جاباما
۱۰۹۶۷۲۸
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

۲دختر جوان؛ طعمه خواستگاران اینترنتی شدند

دو پسر که بعد از آشنایی اینترنتی با دو دختر و خواستگاری از آنان عکس‌های آنها را به دست آورده و اقدام به سوءاستفاده کرده بودند، دستگیر شدند.

شرق: دو پسر که بعد از آشنایی اینترنتی با دو دختر و خواستگاری از آنان عکس‌های آنها را به دست آورده و اقدام به سوءاستفاده کرده بودند، دستگیر شدند.

یکی از این پسران با انگیزه انتقام‌جویی دست به ارتکاب جرم زد و انگیزه متهم دوم اخاذی بود. در پرونده اول مجرم سایبری که به دلیل به‌هم‌خوردن برنامه خواستگاری خود اقدام به انتشار عکس‌های خصوصی دختر جوان در فضای مجازی کرده بود، شناسایی شد.

در پی شکایت دختری مبنی بر اینکه فردی در فضای مجازی با هویت کاذب با سوءاستفاده از عکس‌های خصوصی‌اش اقدام به تهدید و اخاذی کرده است، تحقیقات دراین‌باره آغاز شد.

با بررسی اولیه مشخص شد متهم با ارسال عکس‌های شاکی برای همسر او قصد ایجاد اختلاف و برهم‌زدن زندگی مشترک او را داشته است. با انجام تحقیقات تکمیلی و اقدامات فنی پیچیده هویت متهم شناسایی و او دستگیر شد. در تحقیق از متهم معلوم شد او چند ماهی به قصد ازدواج و با عنوان شناخت در فضای حقیقی و مجازی با شاکی ارتباط داشته و به اطلاعات شخصی او دسترسی پیدا کرده و سپس به ‌دلیل به‌هم‌خوردن ازدواج، با انگیزه انتقام اقدام به تهدید و اخاذی کرده است.

سرهنگ محسن محمودی، رئیس پلیس فتای استان آذربایجان شرقی با تأیید این خبر به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: در فضای مجازی به کسانی که شناخت کافی و لازم ندارید به‌هیچ‌وجه اعتماد نکنید و عکس‌های خصوصی و خانوادگی خود را به اشتراک نگذارید تا در دام کلاهبرداران سایبری گرفتار نشوید. دومین پرونده در پی شکایت یکی از شهروندان زنجانی مبنی بر تهدید و اخاذی از طریق انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی، تشکیل شد و با اقدامات فنی و شیوه و شگرد‌های خاص پلیسی متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی‌ در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد و ابزارهای دخیل در ارتکاب جرم توقیف و به پلیس فتا انتقال داده شد.

متهم در بازجویی‌های اولیه منکر ارتکاب جرم شد، ولی پس از روبه‌رو‌شدن با مستندات، ضمن اعتراف به جرم خود گفت: از طریق شبکه تلگرام با شاکی پرونده آشنا شدم و پس از جلب اعتماد او به بهانه آشنایی و ازدواج، اقدام به دریافت تصاویر خصوصی کردم و با تهدید به انتشار این تصاویر، قصد اخاذی و برقراری ارتباطات نامتعارف داشتم که توسط پلیس فتا دستگیر شدم.

سرهنگ آدینه‌لو، رئیس پلیس فتای زنجان، به شهروندان درباره نحوه استفاده از شبکه‌های اجتماعی، هشدار داد و گفت: فضای مجازی محل مناسبی برای نگهداری اطلاعات خصوصی و ارسال آن به افراد ناشناس نیست و امکان سوء‌استفاده افراد فرصت‌طلب از این اطلاعات شخصی وجود دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج