۱۰۹۶۷۴۷
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

رسایی با شکایت روحانی به دادگاه می‌رود

حسن روحاني از حميد رسايي شكايت كرده و حالا قرار است اين نماينده اسبق مجلس به عنوان يكي ديگر از متهمان سياسي در دادگاه جرم سياسي با ويژگي‌هاي خاص خود حاضر شود.

روزنامه اعتماد: حسن روحاني از حميد رسايي شكايت كرده و حالا قرار است اين نماينده اسبق مجلس به عنوان يكي ديگر از متهمان سياسي در دادگاه جرم سياسي با ويژگي‌هاي خاص خود حاضر شود.

ماجرا از بهمن ‌ماه ۹۸ شروع شد؛ در حالي كه كمتر از يك ماه به برگزاري انتخابات مجلس يازدهم باقي مانده بود و اصلاح‌طلبان زير تيغ نظارت استصوابي تقريبا به تمامي از گردونه انتخابات كنار گذاشته شده بودند، گروه‌هاي متعددي نسبت به آنچه «مهندسي انتخابات» و «تك‌قطبي كردن رقابت انتخاباتي» مي‌ناميدند، اعتراض داشتند.

يكي از اين منتقدان هم به‌ طرزي كه خود از جهاتي متعدد محل تامل است، حسن روحاني، رييس‌جمهوري اسلامي ايران بود. او هفتم بهمن ‌ماه ۹۸ در سخنراني خود در همايش استانداران و فرمانداران سراسر كشور نسبت به آنچه «انتخابات تشريفاتي» خواند، هشدار داد. روحاني البته به سخنراني در جمع استانداران و فرمانداران اكتفا نكرده و هشدار خود را در حساب كاربري‌اش در توييتر هم بازگو كرد و نوشت: «بزرگ‌ترين خطر براي حاكميت ملي ما روزي است كه انتخابات، تشريفات شود. جاي ديگري انتصاب بفرمايند؛ مردم پاي صندوق راي بروند و فقط تشريفات انتخابات را انجام دهند.»

اين توييت روحاني كه را با هشتگ «انتخابات تشريفاتي» منتشر كرد اما چندان به مذاق برخي كنشگران و ناظران سياسي كه عمدتا در زمره محافظه‌كاران بودند، خوش نيامد و برهمين اساس واكنش‌ها به گفته رييس‌جمهوري شروع شد. حميد رسايي هم يكي از آن محافظه‌كاراني بود كه به اين موضوع واكنش نشان داد و با استفاده از هشتگ به كار برده توسط رييس‌جمهوري در حساب كاربري خود در توييتر نوشت: «انتخابات تشريفاتي آن وقت محقق شد كه فردي مظنون به قتل يك عضو خانواده‌اش، با ۱۷ سال سفر مشكوك به انگليس، با مدرك دكتري كه حاصل سرقت علمي است، با شائبه قوي تابعيت دوم، تاييد صلاحيت مي‌شود.»

با نگاهي به توييت اين چهره اصولگرا كه ازقضا همان حول و حوش برگزاري انتخابات مجلس يازدهم خبر آمد كه از جبهه پايداري جدا شده، مي‌توان متوجه ۵ اتهامي شد كه رسايي بدون نام بردن از حسن روحاني با ادبياتي كنايي به رييس‌جمهوري وارد كرده است. حالا در شرايطي كه يك سال از آن جدل توييتري مي‌گذرد و انتخابات مجلس يازدهم هم با كمترين ميزان مشاركت مردمي برگزار و نتايج آن مشخص شده، رسايي خبر داده كه با شكايت حسن روحاني بابت آنچه يك ماه مانده به انتخابات نوشته بود، به دادگاه فراخوانده شده است.

اين نماينده اسبق مجلس شوراي اسلامي نوشته خود را نظرات شخصي خود خوانده و گفته است كه «به‌زودي چهارمين ‎دادگاه جرم سياسي به‌ صورت علني و با هيات منصفه برگزار مي‌شود.» براساس توضيحات رسايي، ظاهرا جلسه نخست دادگاه برگزار شده و او به صلاحيت دادگاه نيز اعتراض كرده و خواستار برگزاري دادگاه مطابق جرم سياسي شده است اما قاضي اين موضوع را نپذيرفته و پرونده به دادگاه تجديدنظر رفته تا آنجا تصميم به بررسي اين پرونده در دادگاه جرم سياسي گرفته شده است.

اين چهره اصولگرا كه علي‌رغم خروج از تشكيلات جبهه پايداري، همچنان مشي و مرام پايداري‌ها را سرلوحه كار خود دارد، با طرح اين موضوع كه «مخاطب توييت من مثل روحاني، شوراي نگهبان است، بدون اشاره به نام يا سِمت كسي، اينكه چرا به او برخورده، جاي سوال است؟!» مدعي شده كه «برگزاري اين دادگاه به سوالات بسياري كه در ذهن شماست، پاسخ مي‌دهد. آخرين بار به‌ خاطر مدرك روحاني با شكايتش، ۳ ساعت دادگاهي شدم و درنهايت به اتفاق آراي هيات منصفه تبرئه شدم.»

اگرچه رسايي مدعي است به نام يا سمت كسي اشاره نكرده اما مشخصات مطرح شده ازجانب او در توييتش، به‌روشني به شخص حسن روحاني برمي‌گردد. او ويژگي‌هايي از فردي را برشمرده كه رييس‌جمهوري را به ذهن متبادر مي‌كند. با اين حال بايد ديد كه اعضاي هيات منصفه دادگاه جرم سياسي پس از شنيدن استدلال‌هاي رسايي و وكلاي حسن روحاني چه تصميمي خواهند گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هر موقع دار و دسته تجدیدنظر طلب رای نمی آرن یا احتمال رای آوردنشون کمه انتخابات رو می برن زیر سئوال
      اما دوره قبل که با رندی رای آوردن و رهبری هم به تخلفات نه تقلب اشاره کردند انتخابات مشکل نداشت

    • بدون نام

      خدایا ما را از شر امثال رسایی نجات بده

      پاسخ ها

      • علی رضا

        آقای رسایی ، آدرس غلط ندهید ...

      • بدون نام

        خدایا کاری به رسایی نداشته باش فقط ما رو از دست روحانی نجات بده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج