جاباما
۱۰۹۴۴۴۰
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

تیم آکسفورد در حال بررسی تولید قرص ضد کرونا

«باید راه‌های دیگری از جمله قرص‌ها و برچسب‌ها، برای توزیع کارآمدتر واکسن پیدا شود»

برترین‌ها: سارا گیلبرت، محقق ارشد تیم دانشگاه آکسفورد در تولید واکسن ویروس کرونا، گفت که این تیم در حال بررسی امکان تولید قرص‌ها یا اسپری‌های بینی است تا در آینده، جایگزین واکسن شوند.

پروفسور گیلبرت با حضور در پیشگاه کمیته دانش و فناوری مجلس عوام، همچنین هشدار داد که کنار گذاشتن زودهنگام محدودیت‌های کووید-۱۹، ممکن است به بالا رفتن میزان سرایت و افزایش خطر پدید آمدن گونه‌های جدیدی منجر شود که نسبت به واکسن‌های موجود مقاوم‌تر هستند.

اظهارات این استاد دانشگاه آکسفورد، درست چند هفته پس از آن ابراز شد که کیت بینگهام، دبیر سابق کارگروه واکسن بریتانیا، گفته بود باید راه‌های دیگری از جمله قرص‌ها و برچسب‌ها، برای توزیع کارآمدتر واکسن پیدا شود.

تیم آکسفورد در حال بررسی تولید قرص ضد کرونا

پروفسور گیلبرت به نمایندگان مجلس گفت: «ما همچنین در حال تفکر درباره نسل دوم ترکیب واکسن‌ها هستیم که ممکن است شیوه تزریق را نیز با راه دیگری جایگزین کند.» وی در عین حال هشدار داد که این روند، «برای طراحی و تولید، به زمان نیاز خواهد داشت.»

او روز چهارشنبه به نمایندگان گفت: «ما واکسن آنفولانزا را داریم که از طریق اسپری بینی استفاده می‌شود و این می‌تواند در آینده رویکرد خیلی خوبی برای واکسن‌های ضد ویروس کرونا باشد. همچنین ممکن است واکسن خوراکی را مد نظر قرار دهیم که با خوردن یک قرص، در بدن فرد مصونیت ایجاد می‌شود. چنین کاری منافع بسیاری در امر توزیع واکسن خواهد داشت چون برای تزریق به افراد، دیگر به سرنگ و آمپول نیاز نیست.»

پروفسور گیلبرت افزود: «ما در حال بررسی هر دوی این رویکردها هستیم ولی طراحی و تولید آن‌ها زمان خواهد برد. هر دوی روش برای ایمنی و کارآمدی باید مورد آزمایش قرار گیرند چون واکنش ایمنی که از طریق دریافت هر یک از این دو رویکرد ایجاد شود، با مصونیتی که از طریق تزریق در زیر بافت ماهیچه‌ای پدید می‌آید، کمی متفاوت خواهد بود. اما این روش‌ها، منافع احتمالی عظیمی دارند و بنابراین ما تمام توجه و تمرکز خود را روی پیدا کردن راه‌هایی مختلف در آینده برای توزیع و عرضه این واکسن‌ها معطوف کرده‌ایم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج