۱۰۹۴۷
۱ نظر
۵۰۱۷
۱ نظر
۵۰۱۷
پ

تسکین درد های مفصلي و استخواني

اين ماساژ همه مسكن‌ها را می خورد!

با اجراي تكنيك‌هاي ارائه شده در اين مطلب مي‌توانيد از ابتلا به بسياري از بيماري‌هاي مفصلي و استخواني در كهنسالي پيشگيري كنيد و امكان ابتلا به اين بيماري‌ها را به صفر برسانيد. خوشبختانه امروزه تكنيك‌هاي مختلفي در طب مكمل به‌ويژه ماساژدرماني براي درمان اين دردها و پيشگيري از ابتلا به آن‌ها وجود دارد.

اين ماساژ همه مسكن‌ها را می خورد!
مفصل زانو به‌دليل فعاليت زيادي كه در طول روز دارد از جمله مفاصلي است كه به مرور زمان و با افزايش عمر امكان ابتلا به بيماري‌هاي مختلف مفصلي از قبيل روماتوئيد، نقرس، آرتروز و ديگر بيماري‌هاي مفصلي- اسكلتي در آن بيشتر مي‌شود. فعاليت‌هاي روزانه، پياده‌روي‌هاي طولاني، استفاده از پله، نشستن و برخاستن‌هاي غلط و رعايت نكردن نكات ايمني لازم از جمله مواردي است كه به تغيير حالت زانو و بروز اختلال در عملكرد اين عضو منجر مي‌شود و در نهايت درد و مشكلات حركتي را براي افراد مختلف به‌وجود مي‌آورد. اين مسائل در كنار افزايش سن و خشك شدن يا جا به جا شدن مايع مفصل زانو تشديد مي‌شود و نگراني‌هايي را براي بيمار به همراه مي‌آورد. خوشبختانه امروزه تكنيك‌هاي مختلفي در طب مكمل به‌ويژه ماساژدرماني براي درمان اين دردها و پيشگيري از ابتلا به آن‌ها وجود دارد. يكي از ساده‌ترين اين متدها را با هم مرور مي‌كنيم.


اين ماساژ همه مسكن‌ها را می خورد!

گام اول : افزايش خونرساني به مفصل

در مرحله اول با ماساژ 3 دقيقه‌اي نقطه‌اي نزديك به زانو به افزايش جريان خون در بخش زانو به‌ويژه مفصل آن كمك كنيد. حتي اگر در اين زمينه نتوانستيد از كمك نزديكان خود بهره بگيريد مي‌توانيد به تنهايي اين ماساژ را روي پاي خود پياده كنيد اما بهتر است كه فرد ديگري در شرايطي كه شما دراز كشيديد اين ماساژ را روي زانوي شما انجام دهد. براي شروع لازم است به‌طور همزمان
۲ نقطه كه در بخش دروني و انتهايي ران درست جايي كه عضلات ران به مفصل زانو مي‌رسد را با كمك انگشت شست فشار دهيد. به اين ترتيب كه انگشت شست را به آرامي روي نقطه نمايش داده شده فشار دهيد و آن را رها كنيد تا ۳ دقيقه تمام شود.


اين ماساژ همه مسكن‌ها را می خورد!

گام دوم : تقويت زانو با يك حركت

در اين مرحله از فرد گيرنده ماساژ بخواهيد كه لبه تخت بنشيند و پاهايش را به آرامي رها كند به‌گونه‌اي كه پاهايش معلق باشد بدون آن‌كه فشاري به پايش وارد شود. در اين حالت با كمك انگشتان شست هر ۲ دست نقطه‌اي را كه زير گردي كاسه زانو و در مركز آن قرار دارد را به آرامي فشار دهيد. مي‌توانيد اين نقطه را ۱۵ ثانيه فشار دهيد و آن را ۱۵ ثانيه رها كنيد. به اين ترتيب اين امكان براي شما وجود دارد كه اين نقطه را به‌مدت يك تا ۳ دقيقه به همين روش ماساژ دهيد تا به تغذيه مفصل زانو و تقويت آن كمك كنيد.


اين ماساژ همه مسكن‌ها را می خورد!

گام سوم : اين نقطه را 3 دقيقه ماساژ دهيد

در بخش داخلي زانو و زير زانو درست جايي كه عضله ساق پا قابل لمس است نقطه‌اي وجود دارد كه ماساژ دادن اين نقطه نيز در پيشگيري از ابتلا به انواع بيماري‌هاي مفصلي و خشكي آن موثر خواهد بود. براي ماساژ اين نقطه نيز مي‌توان به‌مدت ۳ دقيقه از انگشتان شست خود كمك بگيريد. دقت كنيد كه هنگام ماساژ ميزان فشار انگشتان‌تان به‌گونه‌اي باشد كه موجب آزار دريافت‌كننده ماساژ نشود. معمولا حين دريافت ماساژ ممكن است درد بسيار خفيفي در ناحيه ماساژ دريافت شود اما اگر اين درد به حدي بود كه دريافت‌كننده را بي‌تاب مي‌كند بايد در نخستين فرصت به متخصص مربوطه مراجعه شود.


اين ماساژ همه مسكن‌ها را می خورد!

گام چهارم : عضلات زانو را ماساژ دهيد

براي ماساژ عضلات اطراف زانو بهتر است بيمار روي تخت دراز بكشد. در اين مرحله تمامي عضلاتي كه اطراف زانو وجود دارد به‌ويژه عضلات زير و پشت زانو را به آرامي ماساژ دهيد. بهتر است براي ارائه اين ماساژ از روغن‌هاي گياهي مانند روغن زيتون يا عصاره زنجبيل كمك بگيريد كه به افزايش ميزان حرارت اين ناحيه و خونرساني بيشتر به مفصل زانو كمك مي‌كند. اين ماساژ را ۳ تا ۵ دقيقه در هر ۲ پا تكرار كرده و سعي كنيد تمامي عضلات اطراف زانو را به آرامي و با حوصله ماساژ داده و گرم كنيد. براي اين ماساژ مي‌توانيد از تمامي انگشتان كمك بگيريد و عضلات زانو را ماساژ دهيد.


اين ماساژ همه مسكن‌ها را می خورد!

گام پنجم : تاندون پا را تقويت كنيد

از بيمار بخواهيد كه روي شكم بخوابد. در اين مرحله نيز مي‌توانيد از روغن‌هاي گياهي مثل روغن زيتون يا روغن زنجبيل استفاده كنيد. در اين مرحله كافي است به‌طور همزمان از هر ۲ انگشت شست كمك بگيريد تا نقطه‌اي را كه در مركز و زير حفره زانو روي عضله پا قرار دارد را ماساژ دهيد. در اين مرحله مي‌توانيد از ماساژ فشاري كمك بگيريد به اين ترتيب كه ۳۰ ثانيه نقطه مورد نظر را فشار دهيد و ۳۰ ثانيه آن را رها كنيد. اين ماساژ را به‌مدت ۳ دقيقه تكرار كنيد تا خونرساني بهتري به ناحيه پشت زانو داشته باشيد.


اين ماساژ همه مسكن‌ها را می خورد!

گام ششم : انرژي‌ها را به سمت زانو هدايت كنيد

در اين مرحله همانطور كه بيمار به شكم خوابيده است در ناحيه نزديك به مچ پاي او يك ماساژ ديگر را پياده كنيد. اين ماساژ را براي هر ۲ پاي چپ و راست بيمار تكرار كنيد. براي اين كار كافي است به اندازه ۸ انگشت از محل مچ بالا‌تر آمده و اين نقطه را با كمك هر ۲ شست و با فشار اندكي كه به اين نقطه وارد مي‌كنيد ماساژ دهيد. در اين مرحله علاوه بر خونرساني مناسب به سمت زانو انرژي‌هاي بيشتري به اين سمت حركت مي‌كند كه به مرور به بهبود وضعيت زانو و پيشگيري از خشكي و درد آن منجر مي‌شود.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

اين ماساژ همه مسكن‌ها را می خورد!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Narges

      ممنون از مطالب همه الی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج