جاباما
۱۰۹۶۱۶۵
۱۱ نظر
۳۰۹۱۰
۱۱ نظر
۳۰۹۱۰
پ

۱۵ راز قرمز و خوشمزه‌تر شدن ماکارونی

ما در این مطلب، قصد داریم ۱۵ راز و نکات مهم خوشمزه شدن ماکارونی قرمز و خوشمزه با سویا یا گوشت چرخ کرده را به شما بگوییم.

مجله افق‌کوروش: درست است که خیلی‌ها ماکارونی را به عنوان یک غذای ساده در رژیم غذایی خود جا داده‌اند، اما قضیه به این سادگی نیست. شاید باورتان نشود اگر بدانید هنور هم کم نیستند کسانی که یا به خوبی بلد نیستند این غذا را درست کنند یا اینکه درست کرده‌اند و خوب درنیامده و دور تهیه دوباره آن را خط کشیده‌اند. هر چه باشد، همه می‌دانیم چیزی که ماکارونی را به یک غذای خوشمزه تبدیل می‌کند، رنگ قرمز و اشتها آور آن است؛ و البته که ترکیب ادویه‌ها و شل و سفت نبودن و خمیر نبودن رشته‌های ماکارونی را هم باید در نظر داشته باشید. ما در این مطلب، قصد داریم ۱۵ راز و نکات مهم خوشمزه شدن ماکارونی قرمز و خوشمزه با سویا یا گوشت چرخ کرده را به شما بگوییم.

۱۵ راز قرمز و خوشمزه‌تر شدن ماکارونی

فوت و فن طرز تهیه مایه ماکارونی

۱. قبل از هر چیز بهتر است بدانید که اگر قرار است مایه ماکارونی را با سویا درست کنید چطور سویا‌ها را به عنوان مایه ماکارونی، آماده کنید. یکی از نکات خوشمزه شدن ماکارونی با سویا این است که سویا‌ها را در مقداری آب یا شیر خیس کنید. خیس کردن سویا در شیر طعم لذیذی به سویا می‌بخشد و طعم خاص سویا را که برای برخی خوشایند نیست، کاملا از بین می‌برد.

۲. سویا را بعد از ۲ یا ۳ ساعت، در آبکش بریزید. هر چه سویا بیشتر بماند، هم طعم بهتری می‌گیرد و هم موقع پخت، نفخ آن گرفته خواهد شد. اگر طعم سویا را به هر دلیلی دوست ندارید، می‌توانید از گوشت چرخ‌کرده مخلوط گوسفند و گوساله یا مرغ در آن استفاده کنید. حتی گوشت چرخ‌کرده را با سویا هم می‌توان مخلوط کرد.

۱۵ راز قرمز و خوشمزه‌تر شدن ماکارونی

۳. موقع پختن سویا، اول پیاز داغ را آماده کنید و سپس سویا‌ها را اضافه کنید و تفت دهید تا کمی سرخ شوند. هر چه میزان پیاز زیادتر باشد، مایه ماکارونی شما خوشمزه‌تر خواهید شد.

۴. زردچوبه، نمک و فلفل را به همراه ادویه‌های دیگر به سویا اضافه کنید. چند گوجه فرنگی را رنده یا پوره و به مواد اضافه کنید. مواد را تفت دهید تا طعم خامی گوجه هم گرفته شود. ادویه مخصوص ماکارونی را نیز می‌توانید از فروشگاه‌ها خریداری کنید.

۵. استفاده ار مواد دیگر، مثل قارچ، فلفل دلمه یا سوسیس می‌تواند به مایه ماکارونی، طعم خاص‌تری بدهد. فقط به یاد داشته باشید که فلفل دلمه را زیاد نپزید، چون طعم غذا را خراب می‌کند. حتی می‌توانید از مقداری سبزی معطر تازه یا خشک، در طرز تهیه سویا استفاده کنید.

۶. هنگامی که ماکارونی پخت و خواستید آن را سرو کنید، در یک ظرف جدا، کمی روغن بریزید و حرارت دهید تا داغ شود. چند قاشق (به نسبت اندازه ماکارونی) رب گوجه فرنگی ترجیحا خانگی را در آن سرخ کنید تا حدی که رنگ باز کند. این مایه را روی ماکارونی بریزید و با دیگر مواد مخلوط کنید.

۱۵ راز قرمز و خوشمزه‌تر شدن ماکارونی

۷. برای این‌که یک ماکارونی خوشمزه داشته باشید بعد از آبکش کردن ماکارونی آن را با آب سرد بشورید تا لعاب ماکارونی از آن جدا شود و مایه ماکارونی حسابی روی آن بنشیند و جذب رشته‌ها شود. این روش یک ترفند خوب برای جلوگیری از خمیر نشدن ماکارونی است.

۸. یک راز و از نکات مهم خوشمزه شدن ماکارونی این است که در سس آن، از آبی که ماکارونی را در آن پخته‌اید، بریزید. این کار باعث می‌شود، ماکارونی، قوام بیشتری بگیرد.

۹. اگر ترجیح می‌دهید ماکارونی را دم نکنید بعد از آبکش کردن آن، ماکارونی را در ظرف مورد نظر سرو کنید و مایه ماکارونی را روی آن بریزید. یکی از نکات خوشمزه شدن ماکارونی این است که روی مایه ماکارونی کمی پنیر پارمزان رنده شده بپاشید.

۱۰. هنگامی که ماکارونی را در آب جوش ریختید مرتب ماکارونی را با یک چنگال هم بزنید تا رشته‌های ماکارونی به هم نچسبند. بیش از حد ماکارونی را هم نزنید تا خرد نشوند.

۱۱. برای قرمز شدن ماکارونی چه کنیم؟ یک روش قرمز شدن ماکارونی این است که به آب ماکارونی روغن اضافه نکنید، چون چربی رشته‌های ماکارونی اجازه نمی‌دهد که مایه ماکارونی خوب به خورد آن برود و ماکارونی قرمز نمی‌شود.

۱۵ راز قرمز و خوشمزه‌تر شدن ماکارونی

۱۲. بهتر است برای دم کردن ماکارونی از قابلمه چدن استفاده کنید تا ته دیگ نسوزد.

۱۳. برای این‌که ته دیگ سیب زمینی نسوزد بهتر است برش‌ها حدود نیم سانت قطر داشته باشند. روی سیب‌زمینی‌ها مقداری کنجد و نمک بپاشید. در یک قابلمه مقداری روغن بریزید. روغن را داغ کنید و سیب‌زمینی‌های آغشته به نمک و کنجد را کف قابلمه بچینید.

۱۴. وقتی ماکارونی و مواد را در قابلمه می‌ریزید، ترتیب لایه‌ها را رعایت کنید. هر چه که این لایه‌ها نازک‌تر باشند، موقع مخلوط کردن و در پایان یکدست‌تر خواهند شد. روی سیب‌زمینی را ابتدا یک لایه ماکارونی، سپس یک لایه سس و باز ماکارونی… این ترتیب را حفظ کنید تا مواد تمام شوند.

۱۵. استفاده از پنیر پارمزان رنده شده روی ماکارونی در هنگام سرو، یک راز خوشمزه شدن ماکارونی با سویا یا گوشت چرخ کرده است که با آن می‌توانید حسابی خودتان و اطرافیانتان را غافلگیر کنید. چند پر ریحان تازه و حتی تکه‌های مرغ یا سوسیس خانگی گوشت یا مرغ نیز می‌توانند به کمک طعم خوش ماکارونی بیایند.

۱۵ راز قرمز و خوشمزه‌تر شدن ماکارونی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهنام

      جالب بود تشکر

    • بدون نام

      اینکه روغن نریزیم بهتر قرمز میشه رو من نمیدونستم. ممنونم

    • بدون نام

      با سلام
      من ماکارونی هام رو معمولا کته می پزم و خیلی خوشمزه تر و بهتر از ابکش در میاد.
      در یک قابلمه یا ماهیتابه لبه بلند ماکارونی رو با آب مناسب بپزید و هر چی آب اضافه داشت می تونید در مایه ماکارونی استفاده کنید که لطیف تر بشه و راز پخت ماکارونی اینه که از سر چنگال سُر بخوره و سپس مایه ماکارونی رو اضافه کنید و روغن هم بریزید و روی اون آویشن و کمی ادویه های ماکارونی هم بریزید و بعد دم کن بزارید .
      نوش جان عالی میشه

      پاسخ ها

      • مجید

        اصلا خوب نیی .فقط آبکش

      • بدون نام

        چی بگم والا

      • بدون نام

        از کودکی یادمه گاهی مادرم اینکارو میکرد
        باید یبار امتحانش کنم حتما خوشمزه میشه

      • بدون نام

        مرسی کدبانو

    • دلبر

      وای. عالیه♡

    • M

      قبل از اینکه ماکارانی بریزم داخل آب جوش آیا به آب جوش نمک و ادویه بزنم برای خوشرنگ شدن ؟لطفا جواب این سوالمو بدین ممنون میشم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط نمک بزنید. ادویه لازم نیست.میتونید یکم زردچوبه هم بزنید

      • صفا

        به آب در حال جوش فقط زردچوبه و نمک بزن......بجای گوشت میتونید از لوبیا چیتی یا نخود فرنگی یا کالباس رنده شده هم استفاده کنید.....امتحان کنید خوشمزه میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج