جاباما
۱۰۹۶۸۷۵
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

انتقاد احمد توکلی از ابراهیم رئیسی

یک عضو مجمع تشخص مصلحت نظام گفت: اگر می‌خواهیم دین عزیز باشد، راه آن اجرای عدالت است، اگر بخواهیم دشمن را مایوس کنیم، راه آن اجرای دولت است.

ایسنا نوشت: یک عضو مجمع تشخص مصلحت نظام گفت: اگر می‌خواهیم دین عزیز باشد، راه آن اجرای عدالت است، اگر بخواهیم دشمن را مایوس کنیم، راه آن اجرای دولت است.

احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پنجمین همایش سراسری سازمان‌ مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت با اشاره به خطبه ۲۱۶ نهج‌البلاغه با محتوای حقوق متقابل اظهار کرد: حضرت امیر (ع) در این خطبه می‌فرمایند، بزرگترین حق، حق متقابل مردم و حکومت است، مردم صالح نمی‌شوند، مگر اینکه حکومت صالح باشد و حکومت نیز صالح نیست مگر اینکه مردم مطالبه‌گری داشته باشند و امر به معروف و نهی از منکر را از خاطر نبرند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: بر اساس این خطبه، دین ستیزی یکی از نتایج نقض حق حکومت و مردم است. البته این به این معنا نیست که کل افراد حکومت ناصالح هستند، در زمان حضرت امیر المومنین (ع) در اواخر حکومت، کارها صحیح پیش نمی‌رفت و برخی از افراد صالح نبودند، اما علی (ع) بود.

وی افزود: اگر می‌خواهیم دین عزیز باشد، راه آن اجرای عدالت است، اگر بخواهیم دشمن را مایوس کنیم، راه آن اجرای دولت است، اگر بخواهیم میان مردم الفت ایجاد شود و اوضاع روبه راه شود راه آن اجرای عدالت است.

توکلی گفت: اگر مردم حق حکومت را به جای نیاورند یا حکومت به مردم ظلم کرد، شاهد از بین رفتن سرمایه اجتماعی، دین ستیزی و بروز اختلاف می‌شویم. اینکه می‌گویم، ظلم منظورمان کشیده به صورت مردم نیست، ظلم یعنی برای کار به شهرداری بروی و به صورت آشکار از تو درخواست رشوه و حتی بر سر رشوه چانه‌زنی کنند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نتایج بروز بی‌عدالتی گفت: مطابق اظهارات حضرت علی در جامعه‌ای که عدالت نباشد، کسی از گناهان آشکار نظیر رباخواری تعجب نمی‌کند و اشرار بر مردم حاکم می‌شوند. یک زمانی شرور به فردی قمه کش اطلاق می‌شد اما حال شرورهای ما یقه سفید هستند، آن کسی که با یک امضا برای دوست خود وام ۲۰۰۰ میلیاردی می‌گیرد، مصداق شرارت واقعی است.شرایطی که حضرت در خطبه ۲۶۱ به عنوان مصداق جامعه سقوط کرده طرح می‌کند، بسیار بدتر از شرایط ماست چرا که در کشور ما هنوز ابرار بر سر کار هستند و اگر نبودند ما نمی‌توانستیم کار کنیم و به نحوی ما را حذف می‌کردند، اما حضرت برای راه چاره دوران بدتر از ما، همدلی و یاری کردن هم بر ضد وضعیت را به عنوان نسخه نجات بخش تجویز کرده است.

توکلی تاکید کرد: نسخه حضرت امیر (ع) آن است که در این شرایط هرچه قدر می‌توانید، به هم خیر برسانید، همانگونه که حضرت آقا می‌گوید، خسته نشوید.

انتقاد احمد توکلی از ابراهیم رئیسی / شرورهای امروز کسانی هستند که با یک امضا برای دوست خود وام ۲۰۰۰ میلیاردی می گیرند

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مسیر حرکت دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت: ما در مسیر با مسئولینی مواجه بودیم، که تذکر را می‌پذیرفتند، عده‌ای با غر زدن به تذکرات عمل می‌کردند اما بخشی هم در مقابل تذکرات مقاومت کرده و درگیری ایجاد کردند اما ما می‌دانیم این مسیر مبارزه است و کسی حلوا تقسیم نمی‌کند.

وی گفت: زمانی آقای منتظری به دیدار امام خمینی رفتند و با لحنی عصبانی شروع انتقاد از شرایط موجود کرد، امام خمینی(ره) پس از اینکه همه کلام آقای منتظری را شنید، فرمود، این موارد و انتقاداتی که فرمودید تا پایان عمر من و شما هم تمام نمی‌شود اما باید مبارزه کرد و عصبانی شدن ندارد.

توکلی با اشاره به اینکه هدف ما از فعالیت ایجاد تحرک در جامعه و ایجاد حس مطالبه‌گری بود، تاکید کرد: هدف اولیه ما بسیار بزرگ بود، برای همین هدف خود را یک مرحله پایین آوردیم تا حس ترس از مطالبه را از بین ببریم که خداروشکر در این زمینه موفق بودیم و نشان آن افزایش تعداد مراجعات و مکاتبات ما در این مسیر است.

وی با تاکید بر ادامه پر قدرت حرکت در مسیر عدالت، گفت: دیده شده که به افراد فعال در مجموعه دیده‌بان شفافیت و عدالت مبلغ تا ۲ هزار میلیارد تومان پیشنهاد شده است و این مزخرفات را با ادبیات کمک به تولید ملی تزیین کردند اما بنای ما مبارزه با ظلم است و در این مسیر با ظالم هم دست نمی‌شویم.

توکلی گفت: ملت ایران در حال حاضر ملتی مطالبه گر هستند و حفظ این روحیه بسیار اهمیت دارد، یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی مسئله زنده کردن جریان مردم بود و ما شاهد بودیم، امام (ره) با هر نظری که به جریان مطالبه‌گری مردم را ضربه می‌زد، به تندی برخورد می‌کرد. اصلا یکی از مهمترین دلایل من در بحث دفاع از اشغال لانه جاسوسی آمریکا همین بروز جرئت در مردم بود که می‌توان با ظلم مبارزه و آن را ریشه کن کرد. در حال حاضر این روحیه مبارزه در ما وجود دارد ما نباید آن را برای ارضای حس غرور، شهوت و قدرت خرج کنیم و از همدیگر در این مسیر مراقبت کنیم تا شاهد تحقق آرمان‌های انقلاب باشیم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با بیان این که «ما همه‌جا از مسئولیت پذیری و مدل کار آقای رئیسی تعریف می‌کنیم و این مسئله بر هیچکس پوشیده نیست» اما این اظهارات رئیسی را بیشتر یک هدف‌گذاری خواند تا اینکه بیان واقعیت باشد؛ زیرا در مجموعه تحت نظارت وی، پرونده پوری‌حسینی، رئیس سابق خصوصی سازی با آن همه فساد به جای طرح در دادگاه ویژه در دادگاه عادی مطرح شد و موارد دیگری که به ادعای توکلی نشان از تعارف‌پذیری دستگاه‌ قضا دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج