۱۰۹۷۸۶۳
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

همتی: بودجه نباید منجر به رشد نقدینگی شود

رئیس کل بانک مرکزی گفت: از این که بودجه سال ۱۴۰۰ کشور، با تفاهم نسبی دولت و مجلس تعیین تکلیف و به تصویب نهایی رسید جای شکر دارد.

خبرگزاری میزان: رئیس کل بانک مرکزی گفت: از این که بودجه سال ۱۴۰۰ کشور، با تفاهم نسبی دولت و مجلس تعیین تکلیف و به تصویب نهایی رسید جای شکر دارد.

عبدالناصر همتی در یادداشتی اینستاگرامی درخصوص بودجه ۱۴۰۰ نوشت: از این که بودجه سال ۱۴۰۰ کشور، با تفاهم نسبی دولت و مجلس تعیین تکلیف و به تصویب نهایی رسید جای شکر دارد.

فارغ از محاسن و ایراداتی که می‌توان به محتوای بودجه گرفت، یک نکته مشخص شد: همه دولت‌ها و مجالس، علیرغم انتقاد از رشد نقدینگی و تورم، حتی باپرچم اصلاح ساختاری بودجه، نهایتاً به بودجه‌ای با توان رشد بالاى نقدینگی رضایت می‌دهند.

درحالیکه مجلس محترم همزمان در صدد تصویب طرحی، برای اصلاح ساختار اداره بانک مرکزی، با هدف تقویت استقلال و نیز پاسخگویی بیشتر بانک مرکزی است، اعداد و ارقام بودجه مصوب و تبصره‌های متعدد آن در برگیرنده احکامی برای تکلیف به بانک مرکزی و سیستم بانکی است که نتیجه آن می‌تواند انتشار پول پر قدرت و رشد نقدینگی باشد.

کنترل نقدینگی و تورم مهمترین هدف بانک مرکزی است. باتوجه به امکان تشدیدرشد نقدینگى از ناحیه بودجه کشور، یکی از راه‌های کنترل رشد نقدینگى نیز تشدید کنترل ترازنامه بانک‌ها است و این شاید درتناقض با تکالیف بودجه وهمچنین برنامه خروج از رکود قرار گیرد. بانک مرکزی این انتظار راهم دارد که دولت و مجلس در مسیر کنترل نقدینگی و تورم پشتیبان بانک مرکزی باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همتی ول کن این حرفها رو ،حمایت از بورس چی شد؟؟؟

    • نیما

      فعلا بشنین اون بالا و به ریش مردم بخندین..یه روزی باس جواب پس بدین حالا چه دراین دنیا چه در اون دنیا

    • بدون نام

      به رییس کل بانک مرکزی ،آقای همتی ؟اقشار پایین جامعه مثل مددجویان کمیته امداد و معلولین بهزیستی با حقوق حداکثری ماهیانه 200تومن طلب ایران از عراق، عمان، ژاپن، کره جنوبی ، امریکا تا ماهیانه چند به مددجویان می تواند نقدینگی به بازار فشار بیاورد؟؟؟؟!!!! بنده حقیر بدون هیچ درآمد با سه معلول شدید درمنزل از جنوب شرق استان فارس موفق باشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج