۱۰۹۴۲۶۹
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

زیباکلام: ۱۴۰۰، رقابتی میان خود اصولگرایان است

صادق زیباکلام در خصوص اختلاف اصولگرایان برای معرفی یک کاندیدای مشخص و امکان ائتلاف آنها در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: این اختلافات خواهد بود مگر اینکه کسی مثل آقای رئیسی نامزد اصولگراها شود. هر فرد دیگری کاندیدا شود این مشکلات ادامه پیدا خواهد کرد.

وب سایت مدارا: صادق زیباکلام در خصوص اختلاف اصولگرایان برای معرفی یک کاندیدای مشخص و امکان ائتلاف آنها در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: این اختلافات خواهد بود مگر اینکه کسی مثل آقای رئیسی نامزد اصولگراها شود. هر فرد دیگری کاندیدا شود این مشکلات ادامه پیدا خواهد کرد.

احتمال دارد آقای رئیسی در دقیقه نود بیایند اما شخصا فکر می کنم بعید است و احتمال اینکه آقای قالیباف در دقیقه نود کاندیدا شوند، بیشتر است. به هرحال اگر آقای قالیباف و آقای رئیسی را کنار بگذاریم، در حقیقت نامزدهای جدی اصولگرایان آقای سعید جلیلی و آقای سعید محمد خواهند بود.

صادق زیبا کلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در خصوص فضای انتخاباتی کشور گفت: ببینید این انتخابات در حقیقت رقابتی میان خود اصولگرایان است. برای اینکه بدنه اجتماعی اصلاح طلبان، یعنی خیلی از آن ۲۴ میلیون نفری که به آقای روحانی در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۹۶ رأی دادند، در این انتخابات شرکت نخواهند کرد. همچنان که در انتخابات مجلس در اسفند سال گذشته هم شرکت نکردند.

وی ادامه داد: در انتخابات مجلس قبل، یعنی انتخابات اسفند۹۴، آقای عارف در تهران یک و نیم میلیون رأی آورده بودند، اما اصلاح طلبان در انتخابات۹۸، هفتاد الی هشتاد هزار بیشتر رأی نیاوردند، یعنی تنها چیزی حدود ۵ درصد از اصلاح طلبان در تهران حاضر شدند در انتخابات شرکت کنند. این وضعیت ظرف یک سالِ گذشته اگر نگوییم برای اصلاح طلبان بدتر شده، یقینا هیچ تغییر و تحولی هم نکرده است. به همین دلیل در انتخابات ریاست جمهوری، بدنه اجتماعی اصلاح طلبان شرکت نخواهند کرد و همانطور که گفتم این انتخابات، رقابتی بین اصولگرایان است.

زیباکلام در خصوص جبهه ملی اصلاح طلبان، گفت: جبهه ملی اصلاح طلبان، کارگزاران سازندگی، حزب اعتدال و توسعه، میانه روها و هر اسمی که بخواهند روی خود بگذارند، هیچ چیز عوض نخواهد شد. بدنه اجتماعی اصلاح طلبان در این انتخابات شرکت نخواهد کرد و دلیل آن هم واضح است. اگر آن ۲۴ میلیونی که در انتخابات ۹۶ شرکت کردند از رهبری اصلاح طلبان و از خود آقای روحانی و دیگران بپرسند که نتیجه رفتنشان به پای صندوق‌های رأی چه بود، پاسخی نخواهند داشت.

وی افزود: یک نمونه ساده، بیشتر از آن هم نه، فقط یک نمونه نشان دهید که تغییری در عرصه داخلی و یا بین المللی به وجود آمده است، فکر نمی‌کنم حتی یک مورد هم بتوانند نشان دهند. هیچ تغییری به وجود نیامده است و انگار نه انگار که آن ۲۴ میلیون پای صندوق‌های رأی رفتند و به همین دلیل در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت نخواهند کرد.

فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص اختلاف اصولگرایان برای معرفی یک کاندیدای مشخص و امکان ائتلاف آنها در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: این اختلافات خواهد بود مگر اینکه کسی مثل آقای رئیسی نامزد اصولگراها شود. هر فرد دیگری کاندیدا شود این مشکلات ادامه پیدا خواهد کرد. احتمال دارد آقای رئیسی در دقیقه نود بیایند اما شخصا فکر می کنم بعید است و احتمال اینکه آقای قالیباف در دقیقه نود کاندیدا شوند، بیشتر است. به هرحال اگر آقای قالیباف و آقای رئیسی را کنار بگذاریم، در حقیقت نامزدهای جدی اصولگرایان آقای سعید جلیلی و آقای سعید محمد خواهند بود.

زیباکلام با تأکید براینکه لاریجانی شانسی برای پیروزی در انتخابات ۱۴۰۰ ندارد گفت: تنها طرفداران اصولگرایان تندرو هستند، که پای صندوق‌های رأی می‌روند. یعنی حتی اصولگرایان معتدل و میانه رو هم خیلی تمایلی به شرکت در انتخابات ندارند.

وی در خصوص احتمال کاندیداتوری احمدی نژاد گفت: با کاندیداتوری آقای احمدی نژاد مخالفت خواهد شد و ایشان تائید صلاحیت نمی شوند. اما اگر تائید صلاحیت شوند فکر می‌کنم ایشان حدود ۱۵ میلیون رأی دارند. ممکن است مقداری هم اصولگرایان به ایشان رأی دهند اما خود آقای احمدی نژاد، بدون هیچ تبلیغی چیزی حدود ۱۵ میلیون رأی دارند.

صادق زیباکلام در واکنش به خواست برخی از اصولگرایان برای عدم فعالیت جدی صداوسیما در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: کسانی که گفتند تلویزیون خیلی انتخابات را بُلد نکند، آدم‌های عاقل و هشیاری هستند. چون آنها فهمیده‌اند که انتخاباتِ سردی پیش‌رو خواهد بود و کسی در این انتخابات شرکت نمی‌کند، مگر طرفداران جبهه پایداری و آقای احمدی نژاد. اینها در انتخابات شرکت خواهند کرد. بنابراین می‌گویند انتخابات، آبرومندانه و آرام برگزار شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یا حسین جلیلی دیگه کیه
      یا خدا خیر پیش بیاد
      یعنی این هفت هشت نفری گه اسم شون هست کس دیگر
      نیست

    • بدون نام

      کی میخواهید خطر رو درک کنید ؟

    • اف،ام

      میدونی‌چرا،اصلاحبدهکاران‌رای‌ندارن‌چون‌‌تو‌روغن‌اقتصادی‌جزغاله‌شدن‌نه دررونق‌اقتصادی!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج