۱۰۹۴۸۸۰
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

عروس داعش حق بازگشت به انگلیس را ندارد

دیوان عالی انگلیس روز جمعه با انتشار حکمی، درخواست شمیمه بیگم، زن انگلیسی که به داعش ‍پیوسته بود، برای بازگشت به خاک انگلیس با هدف مبارزه برای بازگردانرن تابعیت لغو شده‌اش را رد کرد.

یورو نیوز: دیوان عالی انگلیس روز جمعه با انتشار حکمی، درخواست شمیمه بیگم، زن انگلیسی که به داعش ‍پیوسته بود، برای بازگشت به خاک انگلیس با هدف مبارزه برای بازگردانرن تابعیت لغو شده‌اش را رد کرد.

شمیمه بیگم در دوران نوجوانی و هنگامی که تنها ۱۵ سال سن داشت برای پیوستن به گروه دولت اسلامی (داعش) از انگلیس به سوریه رفت. او یکی از سه دختر مدرسه‌ای در شرق لندن بود که در سال ۲۰۱۵ به سوریه رفت.

عروس داعش حق بازگشت به انگلیس را ندارد

این نوجوان انگلیسیی دو سال پیش به اسارت نیروهای دموکراتیک سوریه درآمد و از آن زمان خواستار بازگشت به انگلیس شده است، با این حال وزارت خارجه انگلیس در سال ۲۰۱۹ این درخواست را رد و اعلام کرد که شهروندی انگلیسیی وی لغو شده است.

لغو شهروندی شمیمه بیگم پس از آن صورت گرفت که وی در مصاحبه‌ای با مجله تایمز گفت که از تصمیمی که گرفته پشیمان نیست و در رقه (پایتخت داعش در سوریه) زندگی نرمالی داشته و دیدن سری بریده در سطل آشغال او را ناراحت نکرده است، اظهاراتی که باعث شوکه شدن افکارعمومی در انگلیس شده بود.

ساجد جاوید، وزیر کشور سابق انگلیس گفته بود که او بنگلادشی است و می تواند به بنگلادش برود. با این حال شمیمه بیگم این تصمیم دولت انگلیس را به چالش کشیده بود با این استدلال که شهروند کشور دیگری نیست و تصمیم ساجد جاوید باعث شده است که او به فردی بدون تابعیت تبدیل شود.

شمیمه بیگم ۲۱ ساله اکنون در اردوگاه اسرای دولت اسلامی در شمال سوریه نگهداری می شود که در کنترل نیروهای دموکرات سوریه است. او در سال ۲۰۱۹ نوزاد پسرش را در اثر سینه پهلو از دست داد، این نوزاد در لحظه مرگ تنها ۳ هفته از عمرش می گذشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج