جاباما
۱۰۹۶۷۴۹
۱۵ نظر
۵۰۰۳
۱۵ نظر
۵۰۰۳
پ

امید‌ها برای قهرمانی آبی‌ها زنده شد

سرانجام بعد از ۲۴ ساعت بلاتکلیفی و توفان اخبار متناقض، ظهر دیروز باشگاه استقلال به صورت رسمی عنوان کرد فرهاد مجیدی سرمربی جدید این تیم خواهد بود.

روزنامه وطن امروز: سرانجام بعد از ۲۴ ساعت بلاتکلیفی و توفان اخبار متناقض، ظهر دیروز باشگاه استقلال به صورت رسمی عنوان کرد فرهاد مجیدی سرمربی جدید این تیم خواهد بود؛ خبری که خیلی‌ها منتظر بودند همان ظهر روز سه‌شنبه اعلام شود اما همان‌طور که در گزارش دیروز صفحه ورزشی «وطن امروز» به آن اشاره کردیم، متاسفانه چند باند مختلف در باشگاه استقلال، مشغول مدیریت حواشی پیچیده این تیم هستند و تضارب آرای همین چند باند و گروه باعث شد هواداران میلیونی این تیم ۲۴ ساعت عجیب و غریب را پشت سر بگذارند.

درست در میان اخبار کاملا متناقضی که از سیرجان مخابره می‌شد؛ از یک طرف چند خبرگزاری اعلام می‌کردند مدیریت گل‌گهر سیرجان با جدایی امیر قلعه‌نویی به هیچ عنوان موافقت نمی‌کند و از سوی دیگر چند رسانه نزدیک به استقلال مرتب این خبر را مخابره می‌کردند که سیرجانی‌ها آماده همکاری هستند، ساکت الهامی وارد ساختمان باشگاه استقلال شد و بعد از آن مجتبی جباری، شماره ۸ همیشه محبوب استقلال، طی مصاحبه‌ای اعلام کرد به عنوان دستیار الهامی حاضر است در استقلال کار کند!

تا همین جای کار، مشخص بود چندین گروه در تلاشند گزینه خود را به هیات مدیره تحمیل کنند. البته این انشقاق در میان اعضای هیات مدیره هم هویدا بود. با این وجود ساعت ۱۵ دیروز چهارشنبه بود که بعد از دیدار فرهاد مجیدی و رئیس هیات مدیره، از سوی رسانه‌های نزدیک به استقلال اعلام شد مجیدی به عنوان سرمربی جدید انتخاب شده است. یعنی آمدن قلعه‌نویی و حضور الهامی و حتی مذاکره حجت نظری یکی از اعضای هیات مدیره استقلال با جواد نکونام، همه و همه پوششی بود برای آمدن مجیدی به استقلال.

فرهاد که فصل قبل نتایج نسبتا خوبی را با استقلال گرفت و حتی موفق شد با پیروزی در داربی حذفی، تیمش را به فینال این مسابقات برساند، دست آخر قربانی اختلاف نظر جدی با احمد سعادتمند شد و پس از شکست در فینال حذفی برابر تراکتور، از سمتش استعفا کرد. او خودش رفت قبل از آنکه سعادتمند نقشه اخراجش را اجرا کند. فرهاد که خیلی‌ها با توجه به توفیقاتش در استقلال منتظر تمدید قراردادش بودند، با بی‌مهری سعادتمند و برخی دیگر از اعضای باندش- که هنوز در هیات‌مدیره استقلال هستند- مواجه شد و از استقلال رفت. مجیدی آن زمان هرگز علیه تیم محبوبش مصاحبه نکرد تا محمود فکری در بستری بدون حاشیه به کارش بپردازد. نه اینکه حاشیه‌ای وجود نداشت اما دست کم از سوی مجیدی و کادر فنی قبلی هیچ فشاری روی کادر محمود فکری نبود.

با این وجود مجیدی چند هفته قبل قصد حضور در تیم ذوب‌آهن اصفهان را داشت که این حضور مصادف شد با شایعه برکناری محمود فکری از سمتش در استقلال. فرهاد با ذوبی‌ها به توافق نرسید تا همچنان به عنوان یکی از آلترناتیوهای مهم برای حضور در باشگاه استقلال مطرح باشد.

چرا مذاکرات طولانی شد؟

با آمدن مجیدی به استقلال، امیدها برای قهرمانی آبی‌ها در این فصل زنده شد اما فرهاد با یک مانع بزرگ روبه‌رو است.

همچنان چنددستگی استقلالی‌ها را آزار می‌دهد. برای پی بردن به این واقعیت تنها لازم است نگاهی به ۴۸ ساعت گذشته بیندازید.

چرا آمدن مجیدی که از ابتدا هم حضورش قطعی به نظر می‌رسید، این همه طولانی شد؟ کشدار شدن روند مذاکرات استقلال و فرهاد مجیدی، بی‌ارتباط به برخی مخالفت‌ها با حضور این سرمربی در استقلال نبود؛ مخالفت‌هایی که عده‌ای می‌گویند منشأ آن در مدیریت است و با اعتراض چند بازیکن تیم نمودار شد و عده‌ای هم معتقدند به تلاش‌های یک چهره سرشناس مجموعه بازمی‌گردد؛ چهره‌ای که خوب می‌داند با آمدن فرهاد باید از استقلال برود. دلیل اینکه باشگاه استقلال با گزینه‌های دیگری جز فرهاد مجیدی در حال مذاکره بود، به شایعه مخالفت ۴ بازیکن استقلال با انتخاب فرهاد مجیدی بازمی‌گشت اما گویا در نهایت باشگاه به این بازیکنان اعلام کرده قرارداد دارند و باید تابع تصمیم باشگاه باشند؛کار درستی که در ابتدا هم باید روی آن تاکید می‌شد. در کجای جهان بازیکنان اختیاردار انتخاب سرمربی جدید هستند؟ آن هم بازیکنانی که حاشیه‌های مالی و غیرفوتبالی برای استقلال به بار آورده‌اند.

اما اصل ماجرا به نقل از یکی از رسانه‌های نزدیک به استقلال چنین بوده است؛ ۴ بازیکن تیم به پرویز مظلومی گفته‌اند نمی‌توانند با فرهاد مجیدی همکاری کنند و در همین راستا باشگاه استقلال با گزینه‌های دیگری جز فرهاد مجیدی مذاکره کرده است. البته از همان لحظه‌ای که خبرگزاری منتسب به وزارت ورزش در نخستین ساعات بامداد چهارشنبه از انتخاب قطعی فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی خبر داد، مشخص بود کار استقلال با این گزینه تمام شده است.

با این وجود استقلالی‌ها ۳ مذاکره موازی را انجام دادند. حجت نظری با جواد نکونام مذاکره کرد، احمد مددی با امیر قلعه‌نویی حرف زد و صبح دیروز هم ساکت الهامی به عنوان گزینه مدنظر برخی پیشکسوتان استقلال به باشگاه رفت و اعلام کرد مجتبی جباری هم آمادگی دارد با او به استقلال بیاید. حتی در جریان این جلسه ساکت الهامی با مجتبی جباری تماس گرفت و مدیرعامل و عضو هیات مدیره استقلال صدای مجتبی را شنیدند که برای همکاری با ساکت اعلام آمادگی کرد. تمام این مذاکره‌های موازی گویا برای ساکت کردن اعتراض همان ۴ بازیکن معترض بوده است؛ بازیکنانی که شایعه شده بود راضی به بازگشت مجیدی نیستند. البته این احتمال هم وجود دارد که اعتراض این ۴ بازیکن زیر سر یکی از اعضای داخلی مجموعه باشد. همین حواشی می‌تواند در ادامه مسیر کاملا به ضرر استقلال تمام شود.

باید مدیریت باشگاه همین امروز به صورت رسمی موضع خود را اعلام کند. از سوی دیگر فرهاد مجیدی در سومین بازگشتش باید پخته‌تر از قبل عمل کند. هیچ بازیکنی بزرگ‌تر از استقلال و منافع این تیم نیست. اگر هر بازیکنی به هر دلیلی نخواهد با کادر فنی جدید همکاری کند، بهتر است همین امروز فرهاد تکلیف را روشن کند. استقلال در همه آن سال‌ها قربانی همین چنددستگی و نفاق از درون تیمش بوده است. حالا یکی از محبوب‌ترین مردان تاریخ باشگاه به عنوان سرمربی روی نیمکت این تیم است و با توجه به ۲ تجربه قبلی، انتظار می‌رود فرهاد خیلی محکم و سریع مقابل حواشی ایستادگی کند تا استقلال از درون ضربه نخورد.

کمالوند، مدیر فنی و غلامپور، مربی دروازه‌بان‌ها

سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال دستیارانش در این تیم را معرفی کرد. فرهاد مجیدی بعد از عقد قرارداد ۵/۲ ساله با باشگاه استقلال، دستیاران خود را انتخاب کرد. سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال خواهان همکاری با پیروز قربانی، فراز کمالوند و بهزاد غلامپور (مربی دروازه‌بان‌ها) شده است. البته پیروز قربانی با تیم فوتبال سایپا قرارداد دارد و در صورتی که بتواند رضایتنامه خود را از باشگاه سایپا دریافت کند به کادر فنی تیم فوتبال استقلال اضافه خواهد شد. فراز کمالوند نیز قرار است به عنوان مدیر فنی در تیم فوتبال استقلال فعالیت و به این تیم کمک کند. باید دید آیا باشگاه استقلال می‌تواند شرایط همکاری این نفرات را فراهم کند یا خیر؟

مدیریت چرا وقت را هدر داد؟

در حالی که استقلال باید روز شنبه در یکی از حساس‌ترین دیدارهای نیم‌فصل دوم به مصاف فولاد برود، برای انتخاب فرهاد مجیدی زمان زیادی تلف شد. در حالی ‌که چند روز از بازی استقلال و مس رفسنجان می‌گذرد و دوشنبه‌شب جدایی محمود فکری از جمع استقلالی‌ها مشخص شده بود اما مدیران باشگاه استقلال برای انتخاب جانشین او بیش از حد وقت تلف کردند. تقریبا قابل حدس بود که فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی جدید آبی‌پوشان معرفی خواهد شد اما در این میان فرصت استقلال برای دیدار فوق‌العاده حساس مقابل فولاد در روز شنبه به کمترین میزان خود رسیده است.

فولاد و استقلال تنها یک امتیاز با یکدیگر فاصله دارند و در صورت شکست آبی‌پوشان در این دیدار، جایگاه سومی نیز از دست خواهد رفت و با این وجود مدیران استقلال و اعضای هیات مدیره برای انتخاب سرمربی جایگزین اتلاف وقت کردند. از زمان جدایی محمود فکری، ۲ جلسه تمرینی استقلالی‌ها از دست رفته است و فرهاد مجیدی که دیروز به عنوان سرمربی آبی‌پوشان انتخاب شد، امروز باید به نوعی جلسه معارفه را با بازیکنان خود بگذراند و عملا آنها فقط روز جمعه را برای مرور کارهای تاکتیکی جهت دیدار با فولاد فرصت دارند. قطعا برگزاری تمرینات با کادرفنی جدید و پیاده کردن اندیشه‌های مجیدی و دستیارانش زمانبر خواهد بود و این مساله به سود استقلالی‌ها نیست.

به هر حال این نمی‌تواند شکل واقعی تمرین برای تیمی در کوران مسابقات باشد که مدعی قهرمانی نیز محسوب می‌شود و مدیران استقلال برای انتخاب سرمربی در آستانه دیدار با یکی از رقیبان رو در رو زمان زیادی را تلف کردند. به نظر می‌رسد استقلال به همان اندازه که بابت مدیریت فنی داخل زمین ضربه دید، بابت مدیریت‌های خارج از آن نیز متضرر شده است.

با وجود این موانعی که بر سر راه فرهاد مجیدی قرار دارد اما نمی‌توان این واقعیت را کتمان کرد که با آمدن فرهاد به استقلال، امیدها برای قهرمانی آبی‌ها در این فصل بیشتر شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جوک 99

      پاسخ ها

      • دادا تومخ

        خخخخخخخخ

    • کیسه سوز

      شتر در خواب بیند پنبه دانه

    • بدون نام

      خداییش جوری میگی مرور کارهای تاکتیکی که کسی ندونه فک میکنه گواردیولا اومده کیسه

    • بدون نام

      اگه جباری میومد بهتر بودن

    • بدون نام

      الفرهاد المجیدی المدرب نادی الاستقلال
      666666666666666666664444444444

      پاسخ ها

      • مصطفی

        فرهادجک تری دی

    • حسین

      آزموده را دوباره آزمودن خطاست....جناب مجیدی

    • بدون نام

      امیدها برای قهرمانی الاستقلال زنده شد.!!!!!!!!!خخخخخخخخخه

    • فرهاد

      فرهاد همون شاهی هست که شما لنگیها رو خوب میسوزونه اگه قهرمان هم نشه شما رو میبره شش تایی خخخ

      پاسخ ها

      • ۶آتیشه

        خودت خندت نگرفت به بازی که مساوی شده.و تو پنالتی که یک لاتاریه بردید میگید شش تا زدیم‌..جایی نگیا.اگه خواستی بگی خارج از ایران بگو.بهت پناهندگی بدن خخخخخ

    • تیارا رفیعی

      شتر در خواب بیند
      هههه
      ...

    • ۶آتیشه

      با جک تری دی اره.امیدوار میشن‌ وگرنه فرناز دانشش در حد پودره

    • معراج عبدالهی

      قاتل لنگ فولیس بترسیدازآقافرهاد
      لایی هاشروع شد

      پاسخ ها

      • یحیی گلمحمدی

        خخخخخ این یه دوپینگی بیش نیست ترس چی زدی عامو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج