جاباما
۱۰۹۴۹۵۶
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

مسافرت به مشهد در ایام نوروز ممنوع است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ایام تعطیلات نوروز، مسافرت به شهر‌های زرد مسافر پذیر از جمله مشهد، ممنوع است.

ایلنا: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ایام تعطیلات نوروز، مسافرت به شهر‌های زرد مسافر پذیر از جمله مشهد، ممنوع است.

دکتر مهدی قلیان افزود: هم اکنون ۱۲ شهرستان خراسان رضوی که بیشتر آنان پرجمعیت هستند در وضع زرد و ۲۱ شهرستان استان در وضع آبی به لحاظ ابتلا به کرونا قرار دارند.

وی گفت: بر اساس رنگ بندی نرم افزار ماسک هم اکنون شهرستان‌های مشهد، کلات، قوچان، کاشمر، گناباد، سبزوار، تربت‌حیدریه، طرقبه و شاندیز، خلیل آباد، کوهسرخ، خواف و بردسکن در وضع زرد هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین افزود: نکته مهم این است که وضع مشهد و خراسان رضوی شکننده است و با توجه به مشاهده نوع انگلیسی و شناسایی ۶نفر مبتلا به این ویروس در مشهد خطر شیوع و گسترش آن در استان وجود دارد.

دکتر قلیان تعداد بستری شدگان روزانه کرونا در خراسان رضوی را ۱۳۳نفر اعلام کرد و گفت: میانگین تعداد کل بستری شدگان در بیمارستان‌های این استان ۴۸۲نفر و تعداد کل بستری‌شدگان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه استان ۱۶۰نفر است.

وی افزود: میانگین فوت شدگان ناشی از کرونا در خراسان رضوی همچنان تک رقمی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون سامانه‌های صدور بلیت هواپیما، قطار و اتوبوسرانی در کشور به نرم افزار ماسک متصل هستند و از صدور بلیت برای افرادی که در مراکز درمانی خصوصی و یا دولتی آزمایش کرونای آن‌ها مثبت شده است ممانعت می‌شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا هم گفته است: برای سفر نوروزی بلیط رزرو نکنید اگر همین روند پیش رود، موج چهارم در فروردین روی می‌دهد.

دکتر رئیسی افزوده است: اگر دستور‌های بهداشتی در ۲هفته باقی‌مانده سال به خوبی رعایت شود آن وقت شاید بتوان اجازه داد سفر‌های نوع یک و دو انجام شود، اما اگر موفق به رعایت آن نشویم دیگر سفر‌ها امکان پذیر نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج