۱۰۹۶۳۶۳
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

پورموسوی: در خانه می‌توانیم پرسپولیس را ببریم

شکاف عمیقی بین مسئولان و باشگاه است. اگر بخواهیم به موفقیت برسیم باید تیم را تقویت کنیم. اگر این اتفاق بیفتد شک نکنید نتایج خوبی می‌گیریم.

روزنامه ایران ورزشی: شکاف عمیقی بین مسئولان و باشگاه است. اگر بخواهیم به موفقیت برسیم باید تیم را تقویت کنیم. اگر این اتفاق بیفتد شک نکنید نتایج خوبی می‌گیریم.

بعد از اینکه فصل نوزدهم تمام شد، بازیکنان زیادی از صنعت‌نفت آبادان جدا شدند. این اتفاق باعث شد خیلی‌ها نسبت به آینده زردپوشان ناامید شوند و فکر کنند صنعت‌نفت در فصل بیستم شرایط خوبی نخواهد داشت اما همه چیز برعکس رقم خورد. صنعت‌نفت آبادان با سرمربیگری سیروس پورموسوی بالاتر از انتظارات نتیجه گرفت و توانست چند هفته‌ای صدر جدول را از آن خود کند. البته صنعت‌نفت الان در رده چهارم قرار دارد اما این تیم با بازیکنان جوان، بازی‌های خوبی انجام داد و آمار جالبی از خود تا اینجای کار به جای گذاشته است. سیروس پورموسوی، سرمربی صنعت‌نفت آبادان که هنوز نتوانسته تیمش را تقویت کند، در رابطه با شرایط صنعت‌نفت آبادان، عملکرد تیمش در نیم فصل اول و... صحبت‌های جالبی دارد.

با توجه به مشکلات مالی که صنعت‌نفت آبادان دارد، امیدی به باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه دارید؟

قطعاً امید داریم و با توجه به شروطی که با باشگاه داشتم به دنبال جذب بازیکن جدید هستیم. البته ۳،۲ بازیکن مورد نظرمان که با آنها هم توافق کردیم نتوانستند منتظر بمانند و با تیم‌های دیگر مذاکره کردند.

عملکرد نیم فصل اول صنعت‌نفت آبادان نشان می‌دهد، یکی از موفق‌ترین تیم‌ها در خانه بودید. صنعت‌نفت در خانه تنها یک شکست و یک تساوی داشت و در نهایت 16 امتیاز کسب کرد اما خارج از خانه فقط یک برد داشتید و کلاً 7 امتیاز به دست آوردید که آمار جالبی نیست.

ببینید این عملکرد ۶، ۷ هفته اول بازی‌هاست. در بازی با پرسپولیس داور یک پنالتی گرفت که هنوز هم معتقدم پنالتی نبود. در بازی با شهرخودرو شرایط خوب نبود. در بازی با استقلال گل سالم‌مان مردود اعلام شد و در بازی با آلومینیوم اراک هم در دقایق آخر بازی یک گل زدیم اما داور مردود اعلام کرد. در واقع در بازی‌های ابتدای فصل، هم بدبیاری آوردیم و هم اشتباهات داوری مانع شد امتیازات لازم را بگیریم. از طرفی فشردگی مسابقات و جوان بودن تیم‌مان هم تأثیرگذار بود. جوان‌ها دچار استرس می‌شوند و این مسأله در بازی‌ها مشخص و تأثیرگذار است. فشردگی بازی‌ها هم باعث شد شرایطمان سخت شود. ما مثل خیلی از تیم‌ها پرواز چارتر نداشتیم و این مسأله گریبان‌گیرمان شد و خیلی وقت‌ها نمی‌رسیدیم ریکاوری کنیم.

با این وجود در داخل خانه عملکرد خوبی داشتید و حتی تا هفته‌ها لقب تنها تیم همیشه پیروز در خانه را یدک می‌کشیدید.

بله، داخل خانه وقتی از هتل تا ورزشگاه می‌رفتیم در مسیر هواداران را می‌دیدیم و باعث انگیزه بچه‌ها می‌شد و بازیکنان با هیجان زیادی وارد زمین می‌شدند. در بازی با سپاهان هم خیلی خوب بودیم و دوست نداشتیم ببازیم اما بدشانسی آوردیم. با هر برد صنعت‌نفت آبادان، هواداران ۲، ۳ روز شادی می‌کردند که این مسأله به ما انگیزه می‌داد.

مهم‌ترین مسأله در مورد عملکرد صنعت‌نفت آبادان در نیم فصل اول این است که در 15 دقیقه پایانی بازی 9 گل زدید که این نشان می‌دهد تیم‌تان به لحاظ بدنی شرایط خوبی دارد که می‌تواند تا لحظه پایانی بازی تلاش کند و بجنگد.

ما علی‌رغم اینکه خیلی دیر شروع کردیم اما با برنامه‌هایی که همکاران طرح کردند، خوب جلو رفتیم. اگر در بازی با سپاهان هم بچه‌ها باتجربه‌تر عمل می‌کردند، می‌توانستیم امتیاز بگیریم. در آن بازی حتی به مساوی راضی نبودیم و فقط برد می‌خواستیم. وقتی عقب افتادیم برای مساوی تلاش کردیم اما زمانی که در حمله بودیم یک گل دیگر خوردیم. به هر حال باید بازی را مدیریت می‌کردیم و امتیاز می‌گرفتیم اما مصدومان زیاد و کمبود بازیکن در پست‌های تخصصی باعث شد نتوانیم در این بازی به پیروزی برسیم. قابل پیش‌بینی بود که از هفته نهم، دهم به مشکل می‌خوریم چون فشردگی مسابقات و عدم ریکاوری باعث شد مصدومیت‌ها گریبان‌گیر تیم‌مان شود. در این اوضاع کرونا هم نه استخر می‌توانیم برویم و نه سونا و جکوری و این مسأله به تیم فشار می‌آورد.

بیشترین گلی که زدید ارسال در عمق و پنالتی بود که هر کدام 4 گل شد...

اوایل فصل همه می‌گفتند چرا فقط طالب ریکانی گل می‌زند و به این مسأله ایراد می‌گرفتند اما ما از توانایی‌های او به بهترین شکل استفاده کردیم. تیم ما در هر بازی فشار زیادی به حریفان می‌آورد که به خاطر نوع بازی‌مان و اینکه روی زمین کار می‌کنیم، معمولاً روی بازیکنان‌مان خطا زیاد می‌شد. ما با توجه به شرایط و دفاع حریف با سیستم ۴-۴-۲ لوزی و ۴-۴-۲ خطی یا ۴-۲-۳-۱ و روی زمین بازی می‌کنیم و دفاع حریف راهی جز خطا روی بازیکن ما ندارند که همین مسأله باعث پنالتی می‌شود و اینطور نبود که مثل هند شود و داور پنالتی اعلام کند. بازیکنان ما دریبل می‌زدند و پاس‌های عمقی داشتند که این روش باعث شد حریف پنالتی کند.

اما روی پاس در عمق هم گل‌های خوبی زدید.

در بازی با سپاهان، تیم ما ۶۰۰ تا پاس رد و بدل کرد. ما به جز در نیمه اول بازی با پرسپولیس که زیر ۳۰۰ تا پاس داشتیم، در بقیه بازی‌ها بالای ۵۰۰ پاس داشتیم و مالکیت توپ بالایی هم از آن خودمان کردیم.

بیشترین گلی هم که خوردید روی ارسال از چپ، راست و کرنر بود که با هر کدام 3 گل خوردید.

یکی از مشکلات ما نبود دفاع چپ تخصصی است. حسین ساکی بازیکن خیلی خوبی است و خیلی تلاش می‌کند اما تخصصش دفاع چپ نیست و از این مسأله ضربه خوردیم. یکی از دلایلی که باعث شد در فهرست بازیکنان موردنظرمان ۴ گزینه دفاع چپ داشته باشیم، همین است. باز هم می‌گویم حسین ساکی تلاش زیادی می‌کند اما کیفیتش در دفاع چپ آنطور نیست که می‌خواهیم. اگر او را به راست بیاوریم، بدون شک یکی از قوی‌ترین خطوط را خواهیم داشت.

فکر می‌کنید بیشترین دقایق بازی را کدام بازیکن در نیم فصل اول داشت؟

محمد طیبی و محمد اهل‌شاخه.

اهل‌شاخه و ریکانی بیشترین دقایق را برای تیم‌تان در زمین حضور داشتند که ریکانی با 6 گل و 4 پاس گل مؤثرترین بازیکن صنعت‌نفت در نیم فصل اول بود.

واقعیت این است زمانی که ما شروع کردیم و در بازی‌های دوستانه، طالب همیشه با ما بود و تمریناتش را داشت. بقیه بازیکنان اکثراً دیر اضافه شدند که تا بیایند خودشان را وفق بدهند، طول کشید. در همان زمان طالب را یک خط جلو بردیم که خدا را شکر این مسأله جواب داد و توانست در تیم تأثیر زیادی داشته باشد.

صنعت‌نفت آبادان در پایان فصل به دنبال چه جایگاهی است؟

در نیم فصل اول با تمام توان خودمان جلو آمدیم اما از اینجا به بعد نیاز به تقویت و ترمیم داریم. روزی که به این شهر آمدم، همه کنار تیم بودند اما بعدش را نمی‌دانم که چرا فاصله افتاد و حالا شکاف عمیقی بین مسئولان و باشگاه است. اگر بخواهیم به موفقیت برسیم باید تیم را تقویت کنیم. اگر این اتفاق بیفتد شک نکنید نتایج خوبی می‌گیریم و جایگاه در خور توجهی کسب می‌کنیم.

یکی از اتفاقات خوب در صنعت‌نفت آبادان هم جوانگرایی و فرصت دادن به بازیکنان جوان در بازی‌ها بود.

بله، ما تنها تیمی هستیم که در هر بازی ۳، ۴ بازیکن زیر ۱۸، ۱۹ سال داریم. از احمد شریعت‌زاده و حسین زواره گرفته تا حامدی، غبیشاوی و... . من اول فصل که آمدم قول داده بودم آینده خوبی برای صنعت‌نفت آبادان بسازم که خدا را شکر تاکنون خوب پیش رفته‌ایم.

این هفته هم بازی سختی مقابل پرسپولیس دارید.

بله، بازی سختی مقابل پرسپولیس داریم اما صنعت‌نفت همیشه در خانه می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد. ما مشکلات زیادی داریم اما دنبال بهانه نیستیم و با تمام قدرت مقابل صدرنشین قرار می‌گیریم. درست است هواداران‌مان کنارمان نیستند که جایشان خالی است اما وقتی از هتل تا ورزشگاه می‌رویم و آنها را در مسیر می‌بینیم، بچه‌ها انرژی و انگیزه زیادی می‌گیرند که همین مسأله هم باعث شد در بازی‌های خانگی نتیجه بهتری بگیریم. مقابل پرسپولیس هم به دنبال برد هستیم و برای رسیدن به ۳ امتیاز تلاش می‌کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پدرام

      بابا وزیر،خاله آذر داوران محال است.
      یک تک گل زورکی می زنند تموم،با یکی دوپینگی

      پاسخ ها

      • علی پرسپولیسی

        شیاف کن کمتر سوزش داشته باشی خخخخ

      • یحیی گلمحمدی

        این کاربر پدرام معلومه از گل های سیدجلال بدجور سوخته خخخخخ

      • علی

        پدرام بسووووز معلومه گل های سید بدجور تورو سوزونده تو برو به فکر تیم از هم پاشیده خودت باش.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج