جاباما
۱۰۹۶۴۶۰
۵۷ نظر
۵۲۱۸
۵۷ نظر
۵۲۱۸
پ

مواجهه فرزندان با پورن در فضای مجازی

ساسی مانکن، بعد از آن آهنگ‌های جنجالی‌اش که حتی ویدئو‌هایی از کودکان در حال خواندن آن آهنگ‌ها در فضای مجازی منتشر شد، باز هم حاشیه‌ساز شد. اما این‌بار شرایط بسیار متفاوت است. به‌قدری متفاوت که زنگ خطر را برای پدرومادرانی که فرزند کودک و نوجوان دارند به‌صدا درآورد.

برترین‌ها : ساسی مانکن، بعد از آن آهنگ‌های جنجالی‌اش که حتی ویدئوهایی از پخش آن‌ آهنگ‌های بی‌محتوا از بلندگوی مدرسه و خواندنشان توسط کودکان در فضای مجازی منتشر شد، باز هم حاشیه‌ساز شد. اما این‌بار شرایط بسیار متفاوت است. به‌قدری متفاوت که زنگ خطر را برای پدرومادرانی که فرزند کودک و نوجوان دارند به‌صدا درآورد. این خواننده تیر خلاص را زده و در موزیک ویدئوی جدیدش از یک پورن‌استار استفاده کرده است. نیاز نیست بگوییم، در همین‌جا خودتان می‌توانید حدس بزنید چه فاجعه و خطری در کمین فرزندان ماست.

مواجهه فرزندان با پورن در فضای مجازی

مهم‌ترین مسئله‌ی قابل بحث در این موضوع، گروه طرفداران این خواننده می‌باشد که متاسفانه عموما تشکیل شده از کودکان و نوجوانان است. با توجه به دسترسی راحت به فضای مجازی و از همه مهم‌تر به انواع فیلترشکن‌ها به دلیل فیلتر بودن برخی اپلیکیشن‌های ارتباطی، به‌معنای واقعی کلمه فاجعه رخ خواهد داد. کافی‌ست بچه‌ها بدانند این بازیگر در این موزیک ویدئوی خواننده‌ی محبوبشان در واقعیت چه شغلی دارد... آن وقت است که از سر کنجکاوی و با یک سرچ ساده، دیگر هیچ حرفی باقی نمی‌ماند...

روزنامه جام‌جم در این‌باره نوشت: فیلم پورنو تقریبا قدمتی به اندازه خود تاریخ سینما دارد و بازیگوشی‌های جنسی از همان اوایل، آن روی سکه این هنر صنعت را هم نشان داد. به جز خود فیلم‌های این بخش از سینما که تماما با اهداف تحریک‌کننده تولید می‌شود، همواره بخش‌هایی از فیلم‌های جریان اصلی و داستانی سینمای دنیا (چه فیلم‌های تجاری و سرگرم‌کننده و چه فیلم‌های هنری)، هم سال‌هاست با تمرکز روی صحنه‌های اروتیک، قصه‌هایشان را روایت می‌کنند.

این روند جذب مخاطب به هرقیمتی و با هرصحنه‌ای در سال‌های اخیر سروشکل بی‌پرواتری هم به خود گرفته و گاه حتی سکانس‌های «اسمش را نبر»، کاملا بی‌ضرورت و فارغ از بار دراماتیک قصه، در فیلم جانمایی می‌شود.

مواجهه فرزندان با پورن در فضای مجازی

با وجود رشد قارچ‌گونه صنعت پورنوگرافی و سوار شدن کاسبان بر موج میل‌های مبهم هوس آدمی، نمایندگان اخلاق و آدمیت (به‌معنای حقیقی و درستش)، به سهم و توان خود از جامعه در مقابل حملات هرزه‌گرایانه دفاع می‌کنند، ممنوعیت دسترسی کودکان و نوجوانان و افراد زیر ۱۸ سال به جلوه‌های مختلف این صنعت و آگاه‌سازی آن‌ها یکی از راهکارهاست.

از این نظر، کاری که علی‌الظاهر خواننده ماجراجوی پاپ ایرانی خارج از وطن انجام داده و پای یک بازیگر مشهور فیلم‌های پورنوگرافی را به کلیپ تازه‌اش کشانده و فراخوان یک دابسمش داده (که طبیعتا با مشارکت بسیاری از نوجوانان ۱۸ سال همراه خواهد بود)، به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم، افراد کم‌سن و سال ایرانی را هدف قرار می‌دهد و در صورت آشنا نبودن این بچه‌ها و نوجوانان با یک ستاره فیلم‌های جنسی، فتح‌باب آشنایی آن‌ها را در طرفه‌العینی فراهم می‌کند و این شاید مقدمه‌ای بر گشوده شدن در‌های دیگری در دنیای غرایز پرشروشور باشد.

تاثیرات دیدن پورن بر سلامت فرزندان

حالا که این خواننده‌ی پرحاشیه سلامت روان کودکان را نشانه گرفته است، بهتر است آگاهی خود را درباره‌ی مقابله با این مسائل بالا ببرید. دیدن فیلم‌های مستهجن می‌تواند عواقب بسیار بد و جبران ناپذیری را برای افراد، به‌خصوص کودکان و نوجوانان داشته باشد. در ادامه تعدادی از مشکلاتی که می‌تواند گریبانگیر کودک شود را بررسی خواهیم کرد.

مواجهه فرزندان با پورن در فضای مجازی

شکل گیری عقاید و نگرش‌های غلط جنسی

محصولات هرزه نگاری، به صورت اغراق آمیز و غیرواقعی رابطه جنسی را نشان می‌دهند؛ در نتیجه باعث می‌شوند کودک و نوجوان، که هنوز نگرش و اطلاعاتی نسبت به امور جنسی ندارد، به صورت کامل این عقاید و باور‌های غلط را قبول کند و در واقع این تصاویر و محتوا را به عنوان الگوی درست رابطه جنسی بپذیرد؛ بنابراین در بزرگسالی و در برخورد با واقعیت رابطه جنسی، دچار مشکل خواهد شد.

بلوغ جنسی زودرس

هنگامی که کودک با تصاویر و محرک‌های مختلف جنسی زودتر از سن مناسب خود برخورد کند، امکان بلوغ جنسی زودرس وجود دارد. این بلوغ جنسی زودرس گرچه برای پسربچه‌ها خوشایند است، در هر حال می‌تواند برای هر دو جنس آسیب‌ها و مشکلات فراوان خاص خود را ایجاد کند، مانند انجام رفتار‌های جنسی زودهنگام، بروز هیجانات منفی ناشی از تغییرات بدنی، طرد توسط همسالان، انتظارات بیش از حد اطرافیان و والدین و ...

در معرض خشونت و تجاوز جنسی قرار گرفتن

مواجهه فرزندان با پورن در فضای مجازی

برخی افراد بزرگسال که دچار انحرافات جنسی هستند، ممکن است از تصاویر و فیلم‌های محرک جنسی به طرق مختلف استفاده کنند، که هدفشان تحریک و فریب کودکان و نوجوانان است. از سویی تماشای این تصاویر باعث می‌شود کودک و نوجوان بیشتر در معرض برقراری رابطه جنسی قرار گیرد، که نتیجه آن خشونت و تجاوز جنسی خواهد بود. گزارش‌ها نیز نشان می‌دهد متجاوزین جنسی از تصاویر برای تحریک کودکان و همچنین متقاعدسازی و بازداری احساسات آنان استفاده می‌کنند.

تقلید و انجام رفتار‌های جنسی

مشاهده می‌شود برخی از کودکان و نوجوانان پس از تماشای صحنه‌ها و فیلم‌های مستهجن، به تقلید آن اعمال با دوستان و حتی افراد کوچکتر از خود مبادرت ورزیده‌اند، که خود می‌تواند زمینه ساز بارداری‌های ناخواسته، ابتلا به بیماری‌های جنسی و حتی اعتیاد و وابستگی به رابطه جنسی شود.

ایجاد ترس و سردرگمی از مسائل جنسی

در هرزه نگاری معمولا کودکان و نوجوانان خیلی زودتر از زمان لازم و به طور نابهنگام درباره روابط جنسی اطلاعات کسب می‌کنند. درحالی که آمادگی لازم برای انجام چنین کاری را ندارند؛ که باعث ایجاد سردرگمی و ترس و حتی حالت تنفر نسبت به مسائل جنسی در زمان کنونی و آینده کودک می‌شود. حتی مشاهده می‌شود برخی از کودکان پس از رویارویی با این تصاویر، به شدت حالت‌های اضطرابی و علائمی مانند کابوس‌های شبانه، ناخن جویدن و شب ادراری پیدا کرده اند.

به‌طور کلی بزرگترین وظیفه‌ی تمام والدین در حال حاضر این است که، علاوه بر نظارت کامل بر فرزندان خود، استفاده از فضای مجازی را نیز تحت کنترل داشته باشند.

مواجهه فرزندان با پورن در فضای مجازی

فرزندم پورن می‌بیند چه‌کار کنم؟

در صورتی که متوجه شدید فرزندتان به پورن دسترسی دارد بسیار مهم است که با این قضیه به درستی رفتار کنید. نکات زیر برای حل این مشکل مفید هستند:

۱. باید بدانید کودکان و نوجوانان در مورد مسائل جنسی کنجکاوی طبیعی دارند و به دنبال اطلاعاتی در مورد روابط جنسی هستند؛ بنابراین کودکان و نوجوانان باید آموزش‌هایی متناسب با سنشان در مورد رابطه جنسی صحیح ببینند. آموزش‌ها باید به گونه‌ای باشند که فرزندانمان به خود و جنس مخالف نگرشی فراتر از صرفا یک دستگاه جنسی، داشته باشند.

۲. باید راجع به پیام‌هایی که فیلم‌های پورن به کودکان و نوجوانان القا می‌کنند، به خصوص در ارتباط به نقش‌های جنسیتی، با آن‌ها صحبت کنیم. کودکان باید مهارت‌های استفاده از شبکه مجازی و اینترنت را بیاموزند تا بتوانند در مقابل خواسته‌های جنسی مطرح شده در شبکه‌های اجتماعی، داستان‌ها و تصاویری که حاوی خشونت جنسی هستند و سایر پیام‌های جنسی‌ای که محتوا پورنوگرافی دارد، مقاومت کند.

مواجهه فرزندان با پورن در فضای مجازی

۳. در برخورد با این قضیه، والدین باید ذهنی باز داشته باشند و با کودکان و نوجوانان خود در مورد جنسیت، رابطه جنسی، ارتباط دوستی، محتوای جنسی و پورنوگرافی بحث‌های صادقانه، مفید و واقعی داشته باشند.

۴. شواهد نشان می‌دهند ارتباط والدین با کودکان و نوجوانان با ذهنی باز و آماده فواید زیادی به دنبال دارد. از جمله این فواید می‌توان به مثبت بودن احساس فرزندان نسبت به بدن خود، گرفتن تصمیمات بهتر در مسائل جنسی و آگاهی بیشتر از رفتار‌های جنسی ناسالم اشاره کرد. سعی کنید در این‌باره حتما از مشاور کمک بگیرید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وقتی فرزندمان پورن میبیند دیگر هیچ غلطی نمیتوانیم بکنیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

      • بدون نام

        دقیقا

      • گمنام

        یک زمانی بود اسطوره های هنر سینما، موسیقی ،خوانندگی را برچسب غیرمجاز زدیم و از میهن راندیم،آنها هم که ماندن بایکوت کردیم،با تمام ابزارها آنها را لجن نامیدیم و تکفیر کردیم،ظرفیت آنها را نادیده گرفتیم و خلاء ی بزرگ ایجاد کردیم ، و این فضا را آزاد گذاشتیم برای رشد خرچنگ های مردابی،حال و روز امروز ما نتیجه کارکرد ما در گذشته ی نه چندان دور ماهست.فرافکنی نکنیم.

      • بدون نام

        چرا میشه دو تا پس گردنی محکم بزنیش که سرش بخوره دیوار

      • بدون نام

        واقعا چکار میشه کرد من فکر کنم والدین حتی اگر روانشناس کودک هم باشند باز هم تو دردسر افتادند و کار سختی پیش رو دارند .

      • بدون نام

        دقیقا

      • بدون نام

        جناب گمنام
        اون هایی که شما گفتی اسطوره فیلمهایی رو بازی کردند که همین الان هم باید موقع تماشا مواظب باشی صحنه هاش رو بچه ها نبینند .

      • سعید

        خخخخخخخخخخ
        چه اعتراف صادقانه ای :))
        کسی که شهرنشین هست و بچه دار هم میشه، دیگه باید با این قضایا کنار بیاد. دیگه نمیشه بچه هارو محدود کرد. فیلم سیب خانم سمیرا مخملباف که از یک جریان واقعی ساخته شده گویای همه چیز هست

    • بدون نام

      خیلی بده...خیلی بد
      توروخدا مواظب باشید
      گوشی رو انقد راحت دست بچه ندین

      پاسخ ها

      • آرش

        من ۱۹ سالمه ... به نظرم بهترین راه اینه که از بچگی با بچه هاتون رابطه خیلی صمیمی داشته باشید و مثل یه دوست نصیحتش کنید تا با آغوش باز بپذیره و عشق و محبت یه شما رو به این چرت و پرت ها نفروشه ... من خودم تجربه همه چیزش رو دارم و به نظرم این بهترین راهه

      • بدون نام

        کاربر عزیز(آرش)منم باهاتون موافقم خانواده هرچه رابطه صمیمی با بچه هاشون داشته باشن این فاجعه ها کمتر تاثیر رو کودکان و جوانان میزاره

    • بدون نام

      آی ددم وای

    • آ.ن.14

      چرا نمی تونیم ،باید کاری بکنیم که فکرش از اون افکار دور بشه مثل ثبت نام کردن در یک باشگاه ورزشی ، شروع به یک حرفه یا شغل،بیشتر وقت گذاران برای فرزند وتوضیح درباره مسائل جنسی و آگاه کردن فرزنمون از خطرات پورنوگرافی.

    • بدون نام

      بلوغ زودرس و......

    • بدون نام

      ولی آخرش نگفتین باید چه جملاتی به کار ببریم
      ما نسلی بودیم که از آسمان افتادیم و بلد نیستیم چطور این مسایل را برای کودکانمان توضیح بدیم و از چه کلماتی استفاده کنیم؟
      رفتارمان باید مهر گونه باشد یا با تنش؟
      این صحبتهارا روانشناسان باید در مدرسه برای کودکان توضیح دهند، حداقل برای فرزندان پدرو مادران دهه ۶۰ . دو نسل تعلیم و تربیت لازمه تا والدین آینده، بدونن چطور برای بچه ها توضیح بدهند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط پدر و مادر شصتی موجوده باز مصادره شستیهای نق نقو

    • بدون نام

      اگه تویوق وکرتا نمی‌کردیم بچه ها از کجا میشناختندش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا

    • ایمان

      تمام این مشکلات به خاطر فیلتر کردن برخی از سایت ها هست به همین دلیل همه داخل گوشی فیلتر شکن دارن و این باعث شده حتی کسی این سایت ها رو نمیشناخت به خاطر تبلیغات داخل فیلتر شکن به این سایت ها انتقال داده شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یوتیوب و تلگرام باید رفع فیلتر بشه

    • آنیا

      خدا خودش بچه هارو حفظ کنه چون خیلی چیزا دیگه داره از دست خانواده ها خارج میشه متاسفانه

    • بانوی ایرونی

      عدم نمایش صحنه های غیر اخلاقی در موبایل فرزندان

      اگر به هر دلیل به این نتیجه رسیده‌اید که برای فرزندتان در دوران آموزش آنلاین #موبایل بخرید و مایلید از بعضی صحنه های #غیر_اخلاقی فرار کنید و فرارش دهید بخوانید:

      ⛔️ *عدم نمایش نتایج غيراخلاقى*

    • آمانج

      ما فقط ملت حرفیم.ایران خودمون بر اثر فقر خیلی پورن داره.حالا ما فقط گیر دادیم به این پورن.پورنها هم جزی از رندگی ما انسان هستن چه بخواهیم چه نخواهیم.پچه الان نفهمه پورن کی.۱۸ساله که شد میفهمه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیسواد خودت داری میگی بچه.خب هر چیزی زمان خودشو داره.بچه درکش و احساساتش عکس العملاش با یه جوون خیلی فرق داره.نباید فضا برای دیدن این مزخرفات برای بچه ها فراهم بشه.

      • بدون نام

        چرا چرخ و پرت میگی؟ خب 18 سالگی دیگه بچه تکامل و بلوغ فکری تا حد زیادی پیدا کرده

      • بدون نام

        دوست عزیز واقعا فرق اینکه یه جوون ۱۸ساله با این مسائل آشنا بشه تا یه بچه ۵و۶ و ...ساله رو متوجه نمیشه؟

    • تایا

      به خدا بارها شکر خدا میکنم که بچه ندارم.واقعا نمیدونم باید تو این شرایط افسار گسیخته چیکار می کردم باهاش

    • بدون نام

      کودک همسری رواج پورن نیس پس چیه؟

    • بدون نام

      بچه ها پورن می بینن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        البته اونایی که والدین بی فکر و بی خیالی دارن

    • بدون نام

      خوش به حال اونایی که فرزند ندارن

    • بی نام

      توی این کرونا خدا به داد بچه ها برسه من که از استرس دارم میمیرم یکسره بچه هاسرشون تو گوشیه

      پاسخ ها

      • جان سینا

        هیچی دیگه کارت تمومه
        تنها کاری که میتونی بکنی اینه که بشینی پیششون و باهاشون هم کاری کنی
        خخخخ

    • امیر

      من به عنوان یک نوجوان به شما بزرگترها میگم هیچ کاری نمیتونید بکنید چون عمرا بتونید بفهمید.)

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وقتی گیر افتادی اونقت عمرا بتونی فراموشش کنی

      • بانوی ایرونی

        چه غلطا

      • بدون نام

        والدینت به احتمال زیاد میفهمن ولی به روت نمیارن تا بیش از این پررو نشی. پس احساس زرنگی نکن

    • بدون نام

      حالا توی عکسهاتون چرا این بچه ها انقدر شگفتزده شدند؟
      بالاخره دیر یا زود باید بفهمند که دنیا بر چه محوری میگرده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عقل نداری راحتی.اخه حرف اینه که یه بچه براش زوده خیلی این چیزا و تاثیر منفیش خیلی بیشتراز تاثیریه که روی یه جوون میزاره.خیلی سادس

      • بدون نام

        به نظرت دنیا بر این محور میچرخه؟ ! چه کوته فکر!

    • بدون نام

      من خودم بلوغ زودرس داشتم

    • بدون نام

      بلوغ زودرس میاره و بعدش اگه ادامه پیدا کنه تبدیل به اعتیاد میشه ...

    • بدون نام

      الان که هیچکس نمیتونه ازدواج کنه ...

    • عباس بابایی ✔

      خود والدین باید با بچه هاشون درباره مسائل جنسی خیلی واضح و راحت صحبت کنند و بهشون آگاهی بدهند تا به دام اغیار نیفتند. ما که در این زمینه با بزرگترامون در خونواده خیلی راحت بودیم و با همدیگه صحبت میکردیم و شکر خدا هیچ لطمه و صدمه ای نخوردیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرت نگو

    • بدون نام

      راه حل این نیست که جلوی دیدن فیلمهای پورن گرفته بشه. اصلاح رفتار جنسی فقط با همکاری و هماهنگی آموزش و پرورش و والدین امکانپذیر هست.باید در مدرسه آموزشهای لازه به بچه ها داده بشه و جلساتی هم با والدین از طرف مدرسه گذاشته بشه و این که والدین بتونن رابطه صمیمانه ای با بچه ها برقرار کنند.

    • بدون نام

      فضاسازی برای سند 2030

    • بدون نام

      خدا لعنت کنه مسئولانی که با فیلتر کردن اپلیکیشنهای ارتباطیه رایج باعث رواج فیلترشکن ها شدن، اینها مجرم هستند و باید پاسخگو باشند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا بس که بی فکرن

    • بدون نام

      تنها راهش اینه که اولا برا استفاده از گوشی زمان مشخصی وجود داشته باشه ووالدین بچه هارو همراهی کنن.بعضیا گفتن که بالاخره بچه میفهمه.خوب درسته ولی هرچیزی به موقعش.

    • بدون نام

      این حقیقتی هست که وجود داره
      اون طرفی ها هم حلش کردند که ارجاعتون میدم به سند ۲۰۳۰

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودشون ایجادش کردن که توش گیر کردن و در به در دنبال حلشن وگرنه در فیلما و محتویات ایرانی که این مسایل کلا ممنوعه

    • هم ولایتی

      بله تو مملکتی که ورزش دوچرخه سواری وسنگ نوردی صخره نوردی وورود خانمها به ورزشگاه ووو ممنوع باشه جوانان ونوجونان دیگه چه کنندت. کنج خونه رو میارن به دیدن اینجور چیزا در اصل باید ریشه یابی بشه ااز ریشه خراب است

    • بدون نام

      فرزندان غلط میکنن قبل از 18 سالگی گوشی دارن

    • بدون نام

      من خودم یه جوون ۱۸ ساله هستم با خانوادم خیلی رفیقم این شعار نیست صمیمی بودن با اعضای خانواده باعث جلوگیری از خیلی مسائل میشه اینکه بچه نترسه از حرف زدن با خانوادش خیلی مهمه مشکل اصلی جامعه که ما داخلش هستیم کم صحبت کردنه
      خانواده ها وقتی واسه بچه هاشون نمیزارن این کلاسو اون کلاس فرستادن دردی دوا نمیکنه

    • بدون نام

      من خودم ۱۵ سالمه و ۲ ساله ک متوجه شدم ://

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج