جاباما
۱۰۹۶۵۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

اعجاز آب آلبالو

آب آلبالو، نوشیدنی ترشی است که خیلی‌ها نمی‌توانند در مقابلش مقاومت کنند. بخصوص اگر در گرمای تابستان یک لیوان خنکش دم دستشان باشد.

روزنامه جام جم: آب آلبالو، نوشیدنی ترشی است که خیلی‌ها نمی‌توانند در مقابلش مقاومت کنند. بخصوص اگر در گرمای تابستان یک لیوان خنکش دم دستشان باشد. شاید بسیاری از دوستداران این نوشیدنی سالم ندانند با مصرف آن علاوه بر مقابله با التهاب و پیشگیری از بیماری‌های قلب، بر مدت و کیفیت خوابشان نیز می‌افزایند.

پژوهش جدیدی که در نشست زیست شناسی تجربی سال جاری میلادی ارائه شده، نشان می دهد اگر افراد سالمند روزی دو لیوان آب آلبالو بنوشند، می توانند ساعات خواب شبانه خود را حدود ۹۰ دقیقه افزایش دهند.

این پژوهش از سوی محققان دانشگاه ایالتی لوئیزیانا صورت گرفته و آنان برای انجام این آزمایش افراد سالمندی را که از بی خوابی رنج می بردند، انتخاب کرده، برای آنها برنامه خاصی برای نوشیدن آب آلبالو در نظر گرفتند و در عین حال طی انجام آزمایش، میزان خواب شبانه آنها را اندازه گیری کردند.

اعجاز آب آلبالو

شرکت کنندگان در مرحله نخست باید به مدت دو هفته هر روز دو لیوان آب آلبالو می نوشیدند. مرحله دوم باز هم شامل یک دوره دو هفته ای بود که البته این بار شرکت کنندگان نباید این آب میوه را مصرف می کردند.

در مرحله سوم و پایانی آزمایش، به این افراد گفته شده بود باید به مدت دو هفته دیگر مطابق همان برنامه مرحله اول آب آلبالو بنوشند، اما این بار به جای آب آلبالو، نوشیدنی دیگری به آنها داده می شد که ظاهر و طعم آب آلبالو را داشت، اما آب آلبالو نبود. به زبان خودمانی به آنها آب آلبالوی تقلبی، البته سالم، می دادند. در پایان معلوم شد در دوره مصرف آب آلبالوی واقعی، ساعات خواب شبانه این افراد نسبت به دوره های دیگر به طور میانگین ۸۴ دقیقه افزایش یافته بود.

محققان این پژوهش در توضیح نتایج به دست آمده می گویند آب آلبالو یکی از منابع طبیعی برای تامین هورمون تنظیم سیکل خواب و بیداری بدن، یعنی ملاتونین است. رنگدانه های یاقوتی موجود در آب آلبالو، حاوی آنزیمی است که التهاب را کاهش می دهد و سیکل خواب و بیداری بدن را در وضع مطلوب تری قرار خواهد داد. حال هر چه میزان این ترکیبات رنگی در آلبالویی که آب آن را می گیرند بیشتر باشد، خاصیت افزایش خواب آن نیز بیشتر خواهد بود.

متاسفانه بنا به تخمین های آماری این محققان میزان شیوع بی خوابی بین افراد بالای ۶۵ سال بسیار بالاست. مطابق برآورد آنها حدود یک سوم آمریکایی های ۶۵ سال به بالا از معضل بی خوابی رنج می برند. البته منظور آنان از بی خوابی ابتلا به مشکلات گوناگون خواب است، چنان که فرد مبتلا سه شب در هفته نتواند درست بخوابد. به باور این محققان نوشیدن آب آلبالو برای رفع مشکلات خواب، نسبت به مصرف داروهای خواب آور، راه بسیار سالم تری است زیرا بدون ایجاد هیچ یک از عوارض جانبی این دارو ها خواهد توانست بر طول مدت خواب بیفزاید و کیفیت خواب افراد را نیز بهبود بخشد.

پژوهشگران بر این باورند که مصرف قرص های خواب آور در دوران سالمندی می تواند لطمات جبران ناپذیری به آنها وارد کند. مثلا این داروها دفعات زمین خوردن افراد سالمند را بیشتر می کند و حتی می تواند این دفعات را تا چهار برابر افزایش دهد.

طبعا این زمین خوردن ها سبب شکستگی هایی می شود که نیازمند جراحی خواهد بود و در آن سن وسال به این سادگی ها ترمیم نخواهد شد.

یک سوال مهم! ممکن است افرادی تمایلی به خوردن آب آلبالو نداشته باشند. آیا راه حل طبیعی دیگری که جایگزین آب آلبالو شود، وجود دارد؟ خوشبختانه پاسخ این سوال مثبت است. این افراد می توانند به جای آب آلبالو از میوه کیوی استفاده کنند و از خواص خواب آور کیوی بهره مند شوند. پژوهشی که بتازگی در چین منتشر شده، نشان می دهد خوردن دو عدد کیوی البته نه در طول روز بلکه درست یک ساعت پیش از خواب شبانه سبب می شود طول مدت خواب شما ۱۳ درصد افزایش یابد و در عین حال از میزان بیدار شدن های مکرر شبانه نیز حدود ۲۹ درصد می کاهد. البته باید توجه داشته باشید کیوی کمی دیرتر جواب می دهد؛ یعنی دست کم باید به مدت چهار هفته مطابق برنامه فوق کیوی مصرف کنید تا از بهبود وضع خواب خود لذت ببرید.

اگر در حال حاضر برای رفع مشکل خواب خود به تجویز پزشک از قرص های خواب آور استفاده می کنید، هرگز بدون دستور یا بدون مشورت با پزشک تنها با تکیه بر نتایج پژوهش فوق این قرص ها را کنار نگذارید. در این مورد با پزشک خود مشورت و به تشخیص و توصیه های او اعتماد کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج