جاباما
۱۰۹۵۲۰۷
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

مشاور قلابی قوه قضاییه دستگیر شد

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری یزد گفت: با یک گزارش مردمی، فردی که مدعی بود مشاور قوه قضاییه است و مشکلات حقوقی و قضایی مردم را حل می کند، در یزد دستگیر شد.

خبرگزاری مهر: رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری یزد گفت: با یک گزارش مردمی، فردی که مدعی بود مشاور قوه قضاییه است و مشکلات حقوقی و قضایی مردم را حل می کند، در یزد دستگیر شد.

مجید فرهمندزاده اظهار داشت: پس از دریافت یک گزارش مردمی مبنی بر فعالیت یک فرد مشکوک که مدعی است مشکلات غیر قابل حل در دستگاه قضایی را می تواند در ازای دریافت مبلغی پول حل کند، مراتب با اخذ دستور قضایی در دستور کار قرار گرفت.

مجید فرهمند زاده افزود: فرد دستگیر شده در یک فرایند حساب شده از یک وکیل آشنا به امور حقوقی نیز بهره گرفته و در عین پیشبرد برخی از امور کاری و معاملاتی خود، برای موجه جلوه دادن طرح کلاهبرداری خود، جلسه ای با افراد دارای پرونده و وکیلی که از تهران به یزد دعوت کرده می گذاشته تا اعتماد این افراد را برای پرداخت هزینه جلب نماید.

وی اظهار داشت: این فرد برای اینکه بتواند افراد دارای مال و مکنت را به دام بیاندازد و بهره کشی مالی خود را به ثمر بنشاند حین برخی از برنامه های مالی و تجاری، عنوان می کرده که فقط پرونده های سنگین و لاینحل را می پذیرد و حتی در موردی برای کاهش هر ماه حبس مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال را اعلام کرده بوده است.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه همه افراد دارای مراوده با این فرد برای اخذ توضیحات به حفاظت و اطلاعات دادگستری احضار شدند، بیان داشت: با هوشمندی یکی از شهروندان و اطلاع به ستاد خبری، این پرونده قبل از اینکه فرد دستگیر شده بتواند پولی را اخذ و یا سوء استفاده مالی انجام دهد جمع شد و از ضرر و زیان به شهروندان پیشگیری شد.

وی به برگزاری جلسات این شخص با مراجعان خود در دفتر یک شرکت تجاری و همچنین یک دفتر بی تابلو و بی نشان در یک پاساژ خلوت اشاره کرد و گفت: برای هر شهروند باید مسجل باشد که کسی که داعیه ارتباط با مسئولان ارشد قوه قضاییه را دارد وقتی که بدون خبر و حضور مسئولان قضایی استان در یک مکان غیر مرتبط دیدار بر قرار می کند حتماً دنبال یک امر غیر قانونی است.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد، خاطرنشان کرد: بهترین راه برای تحقق عدالت و گرفتن حق، تمسک به قانون و تبعیت از مقررات است و توسل به افرادی که ادعای نفوذ به غیر حق و حل و فصل پرونده به شیوه های غیر قانونی و فرا قانونی دارند بدون شک ضرر و زیان دیگری است که به فرد وارد می شود.

وی افزود: اکثر افرادی که ادعای نفوذ در قوه قضاییه را دارند به طور معمول از کلاهبردارن حرفه ای هستند که به محض اخذ پول ردی از خود به جای نمی گذارند و این شهروندان هستند که از اعتماد بی جا به این افراد سود جو و منفعت طلب متضرر می شوند.

فرهمند زاده تأکید کرد: حفاظت و اطلاعات دادگستری استان همواره در صیانت از حق شهروندان آماده بررسی موارد مشکوک می باشد و مردم نیز می توانند در مواجه با افراد دارای ادعای نفوذ ابتدا مراتب را با نهادهای امنیتی، نظارتی و اطلاعاتی در میان بگذارند و از اعتماد بی جا خودداری نمایند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج