جاباما
۱۰۹۶۹۳۸
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

کمالوندی: ایران، فشار و تهدید را نمی پذیرد

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه همواره گفته ایم که ایران فشار و تهدید را نمی پذیرد، طرح و بحث قطعنامه را مسیر بی راه و غلط خواند و گفت: توسل به شیوه های فشار مانند قطعنامه هیچ نتیجه ای جز ویران کردن باقیمانده برجام نخواهد داشت.

خبرگزاری فارس: «بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی امروز (پنجشنبه) در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه علیرغم سر و صدای زیاد یکی دو روز گذشته در رابطه با احتمال صدور قطعنامه در شورای حکام سه کشور اروپایی آلمان فرانسه و انگلیس درخواست خود در خصوص صدور قطعنامه را پس گرفته اند، اظهار داشت: ما همواره گفته ایم که ایران فشار و تهدید را نمی پذیرد آن هم در شرایطی که بیشترین همکاری ها را تاکنون با آژانس داشته ایم.

* طرح و بحث قطعنامه از اول مسیر بی راه و غلط بود

وی افزود: مشخص است که طرح و بحث قطعنامه از اول مسیر بی راه و غلط بود.

کمالوندی اجرای ماده ششم قانون مجلس را مورد اشاره قرار داد و افزود: اقدامات کاهش تعهدات ایران و مصوبه و قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران در حقیقت تبعات نقض آشکار تعهدات طرف های مقابل در برجام بوده که البته هنوز در چارچوب برجام صورت می گیرد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: آمریکا و کشورهای اروپایی می بایست قبل از هرگونه صحبت در خصوص تعهدات و عملکرد ایران پاسخگوی نقض آشکار تعهدات خود و عدم تلاش جدی اروپا در لغو تحریم ها باشند.

وی خاطرنشان کرد: معلوم است که در شرایطی که تعهدات خود را به جا نیاورده اند، توسل به شیوه های فشار مانند قطعنامه هیچ نتیجه ای جز ویران کردن باقیمانده برجام نخواهد داشت.

* توصیه کمالوندی

کمالوندی گفت: توصیه ما به این کشور ها عمل به تعهداتشان است. ما همواره گفته ایم اگر طرف مقابل تمامی تعهدات خود را انجام دهد ما نیز به تعهدات خود باز خواهیم گشت. همکاری های ما با آژانس در چارچوب تفاهم اخیر با تمرکز بر موضوعات پادمانی ادامه خواهد یافت در این خصوص به رایزنی های خود با آژانس ادامه خواهیم داد.

کمالوندی: ایران، فشار و تهدید را نمی پذیرد

به گزارش فارس، خبرگزاری رویترز امروز (پنجشنبه) به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد که انگلیس، فرانسه و آلمان از طرح خود تحت حمایت آمریکا برای تصویب قطعنامه در انتقاد از ایران در شورای حکام آژانس عقب نشسته‌اند.

پیش از این گفته شده بود که این قطعنامه در واکنش به توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی توسط ایران قرار است روز جمعه در نشست شورای حکام رأی‌گیری شود.

در همین خصوص، «علی‌اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی در اظهاراتی از ارسال نامه‌ای در این زمینه خبر داده و گفته بود: در صورتی که شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی نسبت به اقدام ایران مبنی بر توقف پروتکل الحاقی قطعنامه‌ای را علیه کشورمان صادر کند، ایران واکنش مناسبی را خواهد داشت و در این راستا نامه‌ای هم ارسال شده است.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی دستگاه دیپلماسی در نشست خبری روز دوشنبه ۱۱ اسفند ماه با بیان اینکه مسیر همکاری ما با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب پادمان روشن است، خاطرنشان کرد: این مسیر در چارچوب پادمان ادامه خواهد یافت. حسن نیت ایران برای تفاهم سه ماهه با آژانس را طرف‌های دیگر باید قدر بدانند و دریچه‌ای برای بازگشت تعهدات خودشان در نظر بگیرند. اقدام در مقابل اقدام و عمل در مقابل عمل، مسیری است که ایران در پیش گرفته و در پیش خواهد گرفت.

خطیب‌زاده همچنین به توافق اخیر ایران و آژانس اشاره کرد و گفت: ایران یک تنفسی را با حسن نیت برای طرف مقابل قائل شد، امیدواریم طرف مقابل قدر این مسیر همکاری و دیپلماسی را بداند.

علاوه بر این، «محمدجواد ظریف» دوشنبه در نشست کمیسیون امنیت ملی مجلس حضور یافت در خصوص تلاش برای صدور قطعنامه عنوان کرد: حرکت غلطی را اروپایی‌ها با حمایت از آمریکا در شورای حکام شروع کرده‌اند، فکر می‌کنیم این حرکت باعث به هم ریخته شدن شرایط خواهد شد. به هم ریختگی شرایط کنونی را از طریق سفیر ایران در وین به همه اعضای شورای حکام شرایط توضیح داده‌ایم، امیدواریم عقل غلبه کند و اگر چنین نشود، راهکارهایی داریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فالی

      فقط گرسنگی میکشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج