۱۰۹۴۲۷۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

توضیحات وزیر گردشگری در خصوص سفر‌های نوروز

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص سفرهای نوروز ۱۴۰۰ توضیخاتی را ارائه کرد.

خبرگزاری مهر: وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص سفرهای نوروز ۱۴۰۰ توضیخاتی را ارائه کرد.

علی اصغر مونسان ظهر چهارشنبه در حاشیه افتتاح موزه طلا و جواهرات کرمان با اشاره به سفر وزیر میراث فرهنگی ونزوئلا به این استان گفت: هدف از این سفر افزایش سطح تبادلات گردشگری بین ایران و ونزوئلا است.

وی با اشاره به اینکه به دنبال افزایش سطح همکاری‌های دو کشور در حوزه گردشگری هستیم، افزود: در اولین قدم شاهد سفر وزیر میراث فرهنگی ونزوئلا به کشورمان هستیم، در این سفر ظرفیت‌های گردشگری شهرهای کرمان و اصفهان را به عنوان نمونه به هیئت دولتی و غیردولتی ونزوئلا معرفی می‌کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، کرمان را نخستین مقصد سفر هیئت ونزوئلایی به ایران دانست و گفت: این استان پیشینه تاریخی، ظرفیت‌های گردشگری و کویر زیبایی که دارد که می‌تواند منجر به جذب گردشگران خارجی شود.

وی ادامه داد: همراه با این هیئت پس از یک شب اقامت در کویر و معرفی ظرفیت‌های گردشگری آن، راهی شهر اصفهان و سپس تهران می‌شویم.

مونسان گفت: مکان‌هایی که ثبت ملی شده اند به هیچ عنوان امکان تغییر و تخریب در آنها وجود ندارد و این مساله مجازات سنگینی را به دنبال خواهد داشت و در این خصوص نگرانی نداشته باشید.

وی با اشاره به اینکه حضور هیئت خارجی به کرمان یکی از الطاف وزارت میراث به استان کرمان است، افزود: کویر برای گردشگران اروپایی بسیار جذاب است و در این سفر ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری استان معرفی می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی صدمات کرونا به بخش گردشگری را یادآور شد و گفت: به دلیل شیوع کرونا ارتباط با گردشگران خارجی قطع شده است که امیدواریم با آمدن واکسن این مشکل رفع شده و شاهد حضور مجدد گردشگران خارجی در کشور باشیم.

وی با اشاره به وجود مزار سردار شهید سلیمانی در کرمان اظهار کرد: مزار شهید سلیمانی در واقع زیارتگاهی برای ارادتمندان منطقه و فرامنطقه ای ایشان است و قطعاً این مساله باعث جذب گردشگران زیارتی داخلی و خارجی می‌شود. امروز وزیر ونزوئلا به محض ورود به کرمان سراغ مزار این شهید بزرگوار را گرفت و خواستار حضور بر سر مزار ایشان بود.

مونسان در خصوص طرح تصویب شده در ستاد ملی کرونا برای سفرهای نوروزی ۱۴۰۰ گفت: بر این اساس سه نوع سفر تعریف شده که سفرهای نوع اول و دوم مدیریت شده است و در قالب تورهای گردشگری یا اقامت‌ها در محل‌های مجاز گردشگری برگزار می‌شود؛ دغدغه وزارت بهداشت در خصوص این مکان‌ها کمتر است چرا که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و بر عملکرد آنها نظارت می‌شود.

وی با ابراز نگرانی در خصوص سفرهای انبوه بدون برنامه گفت: برای کنترل و مدیریت اینگونه سفرها به همه استانداران ابلاغ‌هایی شده است؛ مثلاً در عید نوروز کمپینگ، چادر زدن و اجتماع ممنوع است.

مونسان بیان کرد: سفرهای نوع یک و دو که باعث درآمدزایی برای فعالان حوزه گردشگری می‌شود بعد از یک سال رکود در ایام نوروز دنبال می‌شود. در نوع سوم سفر هم تدابیر لازم به کار گرفته می‌شود تا تجمع و سفر بدون برنامه و پروتکل بهداشتی انجام نشود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج