۱۰۹۴۹۹۸
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

سردار تابستان در لالیگا؟

این‌بار در رسانه‌های اسپانیایی و روسی بحث پیشنهاد سویا به آزمون مطرح شده و گفته می‌شود شاید در پایان فصل دوطرف به‌صورت جدی بر سر این انتقال مذاکره کنند.

روزنامه فرهیختگان: این‌بار در رسانه‌های اسپانیایی و روسی بحث پیشنهاد سویا به آزمون مطرح‌ شده و گفته می‌شود شاید در پایان فصل دوطرف به‌صورت جدی بر سر این انتقال مذاکره کنند.

هنوز این سوال جدی در ذهن فوتبال‌دوستان ایرانی وجود دارد که آیا سرانجام روزی فرا خواهد رسید که سردار آزمون از فوتبال روسیه جدا شده و او را در لیگ دیگری ببینیم؟ ستاره گلزن تیم‌ملی ایران سال‌هاست که در لیگ روسیه بازی می‌کند و اگرچه در این مدت بارها شایعه پیشنهاد دیگر تیم‌ها به او مطرح شده است اما درنهایت باز هم در تیم‌های همین کشور جابه‌جا شده و به‌نظر می‌رسد با توجه به شناختی که از این لیگ دارد تمایل چندانی به جابه‌جایی و شروع چالشی جدید ندارد. این‌بار در رسانه‌های اسپانیایی و روسی بحث پیشنهاد سویا به آزمون مطرح‌ شده و گفته می‌شود شاید در پایان فصل دوطرف به‌صورت جدی بر سر این انتقال مذاکره کنند. شاگردان خولن لوپتگی در این فصل نمایش خوبی در هر سه جامی که حضور داشتند ارائه کرده‌اند و اگر امشب بتوانند در دیدار دشوار برابر بارسلونا به برتری برسند به رده سوم صعود خواهند کرد. مسلما حضور در لالیگا نقطه عطفی در زندگی ورزشی سردار خواهد بود و او فرصت بازی در یکی از بهترین لیگ‌های دنیا را خواهد داشت.

خوشبینی به انتقال آزمون

خبر پیشنهاد سویا به آزمون هفته گذشته منتشر شد و از آن زمان رسانه‌های روسی به دقت اخبار مربوط به این جابه‌جایی را زیر نظر دارند. سایت «الگل دیجیتال» درباره این اتفاق و تصمیم سویا برای خرید ملی‌پوش ایرانی زنیت روسیه می‌نویسد: «سویا برای فصل آینده به‌دنبال جذب یک مهاجم نوک است و در این راه به سراغ یک گزینه قدیمی رفته است: سردار آزمون. مهاجم ۲۶ ساله ایرانی در لیگ روسیه عملکرد بسیار خوبی داشته و یکی از نام‌های اصلی در فهرست خرید سویا در تابستان آینده است. این تیم اسپانیایی در پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی اگرچه در خط حمله دچار مشکل بود اما هیچ خریدی در این پست نداشت و حتی کارلوس فرناندز نیز از این باشگاه جدا شد.

با وجود این تغییرات تیم در فاز تهاجمی تقویت نشد و مشخص است که شاگردان لوپتگی در گلزنی با مشکلاتی روبه‌رو هستند. تابستان قبل نیز سویا به‌دنبال یافتن جانشینی برای لوک دی‌یونگ بود که فصلی ناموفق را در این تیم سپری کرده بود و آمار گلزنی قابل‌قبولی در طول فصل نداشت. درنهایت این مهاجم هلندی در تیم ماندگار شد و امسال هم تنها ۳ گل به‌ثمر رسانده است و کاملا از فرم خوبش در آیندهوون فاصله دارد. در چنین شرایطی سردار آزمون اصلی‌ترین گزینه برای تقویت خط‌حمله تیم محسوب می‌شود. او در این فصل برای زنیت در ۱۵ مسابقه ۱۱ گل به‌ثمر رسانده و مورد توجه چندین تیم در سطح اروپا قرار دارد.

این مهاجم ۲۶ساله فصل پیش هم توانست ۱۷ گل در ۲۸ مسابقه زنیت به‌ثمر برساند و بی‌دلیل نیست که مشتریان زیادی در بین تیم‌های اروپایی دارد. قرارداد او با زنیت در تابستان ۲۰۲۲ به پایان می‌رسد و این باشگاه برای فروش گلزن ایرانی خود ۲۰ میلیون یورو می‌خواهد. مبلغی که احتمالا مورد موافقت باشگاه اسپانیایی قرار خواهد گرفت. سویا تصمیم دارد به‌زودی مذاکرات خود را با مدیربرنامه‌های این بازیکن و همچنین باشگاه روسی آغاز کند و با توجه به اینکه خود آزمون نیز به لیگ اسپانیا و فوتبال این کشور علاقه‌مند است می‌توان امیدوار بود که این انتقال در تابستان آینده رخ دهد و او به‌عنوان شاگرد جدید لوپتگی راهی سویا شود. بدون‌شک با توجه به شرایطی که دوطرف دارند و همچنین این موضوع که او به‌زودی وارد آخرین سال قراردادش با زنیت خواهد شد به‌نظر می‌رسد احتمال انجام چنین انتقالی بالا خواهد بود.»

اسپانیا بهتر از انگلیس و ایتالیا

معمولا با آغاز مهلت نقل‌وانتقالات در فوتبال اروپا شایعات درخصوص انتقال آزمون به تیمی بزرگ منتشر می‌شود و اگرچه در سال‌های اخیر تیم‌های زیادی به‌عنوان مشتریان او معرفی شده‌اند اما درنهایت او در همان لیگ روسیه به تیمی دیگر منتقل شده است و تمایلی به خروج از این کشور نشان نداده است. مسلما آشنایی به فضای لیگ روسیه، سطح نسبتا پایین‌تری که نسبت به سایر لیگ‌های معتبر اروپایی دارد و درخشش او در سال‌های اخیر به‌خصوص پس از حضور در زنیت از عمده‌ترین دلایلی هستند که آزمون در این سال‌ها ترجیح داده تا در روسیه ماندنی شود. او پس از بازی در روستوف و رابین‌کازان حالا به یکی از بهترین‌ تیم‌های روسی پیوسته و به‌نوعی به اوج پیشرفت در این کشور رسیده است. به این ترتیب او در شرایط کنونی دو راه بیشتر پیش‌رو نخواهد داشت، یا برای پیشرفت بیشتر راهی لیگی بهتر شود یا قراردادش را با زنیت تمدید کند و همچنان به حضورش در این تیم ادامه دهد.

پس از اینکه از تیم‌هایی چون لاتزیو، ناپولی، میلان، دورتموند، آرسنال و حتی لیورپول به‌عنوان مشتریان این ستاره ایرانی نام برده می‌شد حالا رامون مونچی، مدیر ورزشی باشگاه سویا به سراغ او رفته تا شاید بتواند این مهاجم گلزن و باشگاهش را برای این انتقال راضی کند. دیمیتری سلیوف، یکی از ایجنت‌های روسی درباره احتمال این جابه‌جایی و حضور آزمون در لالیگا می‌گوید: «آزمون مهاجم بسیار خوبی است و مسلما در سطح فوتبال اروپا و همچنین اسپانیا مشتریان زیادی دارد. درخصوص خبر پیشنهاد سویا هم باید بگویم دقیقا نمی‌دانم این پیشنهاد تا چه حد جدی است و آیا اصلا چنین تمایلی وجود دارد یا نه. خیلی درباره صحت این اخبار مطمئن نیستم و در طول این مدت هم ندیدم که تیمی به‌صورت جدی در تلاش برای خرید آزمون باشد. در هر صورت حضور در فوتبال اسپانیا می‌تواند به نسبت حضور در انگلیس یا ایتالیا انتخاب بهتری برای آزمون باشد. مسلما سویا بدون کسب اجازه از تیم زنیت با او مذاکره نخواهد کرد و اگر چنین اتفاقی رخ داده باشد زنیت با شکایت به یوفا می‌تواند برای سویا دردسر بزرگی ایجاد کند. سویا نیز جزء باشگاه‌های بزرگ و معتبر اروپایی است و هرگز چنین کاری را انجام نخواهد داد و به‌نظرم چنین خبری که آنها با ایجنت‌های این مهاجم ایرانی وارد مذاکره شده‌اند چندان صحیح نیست. به‌نظرم اینها بیشتر شایعاتی است که مدیربرنامه‌ها می‌سازند.»

آزمون در ۲ سال اخیر یکی از ارکان اصلی موفقیت زنیت بوده و زوج ترسناک او با آرتم زیوبا برای هر تیمی در این کشور دردسرساز بوده است. او فصل قبل توانست عنوان آقای گلی لیگ را کسب کند و امسال نیز جزء مدعیان کسب دوباره این عنوان است. با این حال الکسی ایگونین، کاپیتان سابق زنیت معتقد است که غیبت آزمون و مالکوم که هر دو اخیرا مصدوم شده‌اند تاثیری در عملکرد این تیم ندارد. البته زنیت پس از تعطیلات زمستانی در دیدار جام حذفی برابر آرسنال‌تولا بدون این دو ستاره خود شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت اما ایگونین می‌گوید: «به‌نظرم تیم باید به بازی بدون آنها عادت کند و عملکرد تیم در این دو فصل اخیر نشان داده که بدون حضور این دو بازیکن هم می‌تواند نتایج خوبی کسب کند.

به‌نظرم مصدومیت آنها لطمه بزرگی به تیم نمی‌زند و ما مهره‌های خوبی در اختیار داریم که می‌توانند جای خالی این نفرات را پر کنند. از سوی دیگر باید درنظر داشت که زنیت شرایطی کاملا متفاوت با سایر تیم‌ها دارد و رقابت در این باشگاه به شکلی دیگر در جریان است.» البته زنیت با شکست خانگی برابر آرسنال‌تولا نشان داد که به ستاره خود وابسته است و سرگئی سماک هنوز نمی‌تواند به‌طور کامل به نفرات ذخیره و بازیکنان جوانش اعتماد کند. با توجه به بالا رفتن سن زیوبا، سماک حساب ویژه‌ای روی آزمون باز کرده است و جدایی او در پایان فصل می‌تواند برای این تیم دردسرساز باشد و زنیت باید به‌سرعت به فکر یافتن جانشینی مناسب برای ستاره ایرانی تیمش باشد.

همبازی ستاره‌های سابق بارسا

هدایت سویا از ابتدای فصل قبل به خولن لوپتگی سپرده شد که پس از جدایی کارلوس کی‌روش یکی از گزینه‌های مربیگری در تیم‌ملی ایران بود که درنهایت به‌دلیل مشکلات خانوادگی از قبول این پیشنهاد خودداری کرد. او در نخستین فصل حضورش توانست سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کند و مهم‌تر از آن در دیدار نهایی لیگ اروپا با غلبه بر اینترمیلان نخستین جام خود با این تیم را کسب کرد. شاگردان او در این فصل عملکرد قابل قبولی تا اینجای مسابقات ارائه کرده‌اند. حضور در رده چهارم لیگ و پشت‌سر بارسا که امیدواری آنها برای حضور دوباره در لیگ قهرمانان را افزایش داده است و همچنین شانس بالای صعود به فینال جام حذفی باعث‌ شده لوپتگی و تیمش فصل موفقی را سپری کنند. تیم او امشب در لیگ میزبان آبی‌واناری‌ها است و چهارشنبه‌شب نیز در مسابقه برگشت نیمه‌نهایی جام حذفی دوباره به مصاف بارسا می‌رود و با توجه به برتری ۲ بر صفر در مسابقه رفت فرصت خوبی برای فینالیست شدن دارند. سویا در لیگ قهرمانان نیز پس از کسب رتبه دوم گروهی به‌همراه چلسی راهی مرحله بعد شد و در یک‌هشتم نهایی به مصاف دورتموند رفت که مسابقه رفت در سانچزپیزخوان با برتری ۳ بر ۲ تیم آلمانی به پایان رسید.

بهترین گلزن این تیم اسپانیایی در این فصل یوسف ان‌نصیری مراکشی است که توانسته ۱۳ گل برای تیمش به‌ثمر برساند و درحالی‌که در میانه‌های فصل قبل راهی این تیم شده مشتریان زیادی در بین تیم‌های اروپایی دارد و احتمالا در تابستان آینده راهی باشگاه دیگری خواهد شد. به همین دلیل سویا از همین حالا تلاش خود را برای تقویت خط‌حمله خود آغاز کرده و آزمون یکی از مهم‌ترین گزینه‌های تیم به‌شمار می‌رود. لوکاس اوکامپوس و منیر الحدادی، وینگر سابق بارسا با ۴ گل زده پس از این مهاجم مراکشی بهترین آمار را در این فصل داشته‌اند. سویا در ابتدای این فصل با به‌ خدمت گرفتن ایوان راکیتیچ از بارسلونا خط میانی خود را تقویت کرد و سوسو، وینگر فصل قبل میلان و پاپو گومز، مهاجم آتالانتا که به‌تازگی به جمع این تیم اضافه شده‌اند دیگر نفراتی هستند که لوپتگی با خرید آنها سعی در تقویت خط حمله خود داشت اما چندان موفق نبود. سویا در این فصل در ۲۳ بازی خود در لالیگا ۳۴ گل به‌ثمر رسانده و در بین ۵ تیم بالای جدول، بدترین عملکرد را در این زمینه داشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با احترام هیچ تیمی ازمون رو نمیخواد فقط بازار گرمی

      پاسخ ها

      • امیرحسین نقی‌زاده قشلاقی

        عشقم سردار آزمون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج