۱۰۹۸۹۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

چشم خود را ورزش دهيد

چشم عضو مهمي است که به مراقبت هاي زيادي نياز دارد. برخي افراد يا دچار نزديک بيني و يا دوربيني مي شوند و نياز است که بينايي خود را تقويت کنند.

روزنامه خراسان: چشم عضو مهمي است که به مراقبت هاي زيادي نياز دارد. برخي افراد يا دچار نزديک بيني و يا دوربيني مي شوند و نياز است که بينايي خود را تقويت کنند. اين راه و روش هم بايد از طريق تغذيه و هم از طريق ورزش انجام گيرد.

چشم خود را ورزش دهيد

مواد غذايي مفيد براي چشم

اسفناج: اين گياه نه تنها غني از ويتامين هاي C،B،A و E و مواد معدني و روي است بلکه غني از لوتئين و زيزانتين نيز هست. مصرف روزانه اسفناج، مي تواند مانع بروز اختلال هايي مانند آب مرواريد و تباهي لکه زرد شود .اسفناج، براي سلامت قرنيه چشم نيز مفيد است.

هويج و بتاکاروتن: در اين گياه به ويتامين A تبديل مي شود. اين ويتامين سلامت کلي چشم را بهبود مي بخشد.

کلم بروکلي: همانند اسفناج، حاوي ويتامين B، لوتئين و زيزانتين است. اين ماده مغذي نه تنها باعث تقويت بينايي مي شود بلکه از چشم ها حفاظت مي کند.

کلم بروکلي، خستگي مفرط و تاري ديد را کاهش مي دهد.

ماهي: ماهي همانند سالمون، تن و ساردين سرشار از اسيد چرب امگا۳ است که مانند آنتي اکسيدان عمل مي کند و چشم ها را در برابر آسيب راديکال آزاد در بدن محافظت مي کند. چربي ماهي مانع خشکي چشم بر اثر استفاده از لنز مي شود.

آواکادو: اين گياه غني از لوتئين و بتاکاروتن است. علاوه بر آن سرشار از ويتامين C،B و E است. لوتئين نوعي فيتوکميکال است که حساسيت چشم را در برابر نور کاهش مي دهد.

ميوه هاي توتي: اين ميوه ها سرشار از ترکيبي به نام «رفودوپسين» است که بازسازي دوباره سلول ها را سرعت مي بخشد. ماده مغذي در توت هاي سياه و زغال اخته رگ هاي خوني را تقويت مي کند و گردش خون در تمامي بدن از جمله چشم ها را بهبود مي بخشد.اين بهبود در گردش خون، ورم و ناراحتي چشم را کم مي کند و کيفيت بينايي را افزايش مي دهد.

مغز ميوه: همانند ماهي، مغز ميوه نيز حاوي اسيد چرب امگا ۳ است که براي بينايي مفيد است.

شکلات کاکائويي: شکلات تلخ غني از فلاوانوئيد و نوعي آنتي اکسيدان است که براي قرنيه و شبکيه چشم مفيد است. کافي است به ميزان مناسب شکلات تلخ مصرف کنيد.

تخم مرغ: تخم مرغ سرشار از پروتئين است. اگر مي خواهيد روند بازسازي مجدد سلولي در چشم با سرعت مناسب انجام شود، لازم است پروتئين با کيفيت مصرف کنيد. در اين مورد، زرده تخم مرغ بسيار مفيد است.

مراقبت هاي چشم: پلک بزنيد: هر چند ثانيه پلک بزنيد تا از فشار و خستگي چشم کاسته شود. اين يکي از آسان ترين راه هاست. با بستن پلک براي چند ثانيه چشم ها را مرطوب نگه داريد. افرادي که به طور مداوم با رايانه کار مي کنند با انجام دادن اين کار مي توانند بهتر و طولاني تر روي کار خود تمرکز کنند. براي رفع خستگي مفرط، ناراحتي و... هر ۴ تا ۵ ثانيه، پلک بزنيد.

گردش چرخشي با چشم هاي باز: اين بهترين ورزش براي رفع خستگي چشم است. اين روش آسان، بهترين راه بهبود بخشيدن به قدرت بينايي است. به آرامي بنشينيد، در حالي که بالا، پايين و هر دو طرف را نگاه مي کنيد، چشم ها را بگردانيد. ابتدا، ۵ مرتبه در جهت عقربه هاي ساعت، سپس ۵ مرتبه بر خلاف آن. اين برنامه هر نوع سفتي در عضلات اطراف چشم ها را کاهش مي دهد، تا با انعطاف پذير شدن، فشار روي چشم کم شود.

چرخش چشم، با چشم هاي بسته: اين روش کاملاً مشابه ورزش قبلي است اما به جاي چشم هاي باز با چشم هاي بسته تمامي حرکت ها را انجام دهيد.

تمرکز: اين ورزش، هم جالب و هم خيلي موثر است.در حالت نشسته، دست ها را به جلو دراز کنيد و روي انگشتان اشاره به مدت چند ثانيه تمرکز کنيد. سپس نگاه تان را از انگشت هايتان برداريد و به شيئي ديگر در فاصله ۳ متري خيره شويد و به مدت چند ثانيه به آن نگاه کنيد و سپس به انگشتان خود خيره شويد. اين حرکت را به مدت ۲دقيقه ادامه دهيد تا عضله اطراف چشم تقويت شود و قدرت بينايي افزايش يابد.

حفظ تمرکز: در حالت نشسته قرار بگيريد. دست ها را جلوي خود دراز کنيد و انگشت اشاره را صاف جلوي خود قرار دهيد و روي آن تمرکز کنيد. سپس خيلي آرام انگشت را به سمت صورت نزديک کنيد تا ۱۰ سانتيمتر از صورت فاصله داشته باشد. سپس دوباره دست ها را به طرف بيرون در حالي که به انگشت تان خيره شده ايد، بکشيد.

قرار دادن کف دست روي چشم ها: اين ورزش نيست بلکه راهي براي آرامش است. در حالت نشسته پشت ميز قرار بگيريد. چند نفس عميق بکشيد. آرنج ها را روي ميز قرار دهيد، کف دست ها را کمي مانند کاسه جمع کنيد و روي چشم ها قرار دهيد. نوک انگشتان بايد روي پيشاني و قسمت انتهاي کف دست روي گونه قرار گيرد. بايد بتوانيد زير دست ها به آساني پلک بزنيد و نفس هاي عميق و آرام بکشيد.

شستن: علاوه بر شستن صورت، چشم ها را نيز هر بار بشوييد، به ويژه شب قبل از خواب و هر روز صبح پس از بيدار شدن. از آب ولرم با دماي اتاق استفاده کنيد زيرا آب سرد مي تواند باعث خشکي چشم شود. با شستن چشم با آب، کثيفي و گرد و خاک از بين مي رود و چشم مرطوب مي ماند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج