۱۰۹۸۸۱۶
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

افزایش ابتلا به کرونا با آغاز گرده افشانی

تراکم گرده گیاهان در هوا که از مشخصه‌های پایان زمستان و آغاز بهار است، می‌تواند علاوه بر ایجاد حساسیت، احتمال ابتلا به ویروس کرونا و بیماری کووید۱۹ را نیز افزایش دهد. این نتیجه پژوهشی است که گزارش آن در نشریه تخصصی مخصوص انتشار مقاله‌های آکادمی ملی علوم منتشر شده است.

برترین‌ها: تراکم گرده گیاهان در هوا که از مشخصه‌های پایان زمستان و آغاز بهار است، می‌تواند علاوه بر ایجاد حساسیت، احتمال ابتلا به ویروس کرونا و بیماری کووید۱۹ را نیز افزایش دهد. این نتیجه پژوهشی است که گزارش آن در نشریه تخصصی مخصوص انتشار مقاله‌های آکادمی ملی علوم منتشر شده است.

"تاگس‌شاو"، وب‌سایت کانال یک تلویزیون آلمان سه‌شنبه نهم مارس (۱۹ اسفند) با استناد به این گزارش نوشته که پژوهشگران دانشگاه فنی مونیخ و مرکز Helmholtz به این نتیجه رسیده‌اند که با بالا رفتن تراکم گرده گیاهان در هوا، شمار مبتلایان به کرونا افزایش می‌یابد.

این پژوهشگران نتیجه گرفته‌اند که تناسب میان افزایش آمار ابتلای روزانه و بیشتر شدن میزان گرده گیاهان در همه شهرها، صرف‌نظر از این که در آنها محدودیت‌هایی اعمال شده یا نشده، با شدت و ضعف وجود دارد.

بر این پایه در شهرهایی که در آنها محدودیت‌های کرونایی اعمال نشده باشد در صورتی که تعداد ذره‌های گرده از ۱۰۰ در یک مترمکعب بیشتر شود موارد ابتلا چهار درصد افزایش می‌یابد.

پژوهشگران مونیخی می‌گویند در دوره انجام این پژوهش در برخی شهرهای آلمان تعداد ذرات گرده گیاهان در یک مترمکعب به ۵۰۰ هم رسیده و در چنین حالتی موارد ابتلا به کرونا بیش از بیست درصد افزایش یافته است.

یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد در شهرهایی که در آنها محدودیت‌های کرونایی اعمال شده در قیاس با مناطق دیگر با تراکم مشابه گرده گیاهان، میزان افزایش ابتلا به کرونا ۵۰ درصد کمتر بوده است. توضیح علت این مسئله از نظر پژوهشگران چنین است: در دوره گرده‌افشانی شدید گیاهان سیستم دفاعی بدن در مقابل ویروس‌های دستگاه‌تنفسی بسیار ضعیف‌تر واکنش نشان می‌دهد.

در چنین حالتی بدن میزان کمتری "اینترفرون" ضد ویروس تولید می‌کند. اینترفرون‌ها گونه‌ای از پروتئین‌ها هستند که سلول‌های آلوده به ویروس آزاد می‌کنند و با این کار سیستم دفاعی بدن تحریک و توان مقاومت آن افزایش می‌یابد.

کلاودیا تراید- هوفمن، دکترای پزشکی محیط زیست و یکی از مشارکت‌کنندگان در پژوهش یادشده به گروه‌های در معرض خطر توصیه می‌کند در ماه‌های آینده به پیش‌بینی وضعیت تراکم گرده‌ها توجه داشته باشند و در هر حال از ماسک‌هایی مانند FFP۲ که قابلیت فیلتر ذرات معلق را دارند استفاده کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج