جاباما
۱۰۹۶۵۳۹
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

راه تشخیص کرونای انگلیسی از کرونای معمولی

مردانی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا درباره چگونگی و روش‌های تشخیص کرونای معمولی از کرونای انگلیسی توضیحاتی ارائه داد.

شهرآرا: مردانی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا درباره چگونگی و روش‌های تشخیص کرونای معمولی از کرونای انگلیسی توضیحاتی ارائه داد.

مسعود مردانی فوق تخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: برای تشخیص کرونا ابتدا بیمار باید آزمایش PCR انجام دهد، در صورت مثبت شدن تست PCR کرونا، برای تشخیص کرونای انگلیسی از گونه اول آن، آزمایش ژنتیک (ژنوم سیکوئنسینگ) انجام می‌شود.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا ادامه داد: تفاوت این آزمایش با آزمایش‌هایی که تا کنون انجام می‌شد، این است که در این PCR فقط روی یک ملکول خاص بررسی انجام می‌شود تا مشخص شود، ویروس کرونا هست یا خیر؛ سپس شجره نامه ژنتیکی ویروس باید بررسی شود و تمام زنجیره‌ها مورد بررسی قرار بگیرد تا متوجه شویم ویروس از کدام نوع است.

مردانی در مورد مدت زمان اعلام نتیجه این ویروس گفت: نتیجه این آزمایش ها، گاهی بین ۴ تا ۵ روز و گاهی یک هفته ممکن است طول بکشد.

او بیان کرد: چند روش وجود دارد که بر اساس آن، این نوع خاص PCR برای تشخیص کرونای انگلیسی انجام می شود: یک روش این است که به صورت رندوم تعدای از پی سی آرهای مثبت را انتخاب می‌کنند مثلا از صد PCR دو تا را انتخاب می‌کنند؛ برای مثال اگر روزانه ۸۰۰۰ تست انجام می‌شود ۲۰۰ تا ۴۰۰ تست به صورت رندوم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا ادامه داد: روش دیگر بررسی علل افزایش آمار در شهرهاست، به طور مثال وقتی متوجه شدیم در آبادان به طور ناگهانی آمار سه برابر شده دستور دادیم موارد مبتلایان آبادان مورد بررسی بیشتری قرار بگیرد که در نتیجه تحقیقات مشخص شد ویروس از عراق آمده است.

او تصریح کرد: روش دیگر روش "در این کیس" (یا در صورت بروز موارد) است؛ به طور مثال من یک بیماری در بیمارستان لاله دارم که جوان است و در عرض ۴۸ تا ۷۲ ساعت به حدی حالش وخیم شده که در آستانه مرگ است اینجا من به عنوان پزشک معالج شک می‌کنم که ممکن است ویروس مقاوم و جهش یافته باشد و تماس می‌گیرم و درخواست PCR ویژه می‌دهم تا مورد بررسی قرار بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج