۱۰۹۸۰۷۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

ادعای ناداوری، «ژنرال» اعصار دور

امیر قلعه‌نویی توقع داشت در یکی از قرارداد‌های معروف سه ساله‌اش، گل‌گهر سیرجان را به یکی از بزرگان لیگ برتر فوتبال کشور تبدیل کند و بنابراین جای تعجب ندارد حالا که به هدفش نرسیده، به هر بهانه‌ای برای عدم رسیدن به این هدف روی بیاورد.

روزنامه ایران ورزشی: امیر قلعه‌نویی توقع داشت در یکی از قراردادهای معروف سه ساله‌اش، گل‌گهر سیرجان را به یکی از بزرگان لیگ برتر فوتبال کشور تبدیل کند و بنابراین جای تعجب ندارد حالا که به هدفش نرسیده، به هر بهانه‌ای برای عدم رسیدن به این هدف روی بیاورد. هواداران این باشگاه متعلق به استان کرمان نیز چنین انتظاری داشتند و وقتی شنیدند ژنرال با لشکری کوچک از دستیاران خرد و کلانش به سیرجان کوچ کرده است، در رویاهای خود تیمی را دیدند که اگر قهرمان لیگ بیستم نمی‌شود، لااقل سهمیه آسیایی را می‌گیرد.

دو هفته بعد از شروع نیم فصل دوم لیگ برتر، گل‌گهر سیرجان هر چیزی هست الا مقامی که گفتیم و این تیم با کسب فقط ۶ برد در ۱۷ بازی‌اش و تحمل همین تعداد باخت، در کمرکش جدول ایستاده و هیچ نوید خاصی در ارتباط با آینده نمی‌دهد. درست است که در ۱۳ هفته باقی مانده از مسابقات می‌توان ۳۹ امتیاز اندوخت اما این فقط روی کاغذ است و حتی قهرمان لیگ از چنین برداشتی باز می‌ماند و ۱۸ گل زده در قبال ۱۹ گل خورده که تفاضل گل «منفی یک» را به دست می‌دهد، حکایت از ضعف محسوس گل‌گهر در هر دو کار حمله و دفاع دارد. به واقع در میان ۸ تیم بالای جدول فقط سپاهان به اندازه گل‌گهر گل خورده است ولی گل‌های زده تیم سیرجانی ۱۴ گل کمتر از دفعات گلزنی طلایی‌های اصفهانی است.

درست است که گل‌گهر در شروعی خوب حتی تا حد صدرنشینی در لیگ بیستم پیش رفت و سه هفته آن بالا نشسته بود ولی با گذشت زمان، دائماً تیم قلعه‌نویی فروکش کرد و ستاره گلزنی‌های گادوین منشا پیشتاز اولیه گلزنان فصل نیز رو به خاموشی رفت. خواندن حرف‌های تازه ژنرال هم مشکلی را حل نمی‌کند و بیشتر این سؤال و ابهام را در بردارد که تا چه وقت می‌توان به همان بهانه‌های پوسیده قدیمی روی آورد. حرف‌های دیروز قلعه‌نویی در این خصوص که داوری‌های نادرست، بنیه تیم وی را ضعیف کرده‌اند، لزوماً یادآور مستقیم ادعاهای قدیمی وی در مورد وجود «دست‌های پنهان» علیه وی و تیم‌های او نیست اما حرف‌هایی از همان نوع و جنس و ادعاهایی به همان اندازه ملال‌آور است.

قلعه‌نویی چندی پیش با اسم بردن از چند داور خاص و مغرض خواندن آنها و متهم کردن‌شان به تخریب تیم‌هایش، سال‌هایی طولانی باعث اعتراض گسترده و گروهی آنها شده و آن داوران را به شکایت از خود وا داشته بود که ختم نسبی آن غائله نیز فقط با برخی پادرمیانی‌ها امکانپذیر شده بود. اظهارات تازه ژنرال نیز تنها تأثیری که می‌گذارد، ایجاد موج منفی تازه‌ای علیه او و سبب‌ساز یک به پاخیزی جدید در این صنف علیه اوست. وی آشکارا فراموش کرده که اگر «گل‌گهر» به اهداف تبیین شده این باشگاه نائل نشود، سران باشگاه نه به سراغ داوران بلکه سریعاً به سراغ خود او خواهند آمد و تأکید بر سه ساله بودن طرح‌های او و فرصت‌خواهی برای به بار نشستن آنها نیز اثری نخواهد داشت و او باید به فکر شناسایی یک تیم دیگر به‌عنوان محل کارش در لیگ بیست و یکم باشد.

هر چه باشد، او به‌عنوان مربی‌ای که از ۶ سال پیش به این سو هیچ جامی نبرده، دفاعیه چندانی برای جذب تیم‌های متقاضی خویش ندارد و این دفاعیه که او هنوز پرافتخارترین مربی لیگ برتر (با ۵ عنوان قهرمانی) به حساب می‌آید، هرچند حرف کاملاً صحیحی است اما چنان از وضعیت فعلی او دور نشان می‌دهد که انگار ژنرال مردی از اعصار دور است و نه یکی از مربیان فعلی لیگ.

قلعه‌نویی: اگر از داوری سود بردیم، مرا تا آخر عمر محروم کنید

تیم گل گهر سیرجان برخلاف هفته‌های ابتدایی لیگ که نتایج خوبی را به دست می‌آورد در چند بازی اخیر خود با افت فاحشی روبه‌رو شده است. امیر قلعه‌نویی سرمربی سیرجانی‌ها در این باره می‌گوید: «ما را به چالش انداخته‌اند. دلیل اینکه چند هفته است کنار تیمم نیستم، چیست؟ از حسن‌زاده، جاودانی و عبداللهی (اعضای کمیته انضباطی) تشکر می‌کنم و حکم صادر شده علیه خودم را می‌پذیرم اما گفتم اگر ایراد از من است، ایرادم را بگویید تا خودم را اصلاح کنم. وقتی یک اشتباه تکرار می‌شود دیگر نام آن اشتباه نیست؛ می‌شود تصمیم.» او اشتباهات داوری را دلیل اصلی این ناکامی‌ها می‌داند: «این اشتباهات زمان حضورم در سپاهان و ذوب‌آهن نیز وجود داشت و اکنون در گل‌گهر وجود دارد. سال گذشته در دیدار سپاهان و صنعت نفت، سرمربی سپاهان بودم که داور، سروش رفیعی را به‌خاطر تکل از زمین اخراج کرد.

در حالی که رفیعی در دیدار هفته گذشته سپاهان و گل‌گهر با شدت بیشتری تکل زد اما داور خطا هم نگرفت.» قلعه‌نویی با اشاره به نشست خود با اعضای کمیته انضباطی اینطور می‌گوید: «قرار شد دوستان فیلم بیاورند و من هم فیلم‌هایی که دارم را بیاورم. انتظار داشتم حسن‌زاده اجازه می‌داد فیلم‌های خودمان را می‌آوردیم. از ۸،۷ پنالتی اعلام شده علیه ما، ۶ پنالتی به گفته کارشناسان اشتباه بود. به گفته کارشناسان گل سالم و پنالتی‌های ما گرفته نشده و ما می‌گوییم همه آنها سهوی بوده است. سال دوم حضور در لیگ برتر را تجربه می‌کنیم و وقتی گل سالم و پنالتی ما در یک بازی حساس مقابل تراکتور گرفته نمی‌شود، شیرازه روانی تیم به هم می‌ریزد.» او درباره اینکه در بازی حذفی گل گهر هم اجازه نشستن روی نیمکت تیمش را ندارد، می‌گوید: «در دیدار بعدی گل‌گهر در جام حذفی هم نیستم؛ آن هم به‌خاطر پنالتی که همه کارشناسان گفتند پنالتی نبود. یک روز با سپاهان، یک روز با ذوب‌آهن و یک روز با گل‌گهر همین برنامه بوده است.

در همان بازی‌هایی هم که بردیم، اشتباهاتی علیه ما شد. در دیدار رفت با مس رفسنجان گل سالم ما را خطا گرفتند. ما گل‌گهر هستیم و تجربه تیم‌های بالای جدول مثل فولاد، سپاهان، تراکتور، استقلال و پرسپولیس را نداریم» او آنقدر از ادعاهایش مطمئن است که می‌گوید اگر غیر از این باشد برای همیشه محرومش کنند: «اگر اشتباهات داوری نیم‌فصل اول را بررسی کنید، متوجه می‌شوید ۸ تا ۹ امتیاز در لیگ امسال ضرر کردیم. اگر همین ۸ امتیاز به ما اضافه شود، به کدام رده می‌رویم؟ اگر از داوری سود بردیم، مرا تا آخر عمر محروم کنید. »

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج