۱۰۹۹۰۸۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تحویل واکسن کووید-۱۹ با پهپاد

هواپیماهای بدون سرنشین واکسن کووید-۱۹را به مناطق دور افتاده آفریقا تحویل می‌دهند و وقتی به مقصد مورد نظر می‌رسند، محموله را در منطقه‌ای از پیش تعیین شده آزاد می‌کنند تا واکسن‌ها با چتر روی زمین فرود بیایند.

خبرگزاری مهر: هواپیماهای بدون سرنشین واکسن کووید-۱۹را به مناطق دور افتاده آفریقا تحویل می‌دهند و وقتی به مقصد مورد نظر می‌رسند، محموله را در منطقه‌ای از پیش تعیین شده آزاد می‌کنند تا واکسن‌ها با چتر روی زمین فرود بیایند.

به نقل از نیو اطلس، از اوایل ماه مارس، اولین تحویل واکسن کرونا با هواپیماهای بدون سرنشین در کشور آفریقایی غنا آغاز شد. یک پهپاد ۲۵۰ دوز از واکسن کووید-۱۹ را با کمک یک چتر برای یک مرکز بهداشت روستایی فرستاد و اولین محموله از ۳۶ محموله واکسن مورد نظر را در روز اول به سلامت به دست مردم رساند.

تحویل واکسن کووید-۱۹ با پهپاد

تحویل واکسن کووید-۱۹ با پهپاد

شرکت تحویل پهپادی "زیپ‌لاین"(Zipline) چندین سال است که در کشورهای مختلف آفریقایی فعالیت می‌کند و زیرساخت‌های تحویل محموله با پهپاد را برای کمک به حمل و نقل تجهیزات پزشکی حیاتی به مناطق دور افتاده آماده کرده است. تحویل کیسه‌های خون با هواپیماهای بدون سرنشین در سال ۲۰۱۶ در کشور رواندا توسط این شرکت آغاز شد و به سرعت به کشورهایی از جمله تانزانیا گسترش یافت.

هواپیمای بدون سرنشین این شرکت که به صورت سفارشی طراحی شده است، یک سفر رفت و برگشت ۱۶۰ کیلومتری را با حداکثر ۱.۷۵ کیلوگرم بار انجام می‌دهد. این هواپیماهای بدون سرنشین بال‌ثابت می‌توانند به حداکثر سرعت ۱۲۸ کیلومتر در ساعت برسند و با سرعت ثابت ۱۰۱ کیلومتر در ساعت پرواز کنند.

جدیدترین خدمت این شرکت تحویل واکسن با هواپیماهای بدون سرنشین شامل اولین واکسن‌های کرونا است که به عنوان بخشی از توافق نامه جهانی موسوم به "کوواکس"(COVAX) در آفریقا توزیع می‌شود که یک ابتکار بین‌المللی برای کمک به دسترسی عادلانه به واکسن‌های کووید-۱۹ در همه جهان است.

اکنون پس از چند ماه برنامه‌ریزی، ۶۰۰ هزار دوز واکسن آکسفورد/ آسترازنکا در پایتخت غنا فرود آمد. در تاریخ ۲ مارس اولین پهپاد از "مپانیا" در منطقه اشانتی در جنوب مرکزی غنا به پرواز درآمد. پس از ۳۴ دقیقه پرواز، وارد "آسوفوا" شد که در حدود ۷۰ کیلومتری آن قرار دارد. یک جعبه کوچک عایق بندی شده حاوی ۲۵ ویال واکسن کووید-۱۹ با چتر نجات در آنجا رها شد و فرود آمد و در عرض پنج ساعت ۲۵۰ نفر واکسینه شدند. تا پایان آن روز هم ۳۵ مورد دیگر تحویل پهپادی به مرکز بهداشتی "آسووفوا" انجام شد.

با حمایت چندین بنیاد و دولت غنا چندین شعبه از شرکت "زیپ‌لاین" در سراسر این کشور ایجاد شده است. تخمین زده می‌شود که در حال حاضر حدود ۱۰۰۰ مرکز بهداشتی در این کشور توسط این سرویس تحویل آماده خدمت رسانی باشند.

"کیتلین برتون" از شرکت "زیپ‌لاین" معتقد است که این سیستم توزیع، امکان انتقال دقیق و سریع واکسن‌ها به مناطق دورافتاده را فراهم می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج