جاباما
۱۰۹۶۷۲
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

راهنمای پدر باحال بودن

دختر جانی دپ در ۴۷ سالگی پدرش هم از او دل خوشی نداشت. گرچه انتظار داریم که دپ با نقش‌هاي هیجان انگیزی که بازی می‌کند، در زندگی خصوصی‌اش هم مردی بی‌خیال و با چارچوب‌های قابل عبور باشد، اما انگار این مرد در خانه‌اش چهره دیگری دارد.

راهنمای پدر باحال بودن
مجله سیب سبز: ماجرا تازه شروع نشده. دختر جانی دپ در 47 سالگی پدرش هم از او دل خوشی نداشت. گرچه انتظار داریم که دپ با نقش‌هاي هیجان انگیزی که بازی می‌کند و ظاهر متفاوتی که گاهی برای خودش می‌سازد، در زندگی خصوصی‌اش هم مردی بی‌خیال و با چارچوب‌های قابل عبور باشد، اما انگار این مرد در خانه‌اش چهره دیگری دارد. او دوست ندارد که «لی لی رز» زیاد با افراد ناشناس ارتباط برقرار کند و از اینکه دخترش یکی از طرفداران سرسخت «جاستین بیبر»، خواننده جوان است، ناراحت است. او در مصاحبه‌ای گفته بود:« متاسفانه این موضوع برای من به عنوان پدر او ، وحشتناک است.من اخیرا جاستین بیبر را در یک کنفرانس خبری ملاقات کردم و وقتی این موضوع را برای دخترم تعریف کردم، چندبار رنگ صورتش عوض شد.»

پدرم اصلا باحال نیست!

با گذشت چند سال رابطه جانی دپ و لی لی رز نه تنها آرام تر نشد بلکه حالا بعد از چند سال، جانی 50 ساله برای «الن» مجری تاک شو تلويزیونی از رابطه پرتلاطمش با دخترش درد دل کرده است. دپ اعتراف می‌کند که در ارتباط برقرار کردن با دختر نوجوانش مشکلات زیادی دارد و هیچ کدام‌شان نمی‌توانند دنیای هم را آن طور که باید درک کنند. لی لی رز که به زودی 15 ساله می‌شود معتقد است پدرش با وجود تمام شهرتی که دارد، اصلا در جایگاه پدری چهره ای که دیگران فکر می‌کنند، ندارد. لی لی رز بر این باور است که پدرش مانند او دنیا را تجربه نمی‌کند و نمی‌تواند دوست نزدیکی برای دخترش باشد. جانی به الن می‌گوید دخترش یک دنیای پر هیجان را می‌خواهد اما دنیایی که او دوست دارد واردش شود، مورد تایید پدرش نیست.

راهنمای پدر باحال بودن

به همین دلیل است که گاهی دپ به مانعی سر راه دخترش تبدیل می‌شود و گاهی این موضوع رابطه‌ای که تا چند لحظه پیش خوب پیش می‌رفته را شکراب می‌کند. دپ می‌گوید از زمانی که پا به ۵۰ سالگی گذاشته، به آدم آرام‌تری تبدیل شده است و انگار همین موضوع هم به مانع دیگری برای داشتن ارتباطی خوشایند با دخترش تبدیل شده است. او که خودش بارها از خط قرمزها عبور کرده و این روزها با دختری ۲۷ ساله نامزد شده است، انگار حاضر نیست دنیایی مشابه دنیای خود را برای دخترش بسازد. با این وجود جانی دپ می‌گوید که فرزند بزرگش که یک نوجوان سرزنده، فرهیخته و بسیار باهوش است. او پیش از این استعداد لی لی رز در موسیقی را تحسین کرده بود و شاید بعد از گذار فرزندش از نوجوانی پر تنش، بتواند رابطه بهتری با او برقرار کند.

راهنمای پدر باحال بودن

یک اشتباه کوچک شما در سال‌های نوجوانی فرزندتان می‌تواند زندگی او را به مسیر دیگری وارد کند. می‌دانیم که مانند هر پدری، آرزویی جز خوشبختی دخترتان ندارید اما یادتان نرود که برای رسیدن به این آرزو، چاره ای جز عبور کردن از مسیر درست ندارید. پس با این چند توصیه شروع کنید و به دنیای پدران معتدل وارد شوید. پدرانی که نه با آسانگیری بیش از اندازه به فرزندشان بی توجهی می‌کنند و نه با سختگیری‌های بی‌مورد آنها را از خود دور می‌کنند.

قدم اول

گوش شنوا داشته باشید

فکر می‌کنید او فقط یک بچه است و حرف‌هایش ناپخته و بی اهمیت است؟ این اشتباه بزرگ می‌تواند شما را از فرزندتان دور کند. شما نه تنها باید مهارت درست شنیدن را در خود تقویت کنید، بلکه باید بتوانید به زبان خودش به حرف‌هایش پاسخ دهید. به خیال بی‌اهمیت بودن حرف‌های دخترتان، مدام وسط صحبت‌هایش نپرید و به جای ادامه دادن گفت‌وگوی‌تان با او، به دنبال انجام کاري دیگر نروید. هیچ چیز به اندازه شنیده نشدن نوجوان‌ها را آزار نمی‌دهد.

قدم دوم

مانند دو دوست وقت بگذرانید

اگر در محل کار سرتان چندان شلوغ نباشد، احتمالا زمان زیادی را با خانواده و دختر نوجوان‌تان می‌گذرانید. اما صرف وقت گذراندن با هم، نمی‌تواند همه نیازهای روانی فرزندتان را برآورده کند. درست است که او به دیدن پدرش و بودن در کنار او محتاج است، اما گاهی لازم است که این وقت‌گذرانی را به شیوه خود او انجام دهید. می‌توانید به اتاقش بروید و با هم به موسیقی‌ای که او دوست دارد، گوش کنید. یك عصر تعطیل او را با دو بلیت کنسرت خواننده‌ای که طرفدارش است، خوشحال کنید یا کنار پیست اسکیت حرکات تازه‌ای که یاد گرفته را تماشا کنید. تصور نکنید که علایق یک پدر و دختر باید کاملا مشابه باشد. اما شما می‌توانید به آنچه که او دوست دارد احترام بگذارید و از این راه به فرزندتان نزدیک‌تر شوید.

راهنمای پدر باحال بودن

قدم سوم

برج زهرمار نباشید

اشتباهی از فرزندتان سر زده؟ روزهای نوجوانی خودتان را به یاد بیاورید. شما هیچ موضوع پنهان یا اشتباهی را انجام نداده‌اید؟ فراموش نکنید که هر کدام از ما در جریان اشتباه کردن یک دنیا چیز یاد می‌گیریم. پس با ترساندن او از خطا کردن، جرات یاد گرفتن را از فرزندتان نگیرید. شما پدر او هستید. پس برای دوست داشتنش هیچ شرطی نگذارید. بچه‌ها به محبت بی‌قید و شرط والدین‌شان نیاز دارند. به او بفهمانید که هر اتفاقی بیفتد پدر و پشتیبانش هستید و چیزی از عشقی که به او دارید، کم نمی‌شود.

قدم چهارم

راه و رسم انتقاد را یاد بگیرید

وقتی اشتباهی از او سر می‌زند، چه می‌کنید؟ سرزنش کردن را شروع می‌کنید و به تمام وجود او حمله می‌کنید؟ مراقب باشید که وقت انتقاد کردن چه لحنی به خود می‌گیرید و چه جملاتی را بر زبان می‌آورید. قرار نیست از کنار هر رفتار او به سادگی بگذرید یا از ترس رنجیدنش با هیچ یک از رفتارهایش برخوردی نکنید. اگر راه و رسم درست انتقاد کردن را بلد باشید، می‌توانید به جای سرکوب کردن و رنجاندن او، راه درست را به فرزندتان نشان دهید. کافی است هنگام انتقاد کردن، تنها به همان موضوعی که اتفاق افتاده توجه کنید و از توهین به شخصیتش یا زیر سؤال بردن رفتارهای دیگر فرزندتان خودداری کنید. به نوجوانی که در خانه دارید بفهمانید که «دختر بد» نیست، بلکه تنها «رفتار بد» از او سر زده است.

قدم پنجم

عقب نشینی کنید

می‌دانیم که شما با اصول خاصی زندگی کرده‌اید و به یکباره کنار گذاشتن باورهای‌تان را نمی‌توانید تحمل کنید. قرار نیست به‌خاطر دنیای متفاوت دختر نوجوان‌تان، باورهای چند ۱۰ ساله خود را کنار بگذارید. اما می‌توانید گاهی دنیای‌تان را به او نزدیک‌تر کنید. برای شمایی که در نسلی پر از قید و بند پرورش یافته اید، پوشیدن پیراهنی با طرح های عجیب و غریب آزاردهنده جلوه می‌کند، اما یادتان نرود که فرزندتان چند دهه بعد از نوجوانی شما، قرار نیست مانند آن روزهای‌تان لباس بپوشد، به اندازه نوجوانی شما با دوستانش وقت بگذراند یا آرزوهایی مشابه آرزوهای شما داشته باشد. با ذهنیات دختر حساس‌تان کنار بیایید و تا جایی که می‌دانید باورهایش به اصل زندگی او لطمه‌ای نمی‌زند، همراهش شوید.

راهنمای پدر باحال بودن

قدم ششم

با دوستانش دوست شوید

گروه دوستان نقش مهمی را در دوره نوجوانی فرزند شما بازی می‌کنند. دختری که تا چند سال پیش جز حرف شما هیچ چیز را نمی‌شنید، در این سن به شدت تحت تاثیر حرف همسالانش است. پس در مقابل فرزندتان به دوستانش احترام بگذارید و با پذیرفتن آدم‌هایی که به زندگی اش وارد می‌شوند فرصت بیشتری را برای راهنمایی کردن و نشان دادن مسیر درست به او ایجاد کنید. اگر دوست دخترتان باشید و محرم رازهایش شوید، می‌توانید به او در به سلامت گذراندن دوره نوجوانی کمک کنید، پس در برابر کسانی که دوست‌شان دارد، جبهه نگیرید و به نزدیکانش توهین نکنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شیطون

      جونم سانسور :))

    • بدون نام

      یعنی من خراب سانسورتون شدما !!!
      جالبه که رنگ سانسور رو هم با لباس یارو ست میکنید تا مثلا کسی نفهمه !!!

    • دوست

      یعنی جانی دب هم سانسور کردین؟ اون که پوشیده بوده؟!

    • دوست

      کلاه جانی دب سوراخه سانسورش نکردین :-)
      پدر کلاه سوراخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج