جاباما
۱۰۹۴۷۰۰
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

نظر موافقان و مخالفان گذرنامه واکسن کرونا

اتحادیه اروپا قصد دارد برای کنترل شیوع ویروس کرونا و انهدام کامل آن، به شهروندانی که تحت واکسیناسیون قرارگرفته اند، «گذرنامه واکسن کووید-۱۹» صادر کند.

یورو نیوز: اتحادیه اروپا قصد دارد برای کنترل شیوع ویروس کرونا و انهدام کامل آن، به شهروندانی که تحت واکسیناسیون قرارگرفته اند، «گذرنامه واکسن کووید-۱۹» صادر کند.

گذرنامه واکسیناسیون اما مخالفان فراوانی در اروپا دارد. انتشار خبری مبنی بر اعطای گذرنامه واکسن کووید به شهروندان اروپایی، باعث شد تا مخالفان واکسیناسیون در دانمارک به خیابان ها بیایند.

یکی دیگر از مخالفان اصلی پاسپورت واکسن کووید-۱۹، «سازمان بهداشت جهانی» است. این سازمان می گوید هنوز «اطمینانی نیست که واکسن کووید بطور کامل با انتقال ویروس مقابله کند.»‌

نظر موافقان و مخالفان گذرنامه واکسن کرونا

گذرنامه های واکسن که برخلاف نامشان بیشتر شبیه یک گواهی نامه رانندگی خواهند بود تا پاسپورت، قرار است در بدو ورود شهروندان به رستورانها، بارها، جشنواره ها و هواپیماها کنترل شوند. این خواست کنونی اتحادیه اروپاست.

مخالفان «گذرنامه واکسن کووید» چه می گویند

مخالفان اما این روش کنترل را کاملا تبعیض آمیز می خوانند. آنها می گویند چنین روندی مغایر با حقوق بشر است. چرا که بین شهروندانی که واکسن زده و بقیه شهروندان تبعیض قائل می شود و نهایتا بنوعی به اختلاف طبقاتی و اجتماعی گسترده دامن می زند. خصوصا اینکه با توجه به پیش بینی سازمان بهداشت جهانی بسیاری از شهروندان کشورهای فقیر و در حال توسعه امکان دریافت واکسن کرونا تا پیش از سال ۲۰۲۴ را نخواهند داشت.

استدلال حامیان اعطای گذرنامه واکسن کووید چیست؟

همزمان حامیان اعطای گذرنامه واکسن کووید معتقدند که نهایتا برای کنترل و شکست کامل ویروس کرونا نیاز به آمارهای دقیق دارند و تبعا فهرست شهروندانی که واکسن دریافت کرده اند می تواند کمک فراوانی در این زمینه بکند. همچنین این گذرنامه ها شاید آن دسته از «مخالفان واکسیناسیون» را نیز قانع کند تا خود را واکسینه کنند. از سوی دیگر تعطیلی رستوران و بارها و کاهش آمار سفرهای هوایی و زمینی اقتصاد جهان را با بحرانی بی سابقه روبرو کرده است. گذرنامه واکسن کووید می تواند کمک کند تا دست کم میلیون ها نفری که واکسن دریافت کرده اند به صنایع مختلف از جمله توریسم رونقی دوباره بدهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج