۱۰۹۸۷۰۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

هر آنچه باید از فصل جدید جام حذفی بدانید

فصل جدید رقابت‌های جام حذفی در حالی وارد فاز جدی خود شده است که پرسپولیس برعکس استقلال در اولین گام، آزمون ساده‌ای را پیش روی خود دارد.

خبرگزاری ایرنا: فصل جدید رقابت‌های جام حذفی در حالی وارد فاز جدی خود شده است که پرسپولیس برعکس استقلال در اولین گام، آزمون ساده‌ای را پیش روی خود دارد.

سی و چهارمین دوره رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایران وارد فاز حساس خود شده است. تیم‌های لیگ برتری از این مرحله، یعنی دور یک شانزدهم نهایی وارد رقابت‌ها شده‌اند و باید با ۱۶ تیم دیگر به رقابت بپردازند و برای رسیدن به مرحله یک هشتم نهایی رقابت کنند.

تا به اینجای کار، چهار مرحله را پشت سر گذاشته‌ایم. یک دور مقدماتی که چهار تیم از آن به دور اول صعود کردند. بعد از برگزاری مراحل اول و دوم، در دور سوم تیم‌های لیگ یکی به گردونه رقابت‌ها اضافه شدند و با تیم‌های راه یافته مسابقه دادند. نهایتا ۱۶ تیم به مرحله یک شانزدهم نهایی قدم گذاشتند.

تیم‌های حاضر در مرحله یک شانزدهم نهایی به جز ۱۶ تیم لیگ برتری:

هوادار تهران(دسته یک)، داماش پارسه تهران(دسته سوم)، ویستا توربین تهران(دسته دوم)، استقلال ملاثانی(دسته یک)، شاهین بندر عامری(دسته دوم)، خیبر خرم‌آباد(دسته یک)، مس کرمان(دسته یک)، شهرداری ماهشهر(دسته دوم)، شهرداری بردسکن(لیگ برتر استان)، خوشه طلایی ساوه(دسته یک)، مس نوین کرمان(دسته دوم)، پاس همدان(دسته دوم)، پارس جنوبی جم(دسته یک)، آلاوان کامیاران(دسته دوم)، قشقایی شیراز(دسته یک) و ملوان بندرانزلی(دسته یک).

همان‌طور که مشاهده کردید هشت تیم از لیگ آزادگان، ۶ تیم از لیگ دسته دوم، یک تیم از دسته سوم، یک تیم از لیگ استانی در این مرحله حاضر هستند و باید با ۱۶ تیم لیگ برتری رقابت کنند.

تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان-شهرخودرو، نساجی مازندران-سایپا تهران، سپاهان اصفهان- مس رفسنجان، پیکان تهران-استقلال تهران و ماشین‌سازی تبریز-فولاد خوزستان برگزار کننده پنج بازی تمام لیگ برتری هستند. یعنی حداقل پنج تیم لیگ برتری در این مرحله حذف خواهند شد و پنج تیم به دور بعدی صعود می‌کنند.

دیدار تیم‌های ملوان بندرانزلی-ویستا توربین تهران، استقلال ملاثانی-شاهین بندرعامری، شهرداری بردسکن-خوشه طلایی ساوه، پارس جنوبی جم-پاس همدان و آلاوان کامیاران-قشقایی شیراز هم رقابت‌هایی هستند که رد پای تیم لیگ برتری در آن دیده نمی‌شود و جدال بین تیم‌های لیگ یکی با تیم‌های دسته دوم، دسته سوم و استانی است.

صنعت نفت آبادان لیگ برتری باید از داماش تهران دسته سومی پذیرایی کند. پرسپولیس هم در خانه مس نوین کرمان دسته دومی باید به میدان برود. تراکتور هم در خانه از یک تیم دسته دومی دیگر یعنی شهرداری ماهشهر باید پذیرایی کند. این سه بازی شاید راحت‌ترین قرعه‌ها برا تیم‌های لیگ برتری باشد. جدال آلومینیوم با هوادار لیگ یکی، نفت مسجدسلیمان با خیبر خرم‌آباد از لیگ آزادگان و همچنین گل‌گهر سیرجان با مس کرمان از لیگ یک می‌تواند دیگر دیدارهای به ظاهر آسان‌تر برای تیم‌های لیگ برتری باشد. البته که مس کرمان و هوادار جزو تیم‌های بالانشین لیگ یک هستند و بازی با آنها نمی‌تواند چندان ساده باشد؛ به خصوص گل‌گهر که باید شهرآورد کرمان را با تیم رضا مهاجری برگزار کند.

تراکتور تبریز فصل قبل در فینال استقلال تهران را با نتیجه سه بر ۲ شکست داد تا مدافع عنوان قهرمانی در این مرحله باشد. با این حال تیم آبی‌پوش تهرانی با کسب هفت قهرمانی پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها محسوب می‌شود. باید دید بعد از گذشت ۴۴ سال از این رقابت‌ها، در این فصل چه تیمی به مقام قهرمانی دست پیدا می‌کند. علی‌الحساب بازی‌های مرحله یک شانزدهم نهایی به صورت تک بازی در تاریخ‌های ۲۱ و ۲۲ اسفند به انجام می‌رسد تا تیم‌های حاضر در یک هشتم نهایی مشخص شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج