به ندرت چند زنه بودند

      • بدون نام

        زن پیامبر خدا ابراهیم نتونست تحمل کنه ماکه دیگه هیچی.

      • بدون نام

        به شما چه مربوط

    • بدون نام

      اصلا اینکار با روحیه یک زن ایرانی همخوانی نداره و باید توقع این رو داشته باشیم که با این کار خیلی از هم جنس های ما سو استفاده کنند برای چند همسری و زنان ما به فساد کشیده بشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زنهایی که به چند همسری واکنش منفی نشان میدید ، هر چی هست سنته ، مثل مهریه ، نفقه ، و اگر مشکل دارید اول رسم مهریه را بردارید ما هم رسم رسم چند همسری را بر میداریم ، حق طلاق را هم میگیرید البته نه طلاق مفت و مجانی و الکی

    • بدون نام

      نباید تبلیغ بشه. اگه خوش دارن زندگی خودشون رو داشته باشن ,کسی نمیتونه دخالت کنه ولی اینطور تبلیغ و تشویق درست نیست و باور دارم که یه قصدی پشت این کاره یا قصد معروف شدنه یا چیز دیگه

    • بدون نام

      فرهنگ ناب پارسی و آریایی یعنی همین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ربطی به فرهنگ پارسی ندارد و در فرهنتگ پارسی هم عمومیت ندارد

      • بدون نام

        اتفاقا ربط داره.یه عمر به همه دنیا توهین کردیم حالا باید به خودمون نگاه کنیم که از همشون بدتریم
        سنت های غلطمون فاجعست.

    • بدون نام

      واقعا این چه خبر مزخرف و مسخره ای خاک عالم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا قوانین سنتی مثل مهریه و نفقه را هست پس بهتره چند همسری هم برای مردها باشه

    • بدون نام

      ما یکیش هم نداریم و نمی تونیم بگیریم با ۳۰ سال سن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

      • بدون نام

        دیگه داشتن چند همسر تو قصه هاست

      • ........

        همچیم میگی 30 سال انگار 59 سالته برو دنبال بچه گیت زن میخای چکار

    • بدون نام

      عوض مطرح کردن چند همسری مشکلات کار و ازدواج جوانان رو فراهم کنید و تشویق به چند همسری می کنید افراد پولدار بجای ازدواج مجدد برای جوانی که ازدواج نکرده تدارک ببینه اینو فرهنگ سازی کنید

    • یک زن

      تنها زندگی کنی بهتر از این خفت و خواریه ، چقدر زن باید خودشو کوچیک کنه که مثلا به علایق شوهرش علاقه مند باشه ، میخوام این زندگی نباشه البته اگه بشه اسمشو زندگی گذاشت

    • بدون نام

      چند زنی با طبیعت واقعی انسان از بدو پیدایش تا قبل از مدرنیسم سازگار و عملی بهنجار بوده است در عصر نظام سرمایه داری مدرنیسن نفع خود در تک هنسری دیده است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        البته جامعه جدید نشون داده که زنها هم دقیقا دوست دارن با چند مرد باشن، خودتون رو گول نزنید.

      • بدون نام

        تا قوانین سنتی مثل مهریه و نفقه را هست پس بهتره چند همسری هم برای مردها باشه

    • بدون نام

      دو حالت داره: یا هیچ کدوم از زنا هیچ احساسی نسبت به مرد ندارن که میتونن کنار هم زندگی کنن.
      یا دلشون خونه و این چیزا نمایش ظاهریه!

    • بدون نام

      خداهم گفته یه زن بهتره

    • بدون نام

      علی شکار چی گفته اگر کسی یکی رو دوست داشته باشه در برابر خواسته های او تمکین می کنه !!! این نامرد از خود راضی چرا فکر میکنه فقط باید همسرش اونو دوست داشتهدباشه و این نباید بخاطر دل و غرور و حیثیت زنش از هوسش بگذره ؟! چون اگه این هم زنش رو دوست داشت بخاطر زنش از هوسش می گذشت !!!!!
      لابد فردا ممکنه یکی دیگه رو دوست داشته باشه و زناش (که بزعم خودش باید براش غش کنن ) باید باید بخاطر این خود شیفته کوتاه بیان !!!! چندش !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرد ها همه همینن

      • روشن بین

        شما فکر میکنی هوسه، دیدت رو وسیع کن

      • مهدی

        فقط هوس مرد هست که عشق زن رو نادیده میگیره خدا یکی و زن هم یکی

    • روشن بین

      کی گفته با طبیعت زنان سازگار نیست؟ اگه این حرف مستند هست مدرکش رو هم ارائه کنید؛ حرف روی هوا نمیشه که

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با کدوم مدرک میگید که با طبیعت زن سازگار هست؟ مدارکشون رو ارائه بدین

    • بدون نام

      بردگان جنسی مردان پولدار

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به شما چه

    • بدون نام

      به به، فتبارک الله

    • بدون نام

      اشکالی نداره ما زنها هم چندتا شوهر هم زمان میکنیم من به مساوات و عدالت ایمان ندارم نه به قانون مزخرف کشورم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسن دقیقا اگر مردها حق دارند چند زن داشته باشند وبه دنبال هوسرانی و شهوت رانی هستند پس خانمها هم حق دارند آنوقت می گویند خیانت شده درواقع ازدواج حاصل رابطه عاطفی و عشقی هست پس نمی شود هم زمان انسان چند تا مرد یا زن را دوست داشته باشد

    • کامی

      خیلی از مردهای ایران لیاقت یک همسر رو هم ندارن

      پاسخ ها

      • روشن بین

        تو خوبی

      • بدون نام

        مردهای ایرانی بهترین مردهای جهان هستن ولی زنهای ایرانی ...

    • بدون نام

      دمش گرم خدایی، خیلی مرده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدایی خیلی نامرده...

      • بدون نام

        دقیقا

    • بدون نام

      من هم دوتا زن میخام

      پاسخ ها

      • تو...

        حالا همونی که گرفتی رو بزرگ کن تا بعد..

    • بدون نام

      آقایون به لحظه فکر کنید شما وقتی همسرتون یه شوهر دیگه کنه چه حسی دارید هر حسی که دارید همون حسم خانم ها دارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خانم با آقا فرق میکنه مرد میتونه چند همسر انتخاب کنه

      • بدون نام

        گل گفتی. دقیقا احساس همه انسانها یکسانه در اینباره

      • بدون نام

        اگه زنها قرار باشه چند همسر داشته باشه اونوقت ما مردها هم مثل زنها مهریه میخوایم

    • بدون نام

      به نظر من مرده که مشکل داره هیچی
      زن اولش هم یک مشکلی داره
      وگرنه هیچ زنی راضی به چنین خیانت بزرگی نیست

    • بدون نام

      هیچ حیوانی شریکش رو با کسی تقسیم نمیکنه.از نظر بهداشتی کاری بس کثیف هست.مواظب باشن یه وقت ایدز یا اچ پی وی نگیرن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اچ پی ویی بیماری جدید و ناشناخته ای که شما کشف کردی

      • بدون نام

        بیسواد
        اچ پی وی یه نوع ویروس خطرناکی هست که از راه رابطه جنسی منتقل میشه
        گوشیتو گرفتی دستت چرت مینویسی بجاش تو اینترنت یکم مطالعتو ببر بالا

    • بدون نام

      خدارحم کنه*قرون وسطی وبرده داری مدرن*

    • بدون نام

      من زن میخوام

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آخی
        الهی

    • تارا

      این دیگه جامعه نیست ! تیمارستانه همه روانی شدن

    • بدون نام

      زنهایی که میروند زن دوم میشوند بی ارزش بودن وطفیلی هستند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب به تو چه مربوط ، مگه فضولی

    • یک هموطن

      اعتراض میکنن که هوسه ! شهوت رانیه !
      دوست من ، مگه هوس و شهوت رانی بده !؟

      موضوع نیاز و تمایل و خواست است، که البته نباید از راه غیر اخلاقی و قانونی باشد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر هوس رانی و شهوت رانی نیست لطفا بفرمائید جهت اطلاع رسانی پس چی هست البته......

    • بدون نام

      خلقت مردان چند همسری است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما زنها هم چند شوهری

      • بدون نام

        کاربر 14:37

        اونوقت ما مردها هم مهریه میخوایم

    • بدون نام

      تک همسری با طبیعت مردان سازگار نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا همینه

      • بدون نام

        توجیه چند همسری جز این نمیتونه باشه...
        توجیهش هم چندش آوره

    • بدون نام

      مردها بشدت تنوع طلبن،از هر هزارتا مرد شاید 10تاشون واقعا عاشق زنشون باشن،خیلی از مردا که نمیتونن زن دوم بگیرن به مرگ زنشون راضین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما همین اینستا رو نگاه کن. دقیقا زنها هم همین حالت رو دارن . خیلی از زنها آرزوی مرگ شوهر رو دارن. پس باید بگیم زنها هم برن دنبال چند شوهری؟

      • بدون نام

        لطف کنن ازدواج نکنن و وارد روابط دیگه ای بشن
        ازدواج به امید تعهد انجام میشه
        کسی نمی تونه و تنوع طلبه! ازدواج نکنه

    • بدون نام

      چند همسری با خلقت مردان سازگار می باشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا حالا یه مردم محترم و با فرهنگ دیدی چند زن داشته باشه؟ هر چی چند زنه است مردهای داغون و سطح پایینن خدایی.

    • بدون نام

      من به عنوان ی زن اگه مرد زندگیم بخواد زن دوم بگیره بهش اجازه میدم
      به شرطی که اونم اجازه بده دوست پسر داشته باشم
      اونم تنوع طلب بشه منم تنوع طلب میشم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حق با شما هست قانون مساوات وبرابری

    • بدون نام

      اشکال نداره اگه خوب برای مردا زن ها هم با هرکی میخوان باشن ای چه وضعش جمع کنید

    • بدون نام

      رواج و تبلیغ برای انحطاط اخلاقی.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردک انحطاط اخلاقی یعنی مرد زن دار عمل منافی عفت انجام دهد که کم هم نیست

    • بدون نام

      شماها دیوونه اید که اومدین دارین با هم بحث میکنید مردا لیاقت ندارن یه زن رو راضی نگه دارن چه برسه به چندتا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا لیاقتش دارن

    • مهدی

      مبارکه فضولی موقوف

    • بدون نام

      مرد راضی زن راضی لعنت بر آدم ناراضی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ولا

    • بدون نام

      طبق شرع و قانون مشکل ندارد و ضمنا در برخی شهرها عرف هست .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        طبق انسانیت و شعور و اخلاق مشکل داره.

      • بدون نام

        در مورد مسائل که شرع قانون منع می کند عرف هیچ ارزشی نداره

      • بدون نام

        بله مخصوصا شهر های عرب نشین

    • بدون نام

      حالا کاری به مرده ندارم که داره از اسلام سو استفاده میکنه ولی اون زن دومیه چطور راضی شده؟
      بابا تو خودت زنی چطور میتونی بری رو خونه زندگیه یه زنه دیگه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوست داشت به تو چه

    • بدون نام

      زنی که قبول میکنه زن دوم بشه ...خیلی نفرت انگیزه

    • رایموند

      کاملا معلومه بعضی از خانمها در حسرت یک خواستگارند ولی میخان خودشون رو مردگریز جلوه بدن خانم چهل ساله ی خوشبخت خوشحال به خوشحالیت ادامه بده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا خیلی هم نسبت به کسایی که ازدواج کردن خوشحال ترند چون هرکاری که بخواد انجام میده به شما مرداکه به قول خودتون طبیعت چند همسری دارین جواب پس نمیده

      • بدون نام

        چه ربطی داره پرت وپلا نظر میدیی خجالت اوره

    • بدون نام

      من با 39 سال ، هنوز مجردم و جرات یکیش رو ندارم ، احساس مسئولیت دارم
      اینایی که چند همسر دارن یا پولوشون زیاده
      یا مثل مرغ و خروس زندگی میکنن ، یعنی احساس مسئولیتی نسبت به زن و بچه وجود نداره و زن و بچه کار میکنن و خرج خودشون رو درمیارن
      اگر کسی توان مالی داره ، هم حرامه ، چرا؟
      چون می تونه اون رو اختصاص بده به وصلت مجردهایی که توان مالی ندارن ، که کم هم نیستن
      حالا چند تا زن داری،خوب برو بتمرگ زندگیت رو بکن، چرا ديگه جار میزنی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باریکلا به تو میگن مرد

      • بدون نام

        مردانی که به دنبال چند تا همسر هستند نه پول زیادی دارند نه جایگاه اجتماعی بالایی دارند نه تحصیلات آنچنانی دارند نه انسانها مسولییت پذیره هستند نه پدران و شوهران قابل قبولی هستند ....

    • م ش

      یک مثاله چرت و کاملا فمنیستی.

    • بدون نام

      یه کاری کردن که جوون ها به فنا رفتن،چه پسرش وچه دخترش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرين اصل مطلب رو بالاخره گرفتيد

    • بدون نام

      ما تو یکی موندیم
      خوشبحالش

    • iman7253

      منکه خودم ی مرد هستم شخصا با این قضیه مخالفم.ادم باید پایبند باشه ب شریک زندگیش.و اگر قصدش ازین کار خیره و هوسی نیس ب بقیه کمک کنه تا اونام ازدواج کنن نکه بیاد ب اسم کار خیر و زیر پر و بال گرفتن ی زن دیگه دوباره ازدواج کنه

      پاسخ ها

      • سویل

        شیر مادرت حلالت آقا ایمان.

      • بدون نام

        دمت گرم

      • بدون نام

        البته به شرطی که در مقابلش مهریه و نفقه هم حذف بشن

    • بدون نام

      هیچی رو تو این دنیا یاد نگرفتیم جز هوس رانی

    • سویل

      وجالب اینکه مرداییکه دنبال زن دوم وسوم هستن ازنوع گداگشنه هان وبه نون شبشون محتاجن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا همینه و متاسفانه خیلی هم عقب مونده تشریف دارند چون معنی عشق ومسولییت را درک نمیکنند

    • خانم پرستار

      ملت قدیما با یه زن دوتا بچه داشتن حالا با دوتا زن یه بچه ...قشنگ گندشو درآوردیم توی هوی و هوس پرستی

    • شایسته

      زن دوم هم یک آدم از جنس زن هست که همیشه با وجود اینکه می‌دونه زن دیگری هم هست با اون مرد ازدواج میکنه پس خواهشاً نگید که زنها طبیعتاً نمیتونن تحمل کنند اتفاقا با طبیعتشون سازگاره

    • شاهو

      اینکه چند همسری خوبه یا بد من نمیدونم
      ولی اینکه به خانواده ای ک خودشون اعلام رضایت میکنن گیر میدین نشون حماقت شماست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من مامانم روش هبو اومد اصلا راضی نبود ولی مجبور یه زندگی بود وضع مالیمون افتضاح بود من بخاطر همین مجبور شدم در سیزده سالگی ازدواج کنم الان زندگی هممون داغونه

      • بدون نام

        دقیقا ، چقدر فضولن

    • بدون نام

      با این گرونی ها و اقتصاد از هم پاشیده مرد بیچاره نمیتونه هزینه همون ی زن و ی دونه بچه اش رو بده .این موضوعات چند همسری از کجا اومده؟ی فاسد روانی میخاد فساد کنه رو حالا چرا براش تبلیغ میکنید و قباحت کارش رو میپوشونید.قباحت داره والا.

      پاسخ ها

      • بی نام بی نام ا

        در این خصوص چند مورد باید توجه بشه 1مممتاسفانه بعضی از آقایون در این مورد سو استفاده می کنند 2 در حال حاضر زنان زیادی هستن که بیوه می باشن خب اینها تکلیفشان چیست 4 هوسرانی بعضی از آقایون

      • بدون نام

        دیگه داشتن چند همسر تو قصه هاست

    • بدون نام

      لابد زنها راضی ان مردا هم پولدار دیگه وگرنه با این وضع اقتصادی کی دیگه میتونه ازدواج کنه

    • منه بی من...

      همسر من وقتی بچم ۶ماهه بود بهم خیانت کرد و زن دوم صیغه ای گرفت و با هزاران مصیبت جدا شدیم و با اون زن زندگی کرد بعد از یه مدت زنه ۶ماهه بچه داشت که بهش خیانت کرد شوهرش و دقیقا تمام بلاهایی که سرمن آورده بود سر دومی هم آورد ...مردی که حیون باشه فقط میتونه خیانت به این بزرگی بکنه

    • بدون نام

      خیلی خوبه و تنوع دارد

    • دکتر

      تاسف هم برای مرد هم برای اون زن

    • بدون نام

      همین که اون دختر راضی شده زن دوم بشه
      و اون زن نسبت در خواست همسرش چنین واکنشی داشته
      یعنی فاجعه تمام
      حقشونه

    • بدون نام

      خدا یکی زن یکی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        و مهریه هم هیچی

    • علیها

      یه شوهر دارم ولی امکان اینه چهار تا شوهر رو با هم سیر کنم ودارم پس ما زناهم باید چند تا شوهر داشته باشیم اگه مردا راضین ما هم راضیم

    • بینام

      من زنم حاضرم شوهرم رسمی وطبق شرع یه زن دیگه بگیره اما مخفی بهم خیانت نکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین

    • بدون نام

      هرموقع مردا تونستن تحمل کنن زنشون دوتا شوهر دیگه داشته باشه اونوقت زنا هم تحمل میکنن و راضی میشن، دستورات مردانه برای قشر زنان غلط اضافه ست

      پاسخ ها

      • nima

        برو بابا!

      • بدون نام

        زنها در عوضش مهریه و نفقه دارن ، هر وقت زنها هم تونستن که مهریه و نفقه نداشته باشن مردها هم یک همسر بیشتر اختیار نمیکنن

    • بدون نام

      موافق چند همسریم
      خیلی خوبه
      آرامش آفرینه

    • بدون نام

      هر مرد حداقل باید ۳ زن داشته باشد البته با پشتوانه دولت ک بتونه تولید مثل کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عجب با پشتوانه دولت نابغه این درخواست مطرح کن بعنوان درخواست انقلابی بفرست مجلس تا نمایندگان به اصطلاح انقلابی تصویب کنند خدایا توهم چقدر بیداد می کنه الان دولت مشکلات اقتصادی مردم و کشور را حل کرده تورم فقر وبیکاریی ریشه کن شده اینکه هم انجام شود دیگه ای کل مشکلات کشور تمام میشود خدا انشالله شفا بده این اقا را خیلی بیماریی لا علاجی گرفته

    • بدون نام

      قبلا که میگفتن در ایران جمعیت معنث دونیم برابر مذکر هست ، چطور شد درصد مذکر بیشتر از معنث شد؟!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیز مونث این جوریی نوشته میشود برو نهضت سواد آموزی نوشتن و خواندن یاد بگیر بعدش نظریه پردازی بفرمائید

      • بدون نام

        عزیزم مونث درسته
        یه کم روی دیکته ت بیشتر کار کن

      • بدون نام

        9:24
        عزیز دلم خودت‌ هم کار کن ❤

    • بدون نام

      آقای فامیل دور این گونه حرف زدن و نظریه دادن برای عصر جاهلیت هست بهتر کمی به روز باشی متاسفانه امثال شماها فکر می کنید خانمها کالا مصرفی هستند وفقط داشتن توان مالی کفایت می کند در حالیکه پیمان زناشویی نه خرید خانه هست نه خریدن ماشین که هر کسی توان مالی بیشتری داره چند تا بخرد جای تاسف داره و عملی وقیحانه هست و درواقع هیچ خانمی با اینگونه رفتارها راضی نیست اگر هم قبول کند زوری تحمیلی هست

      پاسخ ها

      • ناصر زمانی منال ملایر

        همراه زندگی فقط و فقط همراه اول بقیه ترید دوباره است.

      • بدون نام

        خب خانمها مهریه نگیرن ، مردها هم قید چند همسری را میزنن

    • بدون نام

      کاربر ۲۳:۱۱ شما چطور به خودت اجازه میدیی در مورد خانم ها این گونه راحت قضاوت کنی وبا اعتماد به نفس کذاب تهمت بزنی شرم نمی کنی ....

    • مهدی‌گریوانی

      من‌موافقم‌با‌ازدواج‌دوم.من‌خودم‌همسرم‌چون‌تک‌عروس‌خانوادست‌،خیلی‌به‌من‌بی‌احترامی‌میکنه‌وبه‌من‌زیاداهمیت‌نمیده.من‌که‌میگیرم‌،به‌نظرمن‌وقتی‌آدم‌توزن‌داشته‌باشه‌زندگی‌رقابتی‌میشه‌برای‌جلب‌توجه‌همسر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین ، تا رسوم سنتی مثل مهریه ، نفقه و... را هست همون بهتره که قانون چند همسری نیز باشه

      • ..............خودمم..............

        رقابت؟

      • ..............خودمم..............

        مهریه و نفقه؟
        زن گرفتی زورت میاد خرجش رو بدی؟!!!!!
        بی خود زن گرفتی!!!
        مهریه هم حق زن هست که تمام سرمایه ی عمرش رو میاره توی خونه ی مرد و دیگه هیچوقت دختر نمیشه


        کاش بفهمید...

    • بدون نام

      ادم چندشش میشه از اینکه اسم اینا هم بشه ادم صدا زد حالم بهم خورد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا اینقدر مردم رو قضاوت می کنین؟زندگی خصوصی دیگران به ما ربطی نداره. اینم یک سبک زندگیه.همه مثل من و شما فکر نمی کنن.انسان باشیم و تفاوت انسان ها رو درک کنیم.نگاه زشت اجتماع این انسانهای متفاوت رو اذیت میکنه.مشکل از ماست نه اونها

      • بدون نام

        تفاوت انسان ها رو به هر قیمتی درک کنیم ؟

    • بدون نام

      من زن دومم.. مشکلی هم نداریم. نه خانم اولش نه من نه شوهر دسته گلم. خیلی دوستش دارم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین

      • بدون نام

        انشاالله که همیشه خوشبخت شید

    • بدون نام

      این مردایی که تو این صفحه از چند همسری دفاع کردن
      شوهر همونایی هستن
      کع عکس پروفایلشونو گذاشتن پرنسس آقامونم خخخ
      همچین عکس میزاره انگار ما مردا رو نمیشناسیم که چی هستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انشاالله که تمامی مردان ایران همه چند همسری بشن آن هم از نوع ازدواج موقتش

    • ناشناس

      چقدر زشته بعنوان مرد چقدر خجالت میکشم

    • بی نام

      چند همسری با طبیعت زنان موافق نیست اما با طبیعت مردان موافق

    • بدون نام

      از عکسها به نظر میاد زن اولی راضیتره
      چرا به نظرتون؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج