جاباما
۱۰۹۷۹۸۰
۱۲ نظر
۵۰۱۴
۱۲ نظر
۵۰۱۴
پ

زالی: خبرهای خوش و نوید بخشی در راه است

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران گفت: سطح بالایی از تنوع در سبد تولید واکسن داخلی کرونا مراحل تولید وعرضه به بازار را طی می‌کند.

ایرنا: فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران گفت: سطح بالایی از تنوع در سبد تولید واکسن داخلی کرونا مراحل تولید وعرضه به بازار را طی می‌کند.

دکتر علیرضا زالی روز یکشنبه در جلسه هم اندیشی و بررسی شرایط تولید و واردات واکسن کرونا که با حضور اعضای شورای فرماندهی ستاد مقابله با کرونا در کلان شهر تهران برگزار شد، اظهار کرد: در سالی که گذشت استان تهران کانون اصلی ارایه خدمت به مبتلایان کووید۱۹ را درکارنامه خود به ثبت رساند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، وی با اشاره به حجم بالای خدمات بهداشتی و درمانی در کلان شهر تهران افزود: تهران بیشترین نیاز به واکسن کووید را دارد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران از فعالیت بالاترین گروه ارائه دهندگان خدمت در تهران خبر داد و تاکید کرد: تا به امروز بالغ بر ۱۹۲ هزار نفر با تشخیص قطعی یا محتمل بر کرونا در ۱۳۸ بیمارستان پایتخت بستری و از خدمات بیمارستانی استفاده کرده اند.

زالی با اشاره به مراجعه بیش از یک میلیون و ۲۰ هزار مراجعه درمانی به بیمارستانهای استان تهران به صورت سرپایی با علایم کرونا گفت: میانگین افرادی که به مراکز جامع سلامت با علایم قطعی و یا مشکوک به کرونا مراجعه کرده اند نیز بالغ بر ۹۸۰ هزار نفر است.

وی گفت: حجم قابل توجه مراجعان به بخش های بهداشتی و درمانی تهران شرایطی متفاوت از سایر شهرها برای تهران رقم می زند.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران با بیان این که بالاترین حجم نیروی انسانی در گروههای مختلف به ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از جمعیت تهران خدمات منحصربفردی ارایه میدهند یادآور شد: چگالی و حجم تراکم جمعیت در درمقابل آمار بالای ارایه دهندگان خدمات خبراز گروه بزرگی از افردآسیب پذیر در شرایط خاص می هد که در اولویت واکسیناسیون نیز هستند.

زالی با تاکید بر این که بیشترین فعالیت پژوهشی و تحقیقاتی در استان تهران و با تلاش های دانشگاههای علوم پزشکی در حال شکل گیری است ادامه داد: محققان و دانشمندان در حال طراحی و ارایه منوی متنوعی با بالاترین سطح کیفی واکسن کووید هستند و خبرهای خوش و نوید بخشی در راه است.

نحوه توزیع و واردات واکسن کرونا یکی دیگر از مواردی بود که فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران توضیحاتی درباره آن ارایه داد و عنوان کرد: استان تهران می تواند به عنوان الگوی ملی بازتوزیع در عرضه واکسن وارد عمل کند.

وی مهمترین چالش پیش روی شرکت های واکسن سازی را چرخش ویروس جهش یافته کرونا دانست و گفت: بنظر می رسد پروژه واکسیناسیون متاثر از پارامترها و واریانت های جدید این گونه جهش یافته باشد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران به محققان و شرکت های تولید کننده واکسن کرونا توصیه کرد که با توجه به واریانت های جدید مراحل تحقیقات و تولید واکسن را با شتاب بیشتری ادامه دهند.

زالی در ادامه سهم قابل توجه مراکز و بیمارستانهای تحت نظارت نیروهای مسلح را در راستای ارایه خدمات به مبتلایان به کرونا را مورد توجه قرار داد و افزود: نیروهای مسلح با تمام توان و بضاعت وارد عرصه خدمت رسانی شدند، این سرعت عمل و چابکی در طرح شهید سلیمانی بیش از پیش خودنمایی کرد.

وی از تلاش های ستاد نیروهای مسلح در شکل گیری روش های نوین درمانی و فعالیت های پژوهشی و نوآورانه قدردانی کرد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران از تدوین سند اولویت گذاری واکسیناسیون خبر داد و افزود: طبقه بندی افراد در معرض خطرو دارای اولویت در حوزه های مختلف شغلی و اجتماعی در طرح واکسیناسیون دیده شده است.

زالی با اشاره به این که سال ۹۹ سال سختی برای کادر بهداشت و درمان بود تخصیص بودجه لازم برای بهبود و ارتقا کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی را خواستار شد.

وی با بیان این که واکسن تولید داخل نتیجه دانش کافی و ممتاز جوانان این مرزو بوم است گفت: ورود به این عرصه شجاعانه، افتخاری ملی و نشان از عزت نفس دانشمندان کشور دارد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران با بیان این که باید به ظرفیت های دورن زای شرکت های دانش بنیان بیش از پیش توجه کنیم گفت: حتی در کشورهای توسعه یافته و پیشرو در تولید واکسن تعداد محدودی از واکسن به لحاظ تنوع تولید می شود و این درحالی است که در کشور ما سطح بالایی از تنوع در سبد تولید واکسن مراحل تولید و عرضه به بازار را طی می کند.

زالی با اشاره به این که تولید واکسن های مختلف با کارایی متفاوت هر کدام تکنیک و دانش جداگانه ای دارد تاکید کرد: این تنوع در تولید واکسن در هیچ جای دنیا وجود ندارد.

وی ورود دانش تولید واکسن به مرحله صنعتی را نیازمند تامین زیرساخت ها دانست و افزود: ویروس جهش یافته موضوعی جدی است بنابراین استفاده از واکسن تولید داخل با ابزارها و تکنیک به روز شده ضمن تامین زیرساخت ها باید در دستور کار باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مردیم بابا از بسکی که خبرهای خوب دادید ، یکروز روحانی یکروز جهانگیری یکروز همتی یکروز محسن رضایی یک روز ظریف ول کنید بابا مردم را با این همه خبرهای خوب داریم بالا میاریم از خوشی

    • بدون نام

      خبر خوش : دویست دوز وارد شد!!!!

    • بدون نام

      قراراست پس از زیرساخت تصمیم بگیرند واکسن بسازند انشاءالله که برای قرن حاظرجواب میدهد

    • فضل اله لشکری

      چه خبر خوشی بود دکتر به به کیف کردیم

    • بدون نام

      چه عجب این یه بار یه حرف امیدوارکننده زد هرچند من که نفهمیدم چی گفت خخخخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همون بهتر ک‌متوجه نشیم ،تعریف از خود بود و خودستایی مثل همیشه ،

    • مهدی

      سیاست =کشتار مردم جهان

    • بدون نام

      وعده نده واکسن مورد تائید بهداشت جهانی تهیه کنید

    • بدون نام

      هیچ خبری جز مذاکره وتعامل بادنیا مردم رو خوشحال نمیکنه اینقدر زخم گرانی روی دل مردم هست که بارفتن کروناهم خوشحال نمیشوند ...

    • بدون نام

      تعلل در تهیه واکسن= قتل ایرانی

    • بدون نام

      فعلا که همه در حد حرفه

    • بدون نام

      چه خبرها خوب به ملت ایران میدید مردم دیگه ذوق مرگ شدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج