جاباما
۱۰۹۸۷۰۱
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

کشف قدیمی‌ترین گورستان حیوانات خانگی در مصر

باستان‌شناسان در مصر گورستانی کشف کرده‌اند که معتقدند قدیمی‌ترین گورستان حیوانات خانگی است که تاکنون کشف شده است.

خبرگزاری ایسنا: باستان‌شناسان در مصر گورستانی کشف کرده‌اند که معتقدند قدیمی‌ترین گورستان حیوانات خانگی است که تاکنون کشف شده است.
کشف قدیمی‌ترین گورستان حیوانات خانگی در مصر
به نقل از لایوساینس، باستان‌شناسان در مصر یک گورستان حدودا ۲۰۰۰ ساله را که بقایای حیواناتی همچون گربه و میمون به همراه قلاده‌هایی از صدف و دانه‌های شیشه‌ای و سنگی در آن دفن شده است کشف کرده‌اند.
مصریان باستان به مومیایی کردن حیوانات برای پیشکش به خدایان شهرت داشتند اما این گورستان واقع در حوالی بندر «برنیس» موضوع متفاوتی است. در هیچ‌یک از حیواناتی که در این گورستان دفن شده‌اند اثری از مرگ به دست انسان دیده نمی‌شود، در عوض بقایای به‌جای‌مانده نشان می‌دهند این‌ها حیوانات پیر و بیماری بوده‌اند که توسط فردی نگهداری می‌شده‌اند. تقریبا تمامی این حیوانات با دقت دفن شده‌اند. حیوانات در حالتی شبیه به خوابیدن در قبر قرار داده شده‌اند و در برخی موارد پتویی به دور آن‌ها پیچیده شده و یا ظرفی بر روی آن‌ها قرار داده شده است.
در یکی از موارد، یک میمون در کنار سه بچه گربه، یک سبد حصیری، لباس، تکه‌های ظرف و دو صدف بسیار زیبا دفن شده بود.
بنابراین کارشناسان معتقدند حیوانات در «برنیس» برای هدیه شدن به خدایان قربانی نمی‌شدند و به عنوان حیوانات خانگی نگهداری می‌شدند.
باستان‌شناسان این گورستان متعلق به قرن اول و دوم میلادی را به طور اتفاقی کشف کرده‌اند. سال‌ها است که باستان‌شناسان مشغول کاوش در حوالی «برنیس» هستند چراکه این منطقه خانه بقایای تاریخی است.
از ۵۸۵ مورد بقایای کشف‌شده، ۵۳۶ مورد گربه، ۳۲ مورد سگ، ۱۵ مورد میمون، یک مورد روباه و یک مورد شاهین بوده است. هیچ‌کدام از حیوانات مومیایی نشده بودند اما برخی از آن‌ها در تابوت‌های موقتی قرار داده شده بودند. برای مثال مجموعه‌ای از برگ نخل دور یک سگ بزرگ پیچیده شده بود و یک نفر با دقت دو تکه کوزه را دور جسد سگ قرار داده بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج