۱۰۹۶۷۳۹
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

انتخابات تمام شد و یک سوال بی‌جواب ماند

انتخابات فدراسیون فوتبال به اتمام رسید و چند سوال بی‌پاسخ پابرجا ماند. یکی از مهم‌ترین سوال‌ها سرنوشت برنامه ضبط‌شده علی کریمی بود که ساترا برای پخش به آن مجوز نداد.

روزنامه اعتماد: انتخابات فدراسيون فوتبال به اتمام رسيد و چند سوال بي‌پاسخ پابرجا ماند. يكي از مهم‌ترين سوال‌ها سرنوشت برنامه ضبط‌شده علي كريمي بود كه ساترا براي پخش به آن مجوز نداد.كريمي كه يكي از ۴ نامزد انتخابات فدراسيون فوتبال بود، دعوت از برنامه فوتبال برتر براي مناظره با سايركانديداها را به دليل ضبطي بودن برنامه نپذيرفت و خودش در يك برنامه مستقل حاضر شد و به تشريح اهدافش پرداخت.

اين برنامه قرار بود از شبكه نمايش خانگي پخش شود كه با مخالفت ساترا(سازمان تنظيم مقررات رسانه‌هاي صوت و تصوير فراگير) مواجه شد. ابتدا مديران اين سازمان اعلام كردند برنامه تحت بررسي است ولي با نزديك شدن به زمان انتخابات ساترا هيچ واكنشي نسبت به صدور يا عدم صدور مجوز براي اين برنامه نشان نداد تا زمان انتخابات بگذرد و پخش برنامه عملا معناي خودش را از دست بدهد.

صداوسيما و ساترا از آن روز هيچ توضيح قانع‌كننده‌اي در اين رابطه نداده است. اينكه چرا برنامه‌اي كه در آن يكي از بزرگ‌ترين فوتباليست‌هاي مملكت در مورد مشكلات فوتبال كشور حرف مي‌زند و برنامه‌هايش را براي شركت در انتخابات تشريح مي‌كند نبايد مجوز بگيرد؟ اينكه در اين برنامه اظهاراتي مطرح شده كه از خطوط قرمز عبور كرده يا صداوسيما به نوعي با اين كار ازكريمي كه حاضر نشده در برنامه فوتبال برتر حاضر شود، انتقام گرفته يا رسانه ملي خواسته با اين كار كريمي را از صحنه رقابت حذف كند هنوز معلوم نيست. البته كه در مورد مساله اول يعني رد شدن از خطوط قرمز بسيار بعيد است كه چنين اتفاقي رخ داده باشد چراكه آنهايي كه تهيه‌كنندگي برنامه را برعهده داشتند همچنين مجري اين تاك‌شو خودشان سابقه برنامه‌سازي در صداوسيما را دارند و به خوبي از خطوط قرمز آگاهند و اساسا فوتبال هم زميني نيست كه خطوط قرمزش آنچنان سفت و سخت باشد.

پس مي‌ماند دو مورد بعدي كه لازم است صداوسيما و ساترا هرچه سريع‌تر دلايل خودشان را اعلام كنند. تا مبادا اين تصور به وجود بيايد كه صداوسيما نه تنها از طريق اين سازمان يعني ساترا روي برنامه‌هاي نمايشي سيطره ايجاد كرده بلكه مجوز دادنش هم كاملا فله‌اي و سليقه‌اي است. در دو روز گذشته و بعد از انتخابات بخش‌هايي از برنامه ضبط شده علي كريمي در فضاي مجازي دست به دست شده است.كريمي در بخشي از اظهاراتش تاكيد دارد كه آراي شركت‌كنندگان در انتخابات بايد شفاف اعلام شود تا هر شخصي بعد از راي دادن مسوولت رايي كه مي‌دهد را برعهده بگيرد.كريمي همچنين به اين نكته اشاره كرده است كه معناي لابي در كشور عوض شده و اين روزها لابي يعني زد و بند.

با اين حساب مي‌توان گفت كه كريمي قبل از انتخابات كاملا مي‌دانسته كه قرار است چه اتفاقاتي بيفتد و حتي حدس مي‌زده كه قرار است كساني در ظاهر نشان بدهند به او راي داده‌اند اما در خفا دنبال منافع خودشان بروند. درست مثل كاري كه احسان حاج‌صفي كاپيتان تيم ملي فوتبال كشورمان انجام داد و به مصطفي آجورلو راي داد. جالب اينكه ابراهيم شكوري معاون باشگاه پرسپوليس كه نامزد عضويت در هيات رييسه بود نيز با چنين مشكلي مواجه شد. او كه ۹ راي آورد، گفت ۴۵ نفر گفته بودند به او راي خواهند داد! بدون شك اگر آراي انتخابات فوتبال شفاف بود شايد نتيجه بسيار متفاوت از چيزي مي‌شد كه روز يكشنبه۱۰ اسفند مشاهده كرديم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بوی مرگ

      علی آقای کریمی اینجا ایران است بامردمانی از کوفه!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج