جاباما
۱۰۹۴۶۳۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

اخراج جنجالی درست بود؟

رسانه‌های مادریدی مارکا و آاس با استناد به قوانین رسمی داوری فیفا درست بودن تصمیم داور بازی آتالانتا - رئال در اخراج رمو فرویلر را ثابت کردند.

ورزش سه: رسانه‌های مادریدی مارکا و آاس با استناد به قوانین رسمی داوری فیفا درست بودن تصمیم داور بازی آتالانتا - رئال در اخراج رمو فرویلر را ثابت کردند.

تنها دقایقی پس از اتمام بازی رئال مادرید و آتالانتا در ورزشگاه شهر برگامو بود که رسانه‌های ایتالیایی حملاتی بی‌رحمانه را علیه داور بازی و نیز باشگاه رئال مادرید شروع کردند.

اخراج جنجالی درست بود؟

شاگردان زین‌الدین زیدان در بازی شب گذشته ۷۵ دقیقه با یک بازیکن بیشتر برابر میهمان خود بازی کردند و در نهایت با گل فرلان مندی موفق به کسب یک برد مهم در دور رفت یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان شدند. مندی بهترین بازیکن زمین نیز شناخته شد چرا که هم گل برتری را زد و هم دقیقه ۱۵ باعث اخراج رمو فرویلر مدافع آتالانتا شد. این تصمیم داور بحث برانگیز بود و ایتالیایی ها به شدن نسبت به آن معترضند.

تیتر یک هر سه نشریه ورزشی معتبر ایتالیا به این قضیه اختصاص داشته در حالی که خود بازیکن با عذرخواهی از هواداران به نوعی تصمیم داور را پذیرفت.

«مارکا» و «آ اس» دو رسانه مادریدی معتبر دنیای فوتبال با استناد به قوانین رسمی داوری مورد تایید IFAB به بررسی صحنه اخراج پرداخته و روی تصمیم داور صحه گذاشتند. توبیاس اشتیلر داور آلمانی بازی تردیدی در نشان دادن کارت قرمز نداشت و داور VAR نیز آن را تایید کرد.

طبق قوانین داوری، هر خطایی در منطقه Zona DOGSO رخ بدهد، با توجه با فاکتورهایی همچون فاصله محل وقوع خطا با دروازه، مسیر حرکت بازیکن، احتمال حفظ توپ توسط مهاجم سرنگون شده یا احتمال توپگیری مدافع و نیز تعداد مدافعان، داور می‌تواند از کارت زرد یا قرمز خود استفاده کند. در صحنه مربوط به سرنگون شدن فرلان مندی، بازیکن خاطی آخرین مدافع تیمش بود. مسیر حرکت مندی نیز به محوطه جریمه ختم می‌شد و خطا نیز در Zona DOGSO اتفاق افتاد. به همین دلیل داور با در نظر گرفتن تمام فاکتورها از کارت قرمز خود استفاده کرد.

چنانچه در تصویر زیر مشاهده می‌شود، محل رخ دادن خطا روی مندی گزینه پنجم است و داور تصمیم درستی گرفت:

اخراج جنجالی درست بود؟

اخراج جنجالی درست بود؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج