جاباما
۱۰۹۵۴۴۲
۵ نظر
۵۰۰۸
۵ نظر
۵۰۰۸
پ

پول‌های بلوکه شده ایران در چین چقدر است؟

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین اظهار داشت: تا جایی که من اطلاع دارم ما از بابت نفت، طلبی از چین نداریم. به چین نفت می‌فروشیم و در مقابل آن کالا وارد می‌کنیم. بنابراین این خرید و فروش جاری مازادی ندارد و هر کالایی که نیاز داشته باشیم از جمله تکنولوژی و ماشین‌آلات را می‌توانیم از چین خریداری کنیم.

ایلنا نوشت: رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین اظهار داشت: تا جایی که من اطلاع دارم ما از بابت نفت، طلبی از چین نداریم. به چین نفت می‌فروشیم و در مقابل آن کالا وارد می‌کنیم. بنابراین این خرید و فروش جاری مازادی ندارد و هر کالایی که نیاز داشته باشیم از جمله تکنولوژی و ماشین‌آلات را می‌توانیم از چین خریداری کنیم.

مجیدرضا حریری در مورد پول‌های بلوکه شده کشور اظهار کرد: پول‌هایی که ما در خارج از کشور داریم ماهیت‌های متفاوتی دارند، بعضی از آنها ذخایر ارزی بانک مرکزی و بعضی پول‌های جاری و حاصل از فروش نفت هستند. فقط بانک مرکزی می‌داند که چه مقدار ذخایر ارزی در خارج از کشور داریم و بانک مرکزی نیز چنین آماری را منتشر نمی‌کند چراکه جزو آمار محرمانه است.

وی افزود: پول‌هایی که جزو ذخایر ارزی هستند در هر کشوری که باشند، دیگر برای دولت قابلت خرج کردن ندارند یعنی یک بار این پول‌ها خرج و به جای آن ریال چاپ شده و دست مردم است. در واقع این ذخایر پشتوانه ریال و پول ملی هستند.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین تصریح کرد: یک سری دیگر از پول‌ها که در کره جنوبی، هند و چند کشور دیگر داریم، حاصل فروش نفت هستند یعنی قبل از تحریم‌های اخیر امریکا در دوران آقای ترامپ، ۶ ماه به این کشورها مهلت داده شد تا از ایران نفت بخرند اما نمی‌توانستیم پول آن را از این کشورها دریافت کنیم. بعضی از کشورها مانند مانند چین و هند در مقابل نفت به ما کالا می‌فروشند اما بعضی کشورها مانند کره و ژاپن در مقابل این پول‌ها کالا هم به ایران نمی‌فروشند. باید توجه داشت که به دلیل تحریم‌ها امکان جابجایی پول‌های بانک مرکزی در هیچ کجای دنیا وجود ندارد.

وی افزود: تا جایی که من اطلاع دارم ما از بابت نفت، طلبی از چین نداریم. به طور جاری به چین نفت می‌فروشیم و در مقابل آن کالا وارد می‌کنیم. بنابراین این خرید و فروش جاری مازادی ندارد و هر کالایی که نیاز داشته باشیم از جمله تکنولوژی و ماشین‌آلات را می‌توانیم از چین خریداری کنیم. اما برای مثال از هند کالایی جز برنج نمی‌توانستیم وارد کنیم که مناسب بازار ما باشد که آن هم اشباع شد. یا کره جنوبی که در مقابل نفت هیچ کالایی به ما نفروخته است و شاهد بودیم حتی کمپانی‌های کره‌ای از ایران خارج شدند.

حریری همچنین خاطرنشان کرد: عدد و رقم پول‌های بلوکه شده را جز بانک مرکزی که خزانه‌دار کشور است، نمی‌داند. بقیه ارقام را بر اساس حدس و گمان اعلام می‌کنند که این حدس و گمان‌ها کار درستی نیست، آن هم در مورد موضوعی که جزو محرمانه‌های کشور است و فقط متولی اصلی آن باید در مورد آن صحبت کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • shanjani

      ... ما نمی دانیم.. فقط دولت مردان میدانند..!!

    • امیری

      حالا چه فایده ای واسه مردم ایران داره هزارها دلار هم ک باشه بازم مافقیرفقراازاون محرومیم بااینکه حق صدرصدمونه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یعنی نابرده رنج گنج می خواهی تنبل

    • ایرانی

      یعنی چه ،یعنی نبایددولت اعلام کنه کشورماچقدرازفلان کشورپول طلب داره اخه این چیش محرمانه است

    • ندی سن

      فقط طلب ما از چین محرمانه ست !!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج