جاباما
۱۰۹۵۳۹۵
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

برگزاری انتخابات سرنوشت‌ساز فوتبال

رئیس‌فدراسیون فوتبال امروز با رای اعضای مجمع این فدراسیون انتخاب خواهد شد.

روزنامه کیهان: رئیس‌فدراسیون فوتبال امروز با رای اعضای مجمع این فدراسیون انتخاب خواهد شد.

انتظارها برای برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال به سر آمده و امروز تکلیف ریاست فدراسیون فوتبال و اعضای هیئت‌رئیسه این فدراسیون مشخص خواهد شد. مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال متشکل از ۸۹ عضو (فقط ۸۷ عضو در مجمع حق رای خواهند داشت) امروز یکشنبه ساعت ۱۰ صبح در سالن اجلاس سران گرد هم می‌آیند تا تکلیف مهم‌ترین ورزش ایران را تعیین و آینده این ورزش را به دستان ریاست جدید و اعضای هیئت‌رئیسه واگذار کنند.

برگزاری انتخابات این فدراسیون در شرایطی است که یک سال قبل کمتر کسی تصور می‌کرد بعد از ایرادهای فیفا به اساسنامه این فدراسیون و مشکلاتی که در ادامه در مسیر تصویب اساسنامه به وجود آمد، انتخابات در سال ۹۹ برگزار شود اما بالاخره مجمع انتخاباتی امروز تشکیل می‌شود و در حضور وزیر ورزش و معاون وی، صاحبان آرا تکلیف ۱۱ عضو هیئت‌رئیسه را مشخص خواهند کرد.

حساس‌ترین بخش این انتخابات، مربوط به رقابت چهار نامزد ریاست فدراسیون فوتبال است که برخلاف پیش‌بینی‌ها، هیچ یک از انتخابات کناره‌گیری نکرده‌اند. این موضوع به این معنی است که هر چهار نفر نسبت به موفقیت خود در این انتخابات امیدوار هستند و قرار نیست کسی به نفع کس دیگری کنار برود و احتمالا در رقابتی نزدیک، صاحب طبقه پنجم ساختمان فدراسیون فوتبال و اتاق ریاست خواهد شد. مصطفی آجرلو، شهاب‌الدین عزیزی خادم، علی کریمی و کیومرث‌هاشمی چهار نفری هستند که پا به این عرصه گذاشته‌اند و با برنامه‌های خود امیدوار به خروج فوتبال ایران از رکود هستند و قصد دارند فدراسیونی بدهکار را از بحران خارج کنند.

به جز صندلی ریاست، باید تکلیف ۱۰ کرسی هیئت‌رئیسه هم مشخص شود. بعد از تعیین ریاست فدراسیون فوتبال، نوبت به رای‌گیری برای سه نامزد پیشنهادی رئیس‌جدید برای سمت‌های نایب‌رئیس‌اول، دوم و سوم (بانوان) است. اعضای مجمع به نفرات معرفی شده رای خواهند داد و کسی که ۵۰ درصد آرا را به دست آورد، می‌تواند همراه با رئیس‌جدید راهی ساختمان سئول شود.

در ادامه حاضران برای سمت‌های باقی مانده در هیئت‌رئیسه رای‌گیری می‌کنند. از میان داوطلبان، دو نفر از میان مدیران عامل باشگاه‌ها، دو نفر از میان رؤسای هیئت‌های فوتبال و همین‌طور سه نفر از میان کارشناسان انتخاب خواهند شد. در این بخش هم نفراتی که در هر بخش بیشترین آرا را به دست بیاورند، راهی هیئت‌رئیسه می‌شوند که با توجه به تعدد نامزدها، احتمالا آرا میان افراد مختلف تقسیم خواهد شد و رقابت سخت‌تر از بخش ریاست است. به طور کلی ۶۸ نفر برای این انتخابات در سمت‌های مختلف نامزد شده‌اند که نهایتا ۱۱ نفر برگزیده خواهند شد.

در زیر نگاهی به اسامی نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال، نواب رئیس‌پیشنهادی و سایر اعضای هیئت‌رئیسه خواهیم‌انداخت (اسامی نامزدها به ترتیب حروف الفبا است):

۱- مصطفی آجورلو
نواب رئیس‌پیشنهادی: حسن نصراصفهانی، امیرحسین (سعید) فتاحی و لیلا سادات محمدیان
۲- شهاب‌الدین عزیزی‌خادم
نواب رئیس‌پیشنهادی:شهره موسوی(منصور قنبرزاده و حیدر بهاروند نواب رئیس‌اول و دوم پیشنهادی عزیزی‌خادم بودند که قنبرزاده از حضور در انتخابات انصراف داد و بهاروند نیز رد صلاحیت شد)
۳- علی کریمی
نواب رئیس‌پیشنهادی: مهدی مهدوی‌کیا، سعید دقیقی و فاطمه علیپور
۴- کیومرث‌هاشمی

نواب رئیس‌پیشنهادی: علیرضا رحیمی، غلامرضا بهروان و پریا شهریاری
بهاروند در انتخابات شرکت می‌کند؟

برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال در شرایطی است که دیروز صفی‌الله فغان‌پور، مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال اعلام کرد حتی اگر تا صبح امروز یکشنبه نهادهای نظارتی مجوز حضور او در انتخابات را صادر کنند، بهاروند می‌تواند برای حضور در پست نایب‌رئیسی در انتخابات شرکت کند. اینکه حیدر بهاروند بعد از رد صلاحیت، تلاش خود را برای گرفتن تأیید صلاحیت و حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال شروع کرده است، خبر تازه‌ای نیست. از آنجا که رد صلاحیت بهاروند از سوی نهادهای نظارتی بوده است، او در تلاش بوده تا مشکل خود را حل کند و بتواند تا پیش از برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال حتی برای نایب‌رئیسی هم که شده شانس خود را در انتخابات بیازماید.

صفی‌الله فغان‌پور، مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال در تازه‌ترین صحبت‌های خود درباره قانونی بودن این تلاش و امکان حضور بهاروند در انتخابات فدراسیون فوتبال عنوان داشته است: آقای بهاروند از سوی کمیته انتخابات رد صلاحیت نشده‌اند که حالا برای تأیید دوباره صلاحیت‌شان نیازی به نظر کمیته انتخابات باشد. رد صلاحیت ایشان از سوی نهادهای نظارتی بوده است. حالا هم حتی اگر تا صبح یکشنبه نهادهای نظارتی مجوز حضور او در انتخابات را صادر کنند، بهاروند می‌تواند برای حضور در پست نایب‌رئیسی در انتخابات شرکت کند.

چالش‌های پیش روی فدراسیون

تیم مدیریتی جدید فدراسیون فوتبال که امروز معرفی می‌شود چالش‌های بسیاری پیش رو دارد. پیچیده شدن مسیر صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و تعیین تکلیف میزبان رقابت‌های گروه سوم‌، مهلت یک ساله فیفا برای گرفتن تأییدیه ماده یک اساسنامه از دولت و مجلس، به ثمر رسیدن طرح نظام جامع باشگاهداری، بدهی ۶ میلیون و ۱۳۷ هزار یورو به سرمربی سابق تیم ملی (مارک ویلموتس) از جمله مشکلاتی است که تیم جدید مدیریت به محض حضور در فدراسیون با آن مواجه خواهند شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج