جاباما
۱۰۹۵۴۴۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

واکنش اتحادیه عرب به گزارش قتل خاشقچی

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و دبیرکل اتحادیه عرب در بیانیه هایی جداگانه به انتشار گزارش سیا درباره قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در استانبول واکنش نشان دادند.

ایسنا نوشت: دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و دبیرکل اتحادیه عرب در بیانیه هایی جداگانه به انتشار گزارش سیا درباره قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در استانبول واکنش نشان دادند.

به گزارش سایت شبکه خبری روسیا الیوم، یوسف بن احمد العثیمین، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در موضعی جانبدارانه بر مخالفت خود با نتایج این گزارش آمریکایی تاکید کرد و مدعی شد که این گزارش فاقد هرگونه "ادله و مدارک قطعی" است!

العثیمین همچنین گفت، از تمامی اقدامات قضایی اتخاذ شده علیه عاملان ادعایی جنایت قتل خاشقچی و نیز احکام قضایی صادر شده علیه آنها حمایت می‌کند.

از سوی دیگر، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب نیز از بیانیه عربستان در رد گزارش آمریکا در خصوص پرونده قتل خاشقچی جانبداری کرد.

ابوالغیط خاطرنشان کرد: مقامات قضایی عربستان تنها طرفی هستند که صلاحیت مجازات و بازخواست کسانی که در پرونده قتل خاشقچی دست داشتند، را دارند!

ابوالغیط همچنین تصریح کرد، دستگاه اطلاعاتی آمریکا طرف صادر کننده حکم و یا قطعنامه‌های بین‌المللی نیست و نباید در مسائل حقوق بشری "سیاسی‌کاری" صورت گیرد.

وزارت امور خارجه عربستان روز (شنبه) در واکنش به گزارش سیا در مورد قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی به شدت این گزارش را رد کرد و آن را نتیجه "استنباط نادرست" دانست!

این بیانیه پس از آن صادر شد که جمعه، دفتر مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده خلاصه‌ای از گزارش سیا را منتشر کرد که محتوای آن تاکید دارد محمد بن سلمان با ربودن یا کشتن خاشقچی موافقت کرده است.

در این گزارش آمده است: "ما چنین ارزیابی می‌کنیم که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان نقشه عملیاتی برای دستگیری یا کشتن جمال خاشقچی روزنامه‌نگار سعودی در استانبول ترکیه را تأیید کرده است."

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج