جاباما
۱۰۹۴۶۹۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

یک عارضه‌ی مثبت بعد از تزریق واکسن آسترازنکا

نظام بهداشتی فرانسه از امروز ۲۵ فوریه در حالی کارزار مایه‌کوبی کارکنان ۵۰ تا ۶۴ ساله شرکت‌ها با واکسن بریتانیایی آسترازنکا را آغاز می‌کند که بدبینی به این واکسن در جامعه مشهود است.

یورو نیوز: نظام بهداشتی فرانسه از امروز ۲۵ فوریه در حالی کارزار مایه‌کوبی کارکنان ۵۰ تا ۶۴ ساله شرکت‌ها با واکسن بریتانیایی آسترازنکا را آغاز می‌کند که بدبینی به این واکسن در جامعه مشهود است.

در حالی که نتایج پژوهش‌ها از کارایی۸۰ درصدی این واکسن حکایت دارد، بروز عوارض جانبی در میان گروهی از کادر درمانی چند بیمارستان نگرانی درباره آن را در میان شهروندان پرشمار‌« واکسن‌ستیز» فرانسه تشدید کرده است.

دولت و به‌ویژه اولیویه وران، شخص وزیر بهداشت در روزهای گذشته در برنامه‌های رسمی و مصاحبه با رسانه‌ها، تلاش می‌کنند شهروندان را نسبت به کارایی واکسن آسترازنکا و بی‌خطری آن اقناع کنند.

یک عارضه‌ی مثبت بعد از تزریق واکسن آسترازنکا

ماجرای بدبینی به واکسن ضد کووید آسترازنکا از آنجا شروع شد که موسسه ملی امنیت دارویی فرانسه روز ۱۹ فوریه، یعنی ۱۳ روز پس از آغاز استفاده از این واکسن در میان کادر درمانی، گزارش ابتدایی خود را از عوارض جانبی آن منتشر کرد: خستگی، سردرد، لرز، حالت تهوع و به‌ویژه تب، در میان ۱۴۹ نفر از ۱۰‌هزار نفر کادر درمانی که این واکسن را دریافت کرده بودند، مشاهده شد. به عبارت دیگر واکسن آسترازنکا در میان ۱/۵ درصد دریافت کننده عوارض جانبی نامطلوب ایجاد کرده بود.

موسسه ملی امنیت دارویی فرانسه، پس از انتشار این گزارش به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی توصیه کرد تا برای جلوگیری از کاهش روند ارائه خدمات به بیماران پرشمار این روزها، همه کادر درمانی را یکجا با آسترازنکا واکسینه نکنند. همین توصیه به بدبینی‌ها دامن زد.

روزنامه هافینگتون‌پست فرانسه برای بررسی صحت و سقم این ناکارایی این واکسن با دکتر ژان-دنیل لِلی‌یپر، رئیس بخش بیماری‌های عفونی بیمارستان هانری-موندور در ومه پاریس گفت‌وگو کرده است.

این کارشناس می‌گوید که بروز عوارض جانبی و از جمله تب اتفاقا نشانگر این واقعیت است که واکسن درست کار می‌کند: «واکسن در بدو امر مصونیت آنی ایجاد می‌کند... برای ایجاد مصونیت [بلند مدت] باید پادتن داشته باشیم تا سلول‌های مصون [از ویروس] از ارگانیزم بدن در برابر عامل بیماری محافظت کنند.» به گفته دکتر ژان-دنیل لِلی‌یپر، عوارض جانبی واکسن آسترازنکا حتی از دل دردهای پس از تزریق واکسن آنفلونزای H1N1 در سال ۲۰۱۳ هم کمتر هستند و به‌هیچ وجهی نباید جدی گرفته شوند.

شهروندان ۵۰ تا ۶۴ ساله در معرض خطر فرانسه همزمان با آغاز کارزار واکسناسیون کارکنان شرکت‌ها با واکسن آسترازنکا اجازه مراجعه به پزشک برای تزریق این واکسن را دارند. البته در صورتی که دوزهای واکسن در اختیار پزشکان خصوصی قرار گرفته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج