جاباما
۱۰۹۶۷۹۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

مکارم: تخریب جنگل یک گناه بزرگ است

مرجع تقلید شیعیان گفت: گاهی برخی افراد که تنها در پی ثروت و سود هستند با اقدامات ناشیانه خود جنگل‌ها را به زمین خالی از درخت تبدیل می‌کنند که این‌ یک گناه بزرگ است.

خبرگزاری تسنیم: مرجع تقلید شیعیان گفت: گاهی برخی افراد که تنها در پی ثروت و سود هستند با اقدامات ناشیانه خود جنگل‌ها را به زمین خالی از درخت تبدیل می‌کنند که این‌ یک گناه بزرگ است.

آیت‌الله مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان در دیدار رئیس سازمان منابع طبیعی کشور اظهار داشت: بهره‌گیری از شیوه‌های نوین آبیاری همچون قطره‌ای و بارشی در جلوگیری از هدر رفت آب موردتوجه باشد.

وی افزود: منابع طبیعی از نعمت‌های خداوند است که باید قدردان و شکرگزار آن‌ها باشیم و شکرگزاری نیز به این است که درراه درست از آن‌ها استفاده کنیم.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: اگر درختی درجایی قطع می‌شود باید به‌جای آن نهالی کاشت تا ضرر آن جبران شود، فرهنگ‌سازی در عرصه صیانت از منابع طبیعی موردتوجه باشد و دائماً در حال مطالعه باشید تا بدانید از کدام وسیله بهتر می‌توان برای حفظ این منابع بهره برد.

آیت‌الله مکارم شیرازی بابیان اینکه فرهنگ عمومی در استفاده از منابع طبیعی بسیار پایین است، گفت: برخی تصور می‌کنند چون خریدوفروش چوب، سود بسیاری دارد می‌توان درختان را قطع کرده و سودجویی کنند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه تصریح کرد: مردم باید بافرهنگ صحیح استفاده از منابع طبیعی آشنا شوند و جامعه باید در حفظ منابع طبیعی نهایت دقت را داشته باشند، گاهی با انجام کارهای مختصر درزمینهٔ حفظ منابع طبیعی می‌توان بهره زیادی برد.

وی با اشاره به اهمیت بیابان‌زدایی افزود: با کاشت گونه‌های گیاهی سازگار با آب کم و هوای گرم در مناطق خشک و بیابانی می‌توانیم بیابان‌زدایی کنیم و از تجربه کشورهای دیگر که در این مسائل سابقه‌دارند استفاده کنیم.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: جنگل و درختان در جلوگیری از سیلاب‌های ویران‌کننده نقش مؤثری دارند، گاهی برخی افراد که تنها در پی ثروت و سود هستند با اقدامات ناشیانه خود جنگل‌ها را به زمین خالی از درخت تبدیل می‌کنند که این‌ یک گناه بزرگ است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج