۱۰۹۸۴۲۱
۵۱۲۷
۵۱۲۷
پ

هشدار دادستان کل به قضات درباره بازداشت‌ها

حجت‌الاسلام منتظری از برنامه دادستانی کل کشور برای نظارت و بازرسی از آن دسته از قرارهای منتهی به بازداشت، با دلایل کم و یا غیرضرور از ناحیه بازپرس یا دادیار و دادستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام منتظری از برنامه دادستانی کل کشور برای نظارت و بازرسی از آن دسته از قرارهای منتهی به بازداشت، با دلایل کم و یا غیرضرور از ناحیه بازپرس یا دادیار و دادستان خبر داد.

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در جریان نشست شورای عالی قوه قضائیه، از برنامه دادستانی کل کشور برای نظارت و بازرسی از آن دسته از قرارهای منتهی به بازداشت، با دلایل کم و یا غیرضرور از ناحیه بازپرس یا دادیار و داستان خبر داد.

هشدار دادستان کل به قضات درباره بازداشت‌ها

دادستان کل کشور افزود: در این باره هیچگونه گذشتی وجود نخواهد داشت، و بر همین اساس هیأتی در استان‌ها تشکیل شده که پرونده‌ها را بررسی می‌کند و اگر حکم بازداشتی با دلایل کم و قصور یا تقصیر صادر شده باشد، افراد متخلف به دادسرای انتظامی معرفی خواهند شد.

رئیس قوه قضائیه نیز با اشاره به گزارش دادستان کل کشور گفت: در موضوع زندان احتیاط، بر زندان نکردن افراد است. اگر بی دلیل کسی به زندان فرستاده شود، هم خلاف شرع هم خلاف قانون و هم خلاف حیثیت افراد بوده و دلخوری‌‎های اجتماعی ایجاد می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تاکید کرد: موضوع زندان امری عادی نیست، چطور می‌توان از فردی که نباید به زندان می‌رفت، اما با تشخیص غلط و یا قصور و تقصیر زندانی شده است و از خانواده او دلجویی کرد؟ تأکید ما بر اجرای پرقدرت «دستورالعمل ساماندهی زندانیان» در کشور برای جلوگیری از این گونه اتفاقات است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج