جاباما
۱۰۹۴۴۲۸
۱۲ نظر
۵۰۱۲
۱۲ نظر
۵۰۱۲
پ

آذری‌جهرمی: این مصوبه مجلس به ضرر ایران است

وزیر ارتباطات گفت: مصوبه افزایش ۱۰ درصدی حق السهم دولت از اپراتورها، ضرری است که برای تمام ایران است. این را خدمت عزیزمان در مجلس هم عرض کرده‌ام. وی افزود: انتظار است همه با مردم شفاف باشیم. فعلا تنها متن رسمی منتشر شده همان متن قانون مصوب تلفیق است. قطعا متن قانون حاکم بر کشور خواهد بود نه اظهارنظرهای غیر رسمی.

ایرنا: وزیر ارتباطات گفت: مصوبه افزایش ۱۰ درصدی حق السهم دولت از اپراتورها، ضرری است که برای تمام ایران است. این را خدمت عزیزمان در مجلس هم عرض کرده‌ام.

از دور روز قبل ماجرای مصوبه مجلس و به تبع آن افزایش تعرفه اینترنت مطرح شد. وزیر ارتباطات و معاونان او تاکید کردند که افزایش ۱۰ درصدی مالیات اپراتورها به دولت باعث افزایش قیمت بسته های اینترنت خواهد شد. مجلسی ها این مساله را تکذیب کردند و گفتند جو منفی علیه این مصوبه به دلیل شفاف شدن بودجه ای وزارت ارتباطات است.

آذری‌جهرمی: این مصوبه مجلس به ضرر ایران است

مصوبه مورد بحث به این شرح است: حق الامتیاز و حق السهم دولت از کارور (اپراتورهای خدمات دهنده مخابراتی) به میزان ۱۰ درصد افزایش یافته و به حساب درآمد عمومی ردیف ۱۳۰۴۰۴ نزد خزانه‌داری کل واریز می‌شود. منابع حاصل به میزان ۳۰ هزار میلیارد ریال با هدف حمایت از تولید و محتوا و فعالیت‌های فرهنگی و نظارت در فضای مجازی هزیه می‌شود.

مسوولیت صدور مجوز و تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر و نظارت بر آن به‌طور انحصاری برعهده سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) ‌ صدا و سیما است.

«محمدجواد آذری جهرمی» چهارشنبه شب در اینستاگرام با انتشار متن این مصوبه نوشت: این عین مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس است. اگر غیر از این است، لطفا رسما تکذیب شود. این پیشنهاد توسط نمایندگان به قانون بودجه اضافه شده است. سه هزار میلیارد بودجه برای نظارت، مسئول نظارت هم صدا و سیما.

وزیر ارتباطات افزود: صبح روز گذشته خانم سارا فلاحی، نماینده مردم ایلام به دلیل اثر این مصوبه در گران شدن اینترنت و توقف توسعه روستایی، خواهان حذف این پیشنهاد از قانون شد. پیشنهاد این نماینده با همراهی تنها نفر از نمایندگان تصویب نشد. این بدان معناست که پیشنهاد کمیسیون تلفیق تثبیت شده است.

وی تاکید کرد: ادعا شد افزایش سه هزار میلیارد تومانی، با شفاف سازی بودجه محقق شده است. سوال اینجاست که اگر چیزی پنهان بود پس افزایش ده درصدی مالیات چیست؟ در متن مصوبه کمیسیون تلفیق آمده است که ده درصد افزایش حق السهم دولت معادل سه هزار میلیارد تومان می شود. تاکید می کنم که ادعای پنهان بودن بخشی از درآمد اپراتورها در بودجه صحیح نیست.

جهرمی خاطرنشان کرد: بعد از آن گفته شد تخصیص بودجه به صدا و سیما صحت ندارد. چیزی که در متن مصوبه تلفیق به صراحت آمده است. بعد گفتند که اصالتا بودجه را برای توسعه روستایی اختصاص می‌دهند که اثری از این تصمیم در مصوبه تلفیق نیست.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: در جلسه عصر مجلس، متنی قرائت شد که مجلس به اپراتورها اجازه افزایش قیمت اینترنت را نمی دهد؛ یک گام بسیار مثبت. اما موضوع این است که اصل اخذ مالیات سه هزار میلیارد تومانی همچنان پابرجاست. این یعنی ورشکستگی اراتورها و توقف توسعه اینترنت در سراسر کشور به خصوص روستاها.

وی گفت: انتظار است همه با مردم شفاف باشیم. فعلا تنها متن رسمی منتشر شده همان متن قانون مصوب تلفیق است. قطعا متن قانون حاکم بر کشور خواهد بود نه اظهارنظرهای غیر رسمی. یکی از اپراتورها مدعی شده بود که این قانون شامل آنها نمیشود. این ادعا نیز بر اساس متن موجود فعلی قانون درست نیست و این قانون شامل «همه» اپراتورها خواهد بود. ضرر این مصوبه برای ایران است. این را خدمت عزیزمان در مجلس هم عرض کرده‌ام.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مجلس دشمن مردم هستش چیزی جدیدی نیست

    • بدون نام

      مهم نیست دادش
      به ضرر بعضی ها نباشه

    • بدون نام

      اقای وزیر شما اگر شفاف بودی از پولی که از تلگرام با ترافیک بین المللی از جیب ملت دزدیدی شفافیت به خرج میدادی

    • amir

      longi

    • کوروش اریامهر

      رقم موجود از سمت دولت افزایش یافته دوستان این مرد جهرمی تو انتخابات شرکت کرد رای ندید بهش

    • بدون نام

      وزیر جوان خیلی دور برداشتی

    • ایرج

      خود مجلس مردم به آشوب دعوت می کنه اینه مجلس مردمی جیب مردم درنظربگیرید نکنید

    • بدون نام

      تا ای ملت جا داره بچپونین

    • بدون نام

      ازوقتی این مجلس امده ارامش از مردم گرفتن

    • بدون نام

      نمایندگان قبلا به صراحت بارها قصد خود برای قطع یا حداقل ایجاد محدودیت برای اینترنت را اعلام کرده بودند حالا هم در حال ایجاد مقدمات آن هستند

    • بدون نام

      پدر مردم خود شما دراوردین بسته سه ماهه دو روزه تموم میشه برم روتو

    • مصطفی حردانی

      از پرسپولیس چه خبر ول کن مجلس بابا مسعود چطوره راستی از لنگ چه خبر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج