۱۰۹۴۹۹۹
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

داور بازی را برای رئال‌مادرید درآورد؟

دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا سه‌شنبه و چهارشنبه شب برگزار شد و تیم‌های بایرن‌مونیخ، منچسترسیتی، رئال‌مادرید و چلسی موفق به شکست دادن رقبای خود شدند. این بازی‌ها با اتفاقات جالب و حواشی خاصی نیز همراه شد.

روزنامه اعتماد: دور رفت مرحله يك‌هشتم نهايي رقابت‌هاي ليگ قهرمانان اروپا سه‌شنبه و چهارشنبه شب برگزار شد و تيم‌هاي بايرن‌مونيخ، منچسترسيتي، رئال‌مادريد و چلسي موفق به شكست دادن رقباي خود شدند. اين بازي‌ها با اتفاقات جالب و حواشي خاصي نيز همراه شد.

سه‌شنبه شب در بخارست اتلتيكو مادريد ميزبان چلسي بود. دليل برگزاري اين ديدار در روماني به جاي اسپانيا قوانين محدودكننده كشورهاي اروپايي براي سفر بود. اتلتيكو مادريد به عنوان صدرنشين لاليگا در حالي مقابل حريف خودش قرار گرفت كه هر دو تيم شرايط كاملا متفاوتي را تجربه مي‌كردند و به نوعي وضعيت‌شان عكس هم بود. اتلتيكو، لاليگا را عالي شروع كرده بود اما چند هفته‌اي مي‌شد كه نتايج خوبي نمي‌گرفت و در سمت مقابل چلسي كه با لمپارد شروع نااميدكننده‌اي داشت با تغيير مربي و آمدن توماس توخل به ۵ برد از ۷ بازي آخرش دست يافته بود. در اين بازي كه چندان جذاب و هيجان‌انگيز از آب در نيامد و بيشتر تحت تاثير بازي بسته اتلتيكو قرار داشت، به نحوي كه در دقايقي از بازي تصاوير نشان داد كه سرخپوست‌ها با سيستم ۱-۳-۶ بازي مي‌كنند، شيرهاي لندن موفق شدند با تك گل اليويه ژيرو يك بر صفر حريف خود را شكست دهند.

مهاجم فرانسوي با يك ضربه قيچي برگردون زيبا دروازه اوبلاك را گشود. اين ششمين گل اليويه ژيرو براي چلسي در اين فصل ليگ قهرمانان به حساب مي‌آيد. او در مدت زمان حضور در آرسنال حتي يك گل هم در اين رقابت‌ها به ثمر نرسانده بود. حاشيه عجيب بازي نيشگون گرفتن سوارز از رو ديگر مدافع چلسي بود. سوارز كه قبلا بابت گاز گرفتن مدافعين حريف سوژه رسانه‌ها مي‌شد اين بار به دليل نيشگون گرفتن از مدافع حريف در يك صحنه كه هر دو براي تصاحب توپ تلاش مي‌كردند مورد توجه قرار گرفت.

در ايتاليا و در ورزشگاه المپيكو شهر رم بايرن‌مونيخ طبق انتظار موفق شد با يك نتيجه پرگل لاتزيو ايتاليا را شكست دهد. بازيكنان لاتزيو تيم ششم سري آ در اين بازي حرفي مقابل شاگردان فليك نداشتند و با اشتباهات متعدد خط دفاعي فرصت‌هاي زيادي در اختيار بازيكنان فرصت‌طلب حريف قرار دادند. گل اول بايرن روي پاس به عقب اشتباه مدافعين عقاب‌ها به ثمر رسيد و گل چهارم را هم آچربي به اشتباه وارد دروازه خودي كرد. در اين بازي جمال موسيالا هافبك ۱۷ ساله بايرن موفق شد گل دوم تيمش را به ثمر برساند تا تبديل به يكي از جوان‌ترين گلزنان تاريخ ليگ قهرمانان اروپا شود. موسيالا كه از پدري نيجريه‌اي- انگليسي و مادري آلماني متولد شده در آستانه ۱۸ سالگي قرار دارد و آلماني‌ها تلاش مي‌كنند با دعوت از او به تيم ملي آلمان و بازي دادنش مليت او را براي بازي‌هاي ملي تحت كنترل بگيرند. موسيالا پيش از اين در انگلستان و آكادمي‌هاي اين كشور فوتبال بازي مي‌كرده و مي‌تواند براي تيم ملي انگليس هم بازي كند. هنگامي كه موسيالا همراه با بايرن از سفر ايتاليا بازگشت، مادرش با ماشين دنبال پسرش آمد و او را به خانه برد. تصاوير اين استقبال در فضاي مجازي بسيار مورد توجه قرار گرفت.

چهارشنبه شب و در ورزشگاه برگامو دو تيم رئال مادريد و آتالانتا مقابل هم قرار گرفتند. اين بازي پرحاشيه‌ترين مسابقه دور رفت مرحله يك‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان لقب گرفت. دو تيم در شرايطي مقابل هم قرار گرفتند كه رئال‌مادريد با لشكري از مصدوم راهي ايتاليا شده بود و آتالانتا در شرايط ايده‌آلي قرار داشت. خط حمله قدرتمند اين تيم مخصوصا خيلي مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته بود و خيلي‌ها تصور مي‌كردند دفاع متزلزل رئال شب سختي مقابل آتالانتا دارد. با اين حال يك تصميم بحث‌برانگيز از داور مسابقه در دقيقه ۱۷ همه‌چيز را تحت تاثير قرار داد. در اين دقيقه مندي فراري را آغاز كرد و در حالي كه مي‌رفت با گلر حريف تك به تك شود فوئلر او را با خطا سرنگون كرد. توبياس اشتيلر داور مسابقه با كارت قرمز مستقيم فوئلر را اخراج كرد و باعث شد ميزبان نزديك ۷۵ دقيقه ۱۰ نفره بازي كند و به لاك دفاعي فرو برود. اشتيلر حتي براي بازبيني صحنه هم نرفت.

درنهايت خود فرلان مندي در دقيقه ۸۶ با شوت از راه دور گل برتري تيمش را به ثمر رساند. بعد از بازي رسانه‌هاي ايتاليايي به‌شدت به داور مسابقه و يوفا حمله كردند و پيروزي رئال مادريد را دزدي و شرم‌آور خواندند. آنها اعلام كردند مندي به هيچ عنوان شانس تك به تك شدن با دروازه‌بان را نداشته و داور مسابقه بايد بازيكن آتالانتا را با كارت زرد جريمه مي‌كرد. خيلي از كارشناسان داوري هم تاكيد كردند كه تصميم داور آلماني اشتباه بوده است. رسانه‌ها و هواداران فوتبال نوشتند كه داور با اين تصميم مشكلات رئال (مصدوميت بازيكنان) را برطرف كرد. رئال‌مادريد در چند سال اخير هميشه با تهمت حمايت داوران مواجه بوده است. در عوض روزنامه‌هاي اسپانيايي طرفدار رئال‌مادريد با تمركز روي اتفاق رخ‌داده و بازخواني آخرين به‌روزرساني قوانين داوري اخراج بازيكن آتالانتا را درست ارزيابي كردند.

در بوروسيا پارك شهر گلادباخ تيم مونشن گلادباخ از تيم آماده منچسترسيتي پذيرايي كرد. شاگردان گوارديولا بعد از ۱۸ برد پياپي در تمامي رقابت‌ها به اين مسابقه پا گذاشته بودند و دنبال نوزدهمين پيروزي خود بودند. در نيمه نخست برناردو سيلوا موفق شد گل نخست تيمش را به ثمر برساند و گابريل ژسوس در نيمه دوم ديگر گل سيتيزن‌ها را وارد دروازه حريف كرد تا منچسترسيتي با يك برد قابل قبول در زمين حريف تقريبا كار صعودش را راحت كرده باشد. حاشيه اين بازي كنفرانس خبري بعد از بازي بود.

جايي كه گوارديولا با وجود فرم عالي تيمش گفت ما مدعي قهرماني نيستيم و بايرن مدعي اصلي به شمار مي‌رود. او همچنين در پاسخ به سوال يك خبرنگار كه بردهاي پياپي او و تيمش را حاصل داشتن بازيكنان گران‌قيمت دانسته بود با طعنه گفت: «ما پول زيادي براي خريد بازيكنان خارق‌العاده زيادي داريم. درست است؛ ما هميشه به خاطر پول برنده مي‌شويم. بدون داشتن چنين بازيكناني نمي‌توانيم اين كار را انجام دهيم. اين تيم گروه فوق‌العاده‌اي را تشكيل داده‌اند و از رابطه‌اي باور نكردني با يكديگر برخوردار هستند. آنها در هر مسابقه تنها به پيروزي فكر مي‌كنند.»

ديدارهاي برگشت ليگ قهرمانان اروپا از روز ۱۹ اسفند آغاز مي‌شود و ابتدا دو تيم دورتموند و يوونتوس به ترتيب ميزبان سويا و پورتو هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چی گیرتون میاد از رئال بد میگید

      پاسخ ها

      • حسناین رعال همیشه از داوری سود میبره اق

        این رعال خرشانس همیشه از داوری سود میبره

    • ادیبان

      تیم قدرتمند زیدان انگار تا حالا دوازده بار قهرمان لیگ قهرمانان شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج