۱۰۹۴۸
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

بايدها و نبايدها درباره مصرف اين سبزي مشهور

اسفناج را چرا نباید آب‌پز كرد؟

امروزه مردم بسياري از كشورهاي جهان به‌ويژه كشورهاي آسيايي و اروپايي از اسفناج نه تنها براي عطر و طعم دلنشين‌اش بلكه به خاطر خواص غذايي و درماني كه دارد در وعده‌هاي غذايي خود به‌ويژه غذاي كودكان و نوجوانان‌شان استفاده مي‌كنند.

اسفناج را چرا نباید آب‌پز كرد؟
اسفناج را چرا نباید آب‌پز كرد؟

امروزه مردم بسياري از كشورهاي جهان به‌ويژه كشورهاي آسيايي و اروپايي از اسفناج نه تنها براي عطر و طعم دلنشين‌اش بلكه به خاطر خواص غذايي و درماني كه دارد در وعده‌هاي غذايي خود به‌ويژه غذاي كودكان و نوجوانان‌شان استفاده مي‌كنند. دكتر رضا حشمت، درمانگر طب سنتي چين برخي از خواص درماني اسفناج را از ديدگاه طب سنتي چين با ما درميان مي‌گذارد.


چرا بايد ۳ بار در هفته اسفناج بخوريد

از ديدگاه طب سنتي چين، اسفناج گياهي است كه طبيعتي خنك و ملين دارد بنابراين مصرف آن در افرادي كه دچار اختلال در عملكرد دستگاه گوارش هستند يا با كندي حركت روده‌ها مواجهند بسيار ضروري است، زيرا اين سبزي مغذي مي‌تواند بهترين دارو براي درمان يبوست به‌ويژه در افراد ميانسال و كهنسال باشد. علاوه‌بر اين اسفناج توسط درمانگران طب سنتي چين به‌عنوان يك غذاي دارويي در درمان بيماران مبتلا به ديابت و افرادي كه دچار خستگي، ضعف و سرگيجه هستند، تجويز مي‌شود.


اسفناج مرهم بيماري‌هاي گوارشي

اسفناج يكي از بهترين غذاهاي دارويي براي افرادي است كه دچار كم‌خوني هستند.

درمانگران چيني اسفناج را بهترين مرهم براي بيماراني مي‌دانند كه كم‌خوني آن‌ها ناشي از خونريزي‌هاي گوارشي است. به‌عنوان مثال افراد مبتلا به هموروئيد يا بواسير يا افرادي كه مبتلا به خونريزي معده يا زخم‌هاي معده هستند مي‌توانند اسفناج در سبدغذايي خود قرار دهند. مصرف اين سبزي به تنهايي يا در كنار موادغذايي ديگر مي‌تواند تاثير زيادي در خون‌سازي و جبران كم‌خوني ناشي از خونريزي‌هاي گوارشي داشته باشد.


چگونه خواص اسفناج را حفظ كنيم

براي حفظ خواص و مواد مفيدي كه در اسفناج وجود دارد هرگز آن را آب‌پز نكنيد. قرار دادن اين سبزي هنگام شست‌وشو درون آب يا پختن آن به وسيله آب، موجب از بين رفتن خواص مفيد و ويتامين‌هاي آن مي‌شود. بهترين راه‌حل آن است كه اسفناج را تفت دهيد. مي‌توانيد براي اين كار از مقدار بسيار اندكي روغن استفاده كنيد. تركيب اسفناج با انواع گوشت‌هاي قرمز در وعده غذايي بهترين و مفيدترين تركيب‌هاست زيرا خواص مفيد اسفناج در كنار گوشت قرمز بهتر جذب بدن مي‌شود.


در چه شرايطي اسفناج نخوريم

گاهي پيش مي‌آيد، بدن‌مان در شرايطي قرار دارد كه مصرف برخي از ميوه‌ها و سبزي‌هاي تازه نيز ممكن است براي آن مضر باشد. اسفناج نيز از اين امر مستثنا نيست. زمان‌هايي پيش مي‌آيد كه بايد از مصرف اين گياه مفيد و شفابخش پرهيز كرد.
  • افراد مبتلا به اسهال نبايد اسفناج مصرف كنند زيرا اسفناج به‌دليل خاصيت ملين بودنش موجب تشديد اسهال مي‌شود.
  • زياده‌روي در مصرف اسفناج موجب بروز آكنه در برخي از افراد مي‌شود. بنابراين همواره بايد نه تنها در مصرف اسفناج بلكه در مصرف هر ماده غذايي تعادل را درنظر داشت.


نكات طلايي درباره اسفناج

با دانستن اين نكات بهتر مي‌توانيد از ارزش‌هاي غذايي اسفناج و تاثير آن در پيشگيري از ابتلا به بيماري‌هاي مختلف بهره‌مند شويد.
  • درمانگران طب سنتي اسفناج را مفيدترين سبزي براي درمان بيماري‌هاي كبد و معده مي‌شناسند و آن را به بيماران‌شان تجويز مي‌كنند.
  • خوردن اسفناج به تنهايي يا تهيه سالاد با كمك برگ‌هاي سبز آن در درمان يبوست و كندي عملكرد روده‌ها موثر است.
  • اسفناج موجب تقويت چشم و افزايش قوه بينايي در افراد مي‌شود، بنابراين مصرف آن در دوران نوجواني و ميانسالي بسيار توصيه مي‌شود.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

اسفناج را چرا نباید آب‌پز كرد؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعیدمددی

      این تبلیغ نی نی بان بعلت حرکت روی صفحه اصلی روزنامه درمطالعه آن مشکل ایجاد میکند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج