جاباما
۱۰۹۷۵۲۰
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

اختلاف نظر و تناقض درباره سفر‌های نوروزی

دولت می‌گوید سفر به شهر‌های دارای وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است که به این ترتیب احتمالا استان‌های گردشگر پذیری همچون شهر‌های شمالی و مذهبی نمی‌توانند مقصد سفر‌های مردم باشند.

فرارو: دولت می گوید سفر به شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است که به این ترتیب احتمالا استان های گردشگر پذیری همچون شهرهای شمالی و مذهبی نمی توانند مقصد سفرهای مردم باشند.

در آستانه تعطیلات نوروز اختلاف قدیمی بر سر نحوه مدیریت همه گیری کرونا همچنان وجود دارد. باز هم وزارت بهداشت معتقد است که باید معدودیت‌های سفر در بالاترین سطح آن وجود داشته باشد اما ستاد ملی کرونا در این باره تصمیم دیگری اتخاذ کرده است.

در روزهای گذشته تصمیم بحث برانگیزی از سوی ستاد ملی کرونا اتخاذ شد که بر اساس آن مردم می توانند با استفاده از تورها و با اقامت در هتل ها و مسافرخانه‌ها می‌توانند به سفر بروند.

درباره سفر با خودروهای شخصی گفته شده ممنوع است اما تصمیم روشنی اتخاذ نشده است و ممکن تغییر کند.

اما ظرفیت تورهای نوروزی به شهرهای توریستی نیز در حال تکمیل شدن است. بلیط هواپیما و قطار افزایش یافته و به فروش می رود.

ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفری به خراسان رضوی گفت: «پیش شرط این سفرها این است که شرایط فعلی تغییر نکند و همین شرایط ماندگار باشد و البته ماندگاری این شرایط نیز منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظارت بر رعایت آن است.»

مشخص نیست در صورت تغییر فروش تکلیف بلیت های فروش رفته و تورها رزرو شده چه می شود.

دولت مدام می گوید سفر به شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است که به این ترتیب احتمالا استان های گردشگر پذیری همچون شهرهای شمالی و مذهبی نمی توانند مقصد سفرهای مردم باشند.

در همین حال حسن روحانی امروز در این رابطه گفت: "ما امروز برای عید مصوب کردیم سفر برای برای شهر‌های قرمز و نارنجی ممنوع است. کسی برنامه ریزی نکند، نیروی انتظامی و همه نیرو‌ها هم به قانون و مقرراتی که وضع شده عمل می‌کنند و مردم توجه کنند."

او افزود: "البته ما می‌دانیم یک بار روانی خاصی برای مردم است این یک سال و دوسال خانه نشینی‌ها، خستگی‌ها و آثار روانی داشته است و برای بسیاری از کسب و کار‌ها که یک سال است تقریبا به طور کامل تعطیل شده و فشار‌ها زیاد است، اما در عین حال اگر سفری انجام گیرد حتما در شهر‌های قرمز و نارنجی نباشد و بقیه جا‌ها با مراعات صد درصد رعایت پروتکل باشد وگرنه ما سلامت خود و جامعه را به خطر انداختیم."

در حالیکه تصمیم دولت و ستاد کرونا درباره سفرهای نوروزی متناقض است و قاطعیت ندارد وزیر بهداشت و درمان روز گذشته تاکید کرد مطلقاً موافق سفر به هیچ شکلی نیستیم. عید نوروز در پیش است و ما همه نگران هستیم. همچنین مسافرت به عنوان اصلی‌ترین عامل در گردش ویروس بسیار مؤثر است و به عنوان وزارت بهداشت مطلقاً موافق هیچ مسافرتی نیستیم.

از طرفی رهبر معظم انقلاب اسلامی بعد از غرس دو نهال میوه به مناسبت هفته درختکاری فرمودند: هر چه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد باید عمل شود. اگر سفر را ممنوع کردند، مردم به سفر نروند، بنده هم قطعاً مانند سال گذشته به سفر نخواهم رفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مظفر زرگنده

      میخان یه برنامه ای بچینن که مردم برای ورود به هر شهری جریمه بدن.اینجوری با اینهمه شهر و اینهمه ماشین کلی پول میشه درآورد.
      مردمم چون پارسال سفر نرفتن امسال رو یه پولی میذارن کنار واسه جریمه مشکلی هم ندارن.
      هم مردم راضی هم دولت.
      خیلی راحت

    • بدون نام

      بابا تعطیل کنید باز میخواین روزی ۵۰۰ نفر فوتی بدیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج