۱۰۹۵۸۱۲
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

پنجره‌بازی پرسپولیس

در حالی که امروز پرسپولیس دور برگشت لیگ برتر را آغاز می‎‌کند هواداران این تیم تمام هفته باشگاه را درگیر باز و بسته کردن پنجره نقل و انتقالات دیدند؛ جوری که انگار دیگر لولای پنجره خراب شده است!

خبرگزاری ایسنا: در حالی که امروز پرسپولیس دور برگشت لیگ‌ برتر را آغاز می‎‌کند هواداران این تیم تمام هفته باشگاه را درگیر باز و بسته کردن پنجره نقل و انتقالات دیدند؛ جوری که انگار دیگر لولای پنجره خراب شده است!

در یادداشتی در عصر ایران به قلم احسان محمدی آمده است: «تعطیلات میان‌فصل برای پرسپولیس به عنوان صدرنشین و قهرمان ۴ دوره پیشین لیگ با پنجره‌بازی گذشت. «باز و بسته‌شدن پنجره نقل و انتقالات» از آن ترکیباتی است که در این چند ساله زیاد تکرار می‌شود. قبلاً انگار فیفا خیلی با ما کار نداشت، سالی یکی - دو بار تهدیدمان می‌کرد به تعلیق. ما هم جدی نمی‌گرفتیم. خودشان خسته می‌شدند و یک جوری سر و ته ماجرا هم‌می‌آمد! اما وقتی تعداد شکایت‌های بازیکنان و مربیان خارجی از اندازه خارج شد به نظر فیفا در بخش حقوقی‌اش میز ویژه‌ای را به ایران اختصاص داد؛ جایی که هر روز از آفریقا و اروپا تا آمریکا و آسیا شکایت‌های جدیدی از تیم‌های فوتبال ایران و در راس آن استقلال و پرسپولیس می‌رسید که از پیش هم می‌شد حدس زد که بازنده آن چه کسی است!

چند سال پیش در جایی می‌خواندم که ژاپن فقط یک شکایت در فیفا داشت و ما ۷۳ پرونده مفتوح! این در حالی است که از لحاط تعداد بازیکن و مربی و کادر فنی غیر بومی، ما و این کشور اصلاً با هم قابل قیاس نیستیم. بستن پنجره نقل و انتقالات به عنوان یکی از ابزارهای تنبیهی دو فصل پیش پرسپولیس را رسماً فلج کرد. رفتار غلط یکی - دو بازیکن و جدی‌نگرفتن مقررات فیفا باعث شد آنها برای دیدار نهایی مقابل کاشیما در لیگ قهرمانان آسیا با کمتر از ۱۵ بازیکن حاضر شوند که بعضی از این بازیکنان هنوز هم نتوانسته‌اند یک بازی معمولی به نمایش بگذارند. تیم آنچنان تحت فشار قرار گرفت که لشگری از بازیکنان مصدوم شدند.

در حالی که امروز پرسپولیس دور برگشت لیگ‌ برتر را آغاز می‎‌کند هواداران این تیم تمام هفته باشگاه را درگیر باز و بسته کردن پنجره نقل و انتقالات دیدند؛ جوری که انگار دیگر لولای پنجره خراب شده است!

اگر قبلاً فقط بازیکنان خارجی برای دریافت مطالبات معوقه‌شان به فیفا شکایت می‌کردند حالا بازیکنان داخلی هم به اهمیت این اهرم پرقدرت پی برده‌اند و از فیفا کمک می‌خواهند. احسان پیربرناش، روزنامه‌نگار و طنزنویس، در این باره نوشت: «یه بازیکن‌هایی پنجره پرسپولیس رو بستن که دلت می‌خواد از همون پنجره بسته خودتو پرت کنی پایین، خرده شیشه بره تو جنازه‌ات، اونقدر خون بیاد، نتونن دفنت کنن. از این بدتر این که حق هم با اوناست!» و نکته درست همینجاست: حق با آنهاست!

بازیکنی به هر دلیلی به یک تیم بزرگ پیوسته و در سوی مقابل نماینده باشگاه با عقل سلیم با او قرارداد بسته، پای آن را امضا کرده و متعهد شده که حق و حقوق او را بدهد و نداده است. حالا این که بازیکن کیفیت داشته یا نداشته، به درد تیم خورده یا نخورده یک بحث فنی است اما «قرارداد» تعهدی الزام‌آور است.

احتمالاً بشود شاکیان داخلی را با دسته گل و سبک مدیریتی «من بمیرم، تو بمیری» متقاعد کرد که فعلاً چک بگیرند و بروند تا «ان‌شاءالله» نقد شود اما این سبک تیم‌داری و حواله بدهی امسال به سال بعد با توجه به گران‌شدن دلار یک فاجعه است. مثل خوردن استامینوفن کدئین برای درمان سرطان.

احتمالاً همین چند دقیقه‌ای که شما این یادداشت را خواندید پنجره نقل و انتقالات باشگاه پرسپولیس چند بار دیگر باز و بسته شد! این کمدی تلخ محصول آمد و رفت بی‌قاعده و بی‌مسئولیت مدیرانی است که بدهی روی بدهی می‌گذارند و می‌روند؛ بی‌آن‌که کسی از آنها جوابی بدهد. شغل دل‌انگیزی است عضویت در هیات‌مدیره تیم‌های بزرگ فوتبال و مدیرعامل شدن در آنها!»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهلول

      متاسفانه مدیران بی کفایت سفارشی کار را بجایی رساندن که هبچ کس نمی تواند آنرا جمع کند وبدتر از ان اینست که این مدیران بی کفایت وبی مسئولیت را از اینجا برداشته ودر جای بالاتر بکار گرفته اند این هم خودش جار درد است.

      پاسخ ها

      • بهروز

        یکی از این مدیران که فوتبالی بود انصاری فرد بود که مگر پاسخگو هم نیست

    • آریانا خلیل زاده

      پیش بسوی پیروزی

    • بدون نام

      شهر خودرو ببندش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج