۱۰۹۶۳۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

گسترش فناوری‌ انتقال مفاسد را آسان کرد

آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: گسترش فناوری‌های نوین، امکان انتقال ناهنجاری‌ها و مفاسد را بسیار آسان کرده است و همین مسأله تهدیدات بسیاری را به دنبال دارد.

خبرگزاری ایسنا: آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: گسترش فناوری‌های نوین، امکان انتقال ناهنجاری‌ها و مفاسد را بسیار آسان کرده است و همین مسأله تهدیدات بسیاری را به دنبال دارد.

این مرجع تقلید در دیدار نمایندگان دوره هفتم مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، پذیرش مسئولیت را امانتی الهی دانست و تصریح کرد: مراتب و شاخه‌های مسئولیت متفاوت است؛ گاهی انسان مسئول اعمال خود است، گاهی مسئول یک خانواده است، گاهی مسئول یک اداره و گاهی مسئول اداره یک کشور است؛ بنابراین اگر انسان به اهمیّت مسئولیت عالم و آگاه باشد و حق آن را ادا کند بزرگ‌ترین افتخار را پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: افرادی که مسئولیت نمایندگی طلاب را در مجمع عهده‌دار شده‌اند، باید اهمیّت این مسئولیت را بدانند و رسالت خود را به درستی انجام دهند.

وی با اشاره به وظایف نمایندگان طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه، توصیه‌هایی به آنان ارائه و تصریح کرد: باید طلاب جوان از فرصت جوانی خود استفاده کنند و خوب درس بخوانند، نقش و رسالت مجمع نمایندگان در تبیین این مسأله بسیار مهم است.

این مرجع تقلید با تأکید بر این‌که «باید بر درس خواندن طلاب نظارت کافی شود» گفت: باید در طلاب نوعی احساس مسئولیت ایجاد شود تا نسبت به حضور جدّی و دقیق در درس اهتمام داشته باشند و بدانند هیچ چیز از جمله گوش دادن به نوار، جای حضور در محضر استاد را نمی‌گیرد.

وی با تأکید بر حفظ سنت‌های تحصیلی در حوزه از جمله مباحثه، بیان کرد: مباحثه و پیش مطالعه و مطالعه پس از درس از سنت‌های بسیار خوب و تاثیرگذار در حوزه‌های علمیه است و طلاب نباید از آن غفلت کنند.

وی خطاب به نمایندگان طلاب تأکید کرد: از دیگر مسائلی که باید به طلاب گوشزد شود، اهتمام به تدریس از اوائل طلبگی است، در حوزه‌های عملیه شاگردان درس بالا استادان دروس مقاطع پایین‌تر هستند و این فواید و امتیازات بسیاری برای حوزه‌های علمیه داشته و دارد.

این استاد حوزه علمیه تأکید کرد: با تدریس دقیق‌تر از همیشه انسان می‌تواند مطالب سطوح و کتب درسی را یاد بگیرد و باید این مسائل مهم به طلاب گوشزد شود.

مکارم‌شیرازی با تأکید بر آسیب شناسی مشکلات آموزشی و تحصیلی در حوزه‌های علمیه، افزود: وقتی آسیب‌ها شناخته شد، نباید از کنار آن به سادگی گذشت و باید برای حل آن دنبال راهکار رفت.

وی در ادامه، مساله اخلاق را مورد توجه قرار داد و گفت: امروزه ابزار فسادهای اخلاقی و فرهنگی زیاد شده و از در و دیوار مفاسد اخلاقی می‌بارد؛ گسترش فناوری‌های نوین، امکان انتقال ناهنجاری‌ها و مفاسد را بسیار آسان کرده است و همین مسأله تهدیدات بسیاری را به دنبال دارد.

وی خواستار تشکیل کارگروهایی برای حل مشکلات حوزه علمیه شد و اضافه کرد: نخستین شرط این است که هرگز از حل مشکلات مأیوس نشویم، باور کنیم هر مسأله‌ای راه حل دارد؛ در مسائل اخلاقی نیز باید به اندازه توان خود کار کنیم.

وی با تأکید بر این‌که «طلاب و خانواده‌های آنان باید از جهات مختلف الگو و نمونه باشند» افزود: باید آسیب‌هایی که وجود دارد را شناسایی و برای رفع و حل آن اقدام کرد.

این مرجع تقلید با اشاره به آسیب‌های اعتقادی که ممکن است دامان طلاب را نیز بگیرد، گفت: گروه‌های زیادی حتی در قم مشغول شبهه افکنی هستند تا افراد را منحرف کنند، آنها با شبهه افکنی به دنبال مقاصد خود هستند و باید مراقب باشیم نکند این آسیب‌ها به طلاب سرایت کند.

مکارم‌شیرازی با بیان این‌که «عالم و طلبه در نقش ناجی غریق جامعه است» توصیه‌هایی به نمایندگان طلاب ارائه کرد و گفت: سعی کنید طلاب را با قلم و بیان آشنا کنید، هر طلبه باید به این دو ابزار مهم توجه لازم را داشته باشد؛ عالمی که نتواند حرف بزند و بنویسد امروز نمی‌تواند رسالت خود را به درستی انجام دهد، هرچند کوه علم باشد.

وی یادآور شد: لازم نیست همه منبری و نویسنده باشند، منتهی باید به قلم و بیان آشنا باشند تا بتوانند در عصر کنونی مسئولیت خود را به خوبی انجام دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج