۱۰۹۸۰۵۳
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

بهره‌برداری از سرشاخ‌ شدن پرسپولیس و فدراسیون

هفته هفدهم لیگ برتر با انجام هشت بازی روز شنبه پیگیری و طی آن پرسپولیس صدرنشین مقابل صنعت نفت آبادان با نتیجه بدون گل مساوی متوقف شد.

روزنامه اعتماد: هفته هفدهم ليگ برتر با انجام هشت بازي روز شنبه پيگيري و طي آن پرسپوليس صدرنشين مقابل صنعت نفت آبادان با نتيجه بدون گل مساوي متوقف شد. سپاهان تيم دوم جدول آلومينيوم را شش‌تايي كرد و استقلال در نخستين روز حضور فرهاد مجيدي روي نيمكت اين تيم با يك گل فولاد خوزستان را شكست داد. همچنين تيم‌هاي تراكتور، شهرخودرو و ذوب‌آهن نيز رقباي خود را از پيش رو برداشتند.

سرخ‌ها و بدهي سي ميلياردي

همين هفته گذشته بود كه پرسپوليس با پرداخت بيش از ۵۰۰ هزار يورو طلب ماريو بوديمير توانست پرونده شكايت اين بازيكن كروات را در فيفا ببندد و پنجره بين‌المللي‌اش را باز كند. تا فاصله چند ساعت مانده به شروع بازي مديران اين تيم تلاش داشتند بتوانند با ثبت قرارداد مهدي ترابي از اين بازيكن در آبادان بهره ببرند. با اين حال هنگامي كه مديرعامل باشگاه به همراه معاون اجرايي‌اش به ساختمان فدراسيون رفتند تا پيگيري‌هاي لازم براي باز شدن پنجره نقل‌وانتقالاتي‌شان را انجام دهند، با مخالفت كميته تعيين وضعيت مواجه شدند. اين كميته به پرسپوليسي‌ها گفت تا وقتي همه پرونده‌هاي قبلي خود كه مربوط به شكايت‌هاي داخلي مي‌شود را نبندند امكان باز شدن پنجره و ثبت بازيكن جديد را ندارند.

پرونده‌هايي انباشته شده از چند سال قبل كه مجموع ارقام آن نزديك به ۳۰ ميليارد تومان مي‌شود. اين تصميم حسابي مديران پرسپوليس را شوكه كرد. آنها مثل تمام مديران تيم‌هاي ليگ برتري عادت داشتند با ارايه تضمين پنجره را به شكلي باز كنند تا بعدها به پرونده‌هاي داخلي رسيدگي شود. به هر ترتيب جعفر سميعي و ابراهيم شكوري دست خالي فدراسيون را ترك كردند و پرسپوليس نتوانست از ترابي در آبادان استفاده كند. البته اين كوچك‌ترين مشكل آنهاست، چرا كه بعيد به نظر مي‌رسد سرخ‌ها كه تازه بدهي چند ميلياردي بوديمير را تسويه كردند، بتوانند سي ميليارد ديگر نيز بپردازند. اين اقدام فدراسيون فوتبال با واكنش شديد هواداران و سرپرست باشگاه مواجه شد. هواداران اين را نشانه‌اي از استقلالي بودن عزيزي خادم رييس جديد فدراسيون دانستند. افشين پيرواني سرپرست پرسپوليس نيز در يك گفت‌وگوي كوتاه اعلام كرد كه فدراسيون مقابل پرسپوليس ايستاده تا اين تيم قهرمان نشود. پيرواني در اين رابطه گفت: «گلايه من از فدراسيون فوتبال است.

فكر كرديم با آمدن رييس جديد فدراسيون، اشتباهات گذشته تكرار نمي‌شود. متاسفانه مي‌بينيم در حق تيم بزرگ پرسپوليس كم‌لطفي شده است. دوست دارم به كميته تعيين فدراسيون فوتبال وضعيت يادآوري كنم كه اگر قرار است به ايراد و اشكال رسيدگي كنند، فكر مي‌كنم ۵۰۰۰ مربي، بازيكن و سرپرست نسبت به تيم‌هاي قبلي طلبكار هستند. چه مي‌شود كه ناگهان قانون را براي پرسپوليس اجرا مي‌كنند؟ اكثر كادر فني و بازيكنان ما از باشگاه قبلي خود طلبكار هستند. چرا به اين موضوع رسيدگي نمي‌كنند؟ نمي‌دانم به چه كسي بگويم. ما پنجره بين‌المللي را باز كرديم اما اينجا زورمان نمي‌رسد.» سرپرست پرسپوليس خاطرنشان كرد: «چرا نسبت به تيم‌هاي ديگر اين كار را نمي‌كنند؟ سرمربي ما از پنج تيم ديگر طلبكار است، چرا پول او را نمي‌گيرند؟ چرا قانون را براي همه اجرا نمي‌كنند؟»

در سمت مقابل نورشرق رييس كميته تعيين وضعيت فدراسيون فوتبال نسبت به اعتراض پرسپوليسي‌ها واكنش نشان داد و گفت: « جز پرسپوليس، تيم‌هاي ديگري در ليگ برتر، دسته يك، دو و سه فوتبال ايران از جمله استقلال هم از پنجره نقل و انتقالات محروم هستند.» نورشرق بدهي‌هاي معوقه پرسپوليس را كمتر از ۳۰ ميليارد تومان عنوان كرد اما يادآور شد زماني پنجره نقل و انتقالات اين تيم باز خواهد شد كه سرخپوشان بتوانند بخشي از اين مبالغ را تسويه حساب يا استمهال كنند. با این حال اواخر وقت روز یکشنبه باشگاه پرسپولیس اعلام کرد با پیگیری‌های انجام شده و ارائه اسناد مورد نظر پنجره نقل‌وانتقالاتی‌شان باز شده است. شهریار مغانلو هم در همین اثنا به جمع سرخپوشان اضافه شد.

به هر ترتيب پرسپوليس با همان تركيب بازي‌هاي قبلي كه شش برد متوالي به دست آورده بود مقابل صنعت نفت به ميدان رفت و در ديداري كه به قول يحيي گل‌محمدي كم كيفيت و كم موقعيت بود، دو تيم به تساوي بدون گل رضايت دادند. گل‌محمدي بعد از بازي گفت: «بازي جذابي نبود. به علت وزش باد و شرايط نامساعد چمن ورزشگاه، بازي چندان پرموقعيتي را شاهد نبوديم. در اين قبيل بازي‌ها بايد از ضربات ايستگاهي و اشتباهات حريف استفاده كنيم. دو تيم در كارهاي دفاعي تمركز خوبي داشتند و اشتباه تاثيرگذاري به وجود نيامد اما ضربات ايستگاهي خوبي گيرمان آمد كه نتوانستيم استفاده كنيم. در مجموع بازي زياد هيجان‌انگيز و پرموقعيتي را شاهد نبوديم و دو تيم با توجه به شرايط بازي، مستحق يك امتياز بودند.»

شش‌تايي شدن تيم مشكوك!

اولين تيمي كه از تساوي پرسپوليس سود برد، سپاهان بود. زردپوشان اصفهاني كه در اراك مقابل آلومينيوم قرار گرفته بودند در نيمه نخست با دو گل محبي و شهباززاده در مقابل تك‌گل مهدي حسيني كه در دقيقه ۴۵ به ثمر رسيد به برتري دست پيدا كردند. در نيمه دوم با اخراج ايران پوريان و ده نفره شدن ميزبان، خط آتش سپاهان دروازه حريف را توپ بست و چهار بار ديگر موفق به گلزني شد. محمدرضا خلعتبري، سجاد شهباززاده و دانيال اسماعيلي‌فر دو بار موفق به گلزني شدند تا سپاهان در يك روز به ياد ماندني با شش تايي كردن حريف از لحاظ امتيازي به پرسپوليس برسد. سپاهان حالا با ۳۴ امتياز و تنها به دليل تفاضل گل كمتر در رده دوم قرار گرفته است. اگر آنها آن يك گل را دريافت نمي‌كردند، مي‌توانستند حتي بالاتر از پرسپوليس در جدول رده‌بندي قرار بگيرند. سجاد شهباززاده نيز با دبل مقابل حريف اراكي پانزده گله شد.

فصل پيش دياباته با همين تعداد گل، كفش طلاي مسابقات را به دست آورد و حال سجاد شهباززاده در هفده هفته به ركورد او رسيده است. آنچه بعد از بازي جلب‌توجه كرد اظهارات محمد خرمزي سرمربي آلومينيوم بود. او كه بعد از جدايي رسول خطيبي به‌طور موقت هدايت تيم را برعهده گرفت بعد از باخت سنگين تيمش با اعلام جدايي از آلومينيوم گفت: «مديرعامل باشگاه آلومينيوم ديروز بعد از ۱۰ روز پيش ما آمدند و حرف از فروش تيم زدند و اردوي تيم را به هم زدند. تمام گل‌هايي كه خورديم مشكوك بودند. بازيكنان‌مان، بازيكنان سه، چهار هفته قبل نبودند. خيلي از اين بازيكنان در آلومينيوم احيا شدند. اين بازيكنان به جاي اينكه به خاطر نان و نمكي كه خوردند، خوب عمل كنند با شيطنت‌هاي‌شان تيم را به هم زدند.

آلومينيوم پس از ۱۸ سال با مديريت خوب آقاي محرابي به ليگ برتر رسيد. آقاي خطيبي اگر رفت به خاطر شيطنت اين آقايان بود. من با آقاي خطيبي رفيق هستم و مي‌دانم كه شيطنت‌ها منجر به رفتن او شد. متاسفانه همه گل‌هايي كه خورديم مشكوك بود. داور هم بد سوت زد.» اين مربي اشاره‌اي به اينكه منظورش از مشكوك بودن گل‌هاي سپاهان چيست، نكرد و تنها به ذكر اين نكته اكتفا كرد كه برخي بازيكنان در زمين راه مي‌رفتند. خرمزي گفت: «مقصر اين باخت من نبودم و به خاطر شيطنت‌هايي بود كه در تيم رخ داد. من نمي‌توانم از كسي اسم ببرم ولي تيمم از نظر روحي و رواني تا ديشب خوب بود ولي پس از مطرح شدن صحبت‌ فروش تيم، شرايط تيم به هم خورد. باخت امروز اصلا فني نبود. يك عده از بازيكنان از جان و دل مايه گذاشتند ولي خيلي‌هاي‌شان راه مي‌رفتند.» او افزود: «عملكرد پورحميدي در بازي‌هاي قبلي را ببينيد و در اين بازي هم ببينيد.» پورحميدي به‌طور مشخص روي دو گل سپاهان، گل‌هاي دوم و پنجم مقصر بود اما چند سيو عالي هم داشت.

شكسته شدن طلسم نكو به دست مجيدي

در حسا‌س‌ترين ديدار هفته هفدهم در ورزشگاه آزادي استقلال ميزبان فولاد خوزستان بود. اين بازي از جنبه‌هاي زيادي حساسيت داشت. اولين مورد نزديكي دو تيم در جدول بود. استقلال تا پيش از بازي ۲۷ امتياز كسب كرده بود و فولاد ۲۶. دومين مورد برمي‌گشت به نشستن فرهاد مجيدي روي نيمكت استقلال. هواداران استقلال منتظر بودند ببينند تيم محبوب‌شان تحت هدايت مجيدي چه كار مي‌كند و آيا مي‌تواند از تساوي رقيب سنتي استفاده ببرد يا خير. همچنين بحث طلسم نكونام هم مطرح بود. كاپيتان سابق استقلال در كسوت مربي فولاد مقابل استقلال باختي تجربه نكرده بود و در دو بازي اخير كه هر دو بسيار جنجالي شدند برنده از زمين بازي خارج شده بود. استقلال در اين بازي روي يك ضربه كاشته كه تبديل به خطاي بازيكن فولاد در محوطه جريمه خودي شد، در دقيقه ۸۲ از روي نقطه پنالتي با ضربه امير ارسلان مطهري به گل رسيد و با حفظ اين تك‌گل يك سه امتياز بسيار شيرين و با ارزش به دست آورد.

سه امتيازي كه فاصله آنها را با صدر كم كرد، روحيه را به اردوي آنها برگرداند، فولاد را عقب زد و شايد از همه مهم‌تر انتقام دو شكست قبلي را از نكونام گرفت. در پايان بازي خنده‌هاي فرهاد مجيدي روي نيمكت استقلال و شادي گل هميشگي بهزاد غلامپور سوژه عكاسان شد. خيلي از هواداران استقلال اين تصاوير را نشانه بازگشت به روزهاي خوب ارزيابي كردند. مجيدي بعد از اين برد در رابطه با بازي گفت: «در مورد اين بازي كار خاصي انجام ندادم و طي ۴۸ ساعت گذشته بيشتر روي مسائل روحي رواني كار كرديم و به بچه‌ها تبريك مي‌گويم كه تمام تلاش خود را به كار گرفتند و توانستند به پيروزي برسند. سال گذشته زماني كه استراماچوني رفت و من هدايت استقلال را بر عهده گرفتم به بازيكنان گفتم كه شما بهترين تيم ايران هستيد و در حال حاضر نيز معتقدم كه استقلال يكي از بهترين تيم‌هاي ايران است.»

وي ادامه داد: «۸۰ درصد بازيكنان استقلال، همان بازيكنان سال قبل هستند و شناخت بالايي نسبت به آنها دارم، اما بايد تلاش بيشتري داشته باشيم و تازه اول راه هستيم و بايد بيشتر تمرين كرده و بتوانيم خواسته هواداران را برآورده كنيم.» سرمربي تيم فوتبال استقلال در مورد بازگشتش به جمع آبي پوشان عنوان كرد: «دو سال قبل با هواداران استقلال مساله‌اي را مطرح كردم و گفتم كه من فرزند اين باشگاه استقلال هستم، سال‌ها در اين باشگاه بوده‌ام و اين باشگاه را از هر كسي بيشتر مي‌شناسم، اجازه دهيد اين تيم را درست كنم، بايد شخصيت استقلال به اين تيم بازگردد. قبل از اينكه به قهرماني فكر كنم دوست دارم شخصيت و وجهه استقلال در ايران و آسيا بازگردانده شود و تمام تلاشم را به كار مي‌گيرم تا هواداران استقلال را در فصل جاري خوشحال كنم، چرا كه چيزي جز قهرماني آنها را خوشحال نمي‌كند.»

در سمت مقابل جواد نكونام كه در كنفرانس خبري بعد از بازي شركت نكرد با وجود پذيرش شكست نتوانست از كنايه زدن به حريف خودداري كند. نكو گفت: «بازي متعادل بود و هر دو تيم موقعيت‌هايي داشتند. روي يك پنالتي گل خورديم و بازي را باختيم اما مشكلي نداريم. نه گريه مي‌كنيم و نه عليه كسي استوري مي‌گذاريم. تمرين مي‌كنيم و براي بازي بعد آماده مي‌شويم. ما تلاش‌مان را مي‌كنيم و براي تيم خودمان برنامه‌ريزي مي‌كنيم و به كسي بي‌احترامي نمي‌كنيم و به تيم حريف هم خسته نباشيد مي‌گوييم. بچه نيستيم و گريه نمي‌كنيم. تيم حريف پيروز شد و مبارك‌شان باشد. صحبتم را كلي مي‌گويم و از كسي اسم نمي‌برم.» اشاره نكونام به استوري جنجالي فرهاد مجيدي بعد از بازي دو تيم در فصل قبل بود كه در آن شائبه تباني فولادي‌ها با داور و مسائلي از اين دست را مطرح كرده بود.

ماشين دوازده نفره بازي كرد!

در ديگر ديدارهاي روز شنبه تراكتور موفق شد نخستين بردش با رسول خطيبي را به دست آورد. آنها در تبريز و در حالي كه با يك گل از نساجي عقب بودند، با دو گل محمد عباس‌زاده و ميثم تيموري كه هر دو دقيقا به يك شكل، با سانتر از سمت راست و ضربه سر به سمت راست درواز‌ه‌بان به ثمر رسيد، دو بر يك برنده بازي شد. نكته جالب توجه اينكه هم عباس‌زاده وهم تيموري در گذشته پيراهن نساجي را بر تن كرده بودند. به همين دليل هيچ‌يك از اين دو بازيكن شادي گل معمول از خودشان به نمايش نگذاشتند.

در اين بازي نساجي موقعيت‌هاي زيادي روي دروازه حريف ايجاد كرد كه نشان مي‌دهد مجيد جلالي موفق شده در تيم تحول ايجاد كند. با اين حال بازيكنان اين تيم در زدن ضربات آخر بي‌دقت عمل كردند و همين باعث شد آنها همچنان با ده امتياز در رده پانزدهم باقي بمانند. در بازي ديگر شهرخودروي بحران‌زده كه شايد از هفته آينده با يك نام ديگر در ليگ حاضر شود توانست با دو گل پيكان را شكست دهد. شهرخودرو به دليل مشكلاتي كه براي حميداوي مالك تيم و مجموعه‌اش به وجود آمده در حال واگذاري تيم به هيات فوتبال استان خراسان رضوي است. تعداد زيادي از بازيكنان اين تيم در نيم‌فصل جدا شده‌اند و ممكن است چند بازيكن ديگر اين تيم نيز در روزهاي آينده مشهد را ترك كنند. با اين حال شاگردان رحمتي موفق شدند با همه اين مشكلات با دو گل بابرامي و الجبوري تيم چقر پيكان را شكست دهند تا فاصله اطمينان‌بخشي با انتهاي جدول پيدا كنند.

همچنين در بازي حساس انتهاي جدول بين دو تيم ذوب‌آهن و ماشين‌سازي، اين تيم اصفهاني بود كه با دو گل حريف خودش را شكست داد تا به نخستين بردش با مجتبي حسيني به عنوان مربي جديد دست پيدا كند. گل دوم ذوبي‌ها با شوت تماشايي فرشاد محمدي‌مهر كه شبيه به يك موشك بود به ثمر رسيد. گلي كه مي‌تواند كانديداي زيباترين گل فصل هم لقب بگيرد. حاشيه عجيب و باورنكردني اين بازي در ابتداي نيمه دوم رخ داد. جايي كه ماشين با ۱۲ نفر وارد زمين شد و تا دقيقه ۴۸ هم ۱۲ نفره بازي كرد تا در نهايت با تذكر داور چهارم يار اضافه حريف خارج شد! ذوب آهن با اين برد وضعيتش را كمي در جدول بهتر كرد. در دو ديدار ديگر هفته هفدهم دربي كرمان بين مس رفسنجان و گل‌گهر سيرجان به تساوي بدون گل رسيد و بازي دو تيم سايپا و نفت مسجد سليمان نيز با همين نتيجه تمام شد.

هفته هفدهم در حالي به پايان رسيد كه سه تيم بالاي جدول تا حدودي خودشان را از ساير تيم‌ها جدا كردند. فعلا پرسپوليس و سپاهان ۳۴ امتيازي هستند و استقلال با ۳۰ امتياز سوم است. بعد از آن در ميانه جدول شاهد نزديكي شديد تيم‌ها به هم هستيم. بعد از دو تيم ۲۶ امتيازي فولاد و تراكتور، از رتبه ششم تا يازدهم تنها سه امتياز بين تيم‌ها فاصله است. در انتهاي جدول هم كه نساجي با ده امتياز پانزدهم است و ماشين‌سازي با ۹ امتياز شانزدهم. هفته‌ هجدهم ليگ روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه ۲۷ و ۲۸ اسفند برگزار مي‌شود. سازمان ليگ هفته آينده را به برگزاري بازي‌هاي جام حذفي اختصاص داده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mis

      این راهکاری جدید برای گمراه کردن وفریب افکارعمومی میباشد ودرواقع جنگ زرگری هستش پرسپولیس ووزارتخانه سلطانی فرهیچگاه با هم سرشاخ نمیشوند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج