۱۰۹۹۱۷۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

نامه ایران به کنفدراسیون فوتبال آسیا

میزبانی بازیهای جام جهانی حق مسلم ماست

فدراسیون فوتبال ایران به نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره میزبانی رقابت های مرحله اول مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر‌ پاسخ داد.

ورزش سه: فدراسیون فوتبال ایران به نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره میزبانی رقابت های مرحله اول مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر‌ پاسخ داد.

در‌ نامه ای که AFC برای فدراسیون فوتبال ایران ارسال کرده بود، با بر شمردن مسائلی که ایران برای انجام مسابقات دارد از طرف ایرانی درخواست چاره شده بود.

آنچه که مدنظر afc بود مسائل مربوط به تحریم، مسئله گمرک، موضوع حق پخش تلویزیونی، عدم تمایل شرکای تجاری به انجام بازی ها در ایران و البته مسائل مربوط به سلامتی ورزشکاران پاندمی کرونا بود که از سوی این نهاد عالی فوتبال آسیا برجسته شده و در پایان آن از فدراسیون فوتبال ایران درخواست شده بود که اگر راه حلی برای حل این مشکلات دارد آن را به afc ارائه بدهد.

درحالی‌که تنها ۲۴ ساعت تا اعلام میزبانی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا باقی مانده است و صد البته نامه afc به موضوعات مربوط به آب تورنمنت مربوط می‌شود طرف ایرانی در پاسخ، از اینکه afc همه مسابقات (ملی و باشگاهی) را در یک سبد قرار داده و میزبانی آن را به صورت یکسان بررسی کرده ابراز تعجب نموده است. چرا که مسابقات مقدماتی جام جهانی شرایطی کاملا متفاوت با لیگ قهرمانان آسیا دارد و کنفدراسیون فوتبال آسیا باید شرایط جدول و مسابقات را در آن لحاظ بنماید.

همانطور که می‌دانید ایران در سه بازی دور برگشت از حق میزبانی برخوردار است و تنها برای مسابقه با تیم کامبوج باید به این کشور سفر می‌کرد (اگر مسابقات به صورت نرمال برگزار میشد). اما در شرایط فعلی که قرار است بازی ها به صورت متمرکز و در یک کشور برگزار شود باز هم ایران با حق میزبانی در سه مسابقه مقابل هنگ کنگ، بحرین و عراق باید در الویت میزبانی باشد. ضمن اینکه شرایط برگزاری مسابقات در خرداد ماه در ایران و در شهر تهران کاملا مهیاست و هیچ مشکلی برای برگزاری مسابقات در ورزشگاه های پایتخت وجود ندارد.

نکته مهمی که فدراسیون فوتبال در نامه خود به AFC روی آن انگشت گذاشته، موضوع عدم تملک این نهاد و اسپانسرها به مسابقات دور اول مقدماتی جام جهانی است که زیر نظر کشور میزبان برگزار می‌شود و تبلیغات و موضوع حق پخش تلویزیونی هم کاملا متوجه کشور میزبان است و میزبان، به عنوان دارنده حق پخش آن را به کشوری که به عنوان رقیب در مقابلش قرار می‌گیرد، سیگنال می‌فرستد و در این بین هیچ نکته خاصی وجود ندارد.

فدراسیون فوتبال ایران که تلاش های فرامتنی و متفاوتی را با کمک نهادهایی مثل وزارت امور خارجه در دستور کار قرار داده است، می‌تواند از پتانسیل مهدی تاج رئیس سابق فدراسیون فوتبال ایران که عضو کمیته اجرایی AFC است نیز استفاده کند. البته رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا هم اهل بحرین است و طبعا آن ها نفوذ بیشتری در کمیته اجرایی ای اف سی دارند. با این حال به خاطر این که کشورهایی چون چین، عربستان و... به عنوان کشورهای سید یک میزبانی را در اختیار گرفته اند، به میزبانی آخرین بازی های خود که مقابل کامبوج، هنگ کنگ، عراق و بحرین است، برسد. جالب است بدانید کشور چین حتی شهر برگزاری مسابقات مقدماتی جام جهانی را نیز مشخص کرده و این رقابت ها سوژو که میزبانی لیگ حرفه ای چین را به صورت متمرکز برعهده داشت، برگزار خواهد شد.

باتوجه به همه این مسائل انتظار می‌رود شاگردان اسکوچیچ در تهران از چهار حریف خود در دور برگشت پذیرایی کنند و با درخشش مقابل این رقبا قاطعانه به دور دوم مرحله مقدماتی جام جهانی بروند. این انتظاری است که همه فوتبال‌دوستان ایرانی از کنفدراسیون فوتبال آسیا دارند و هر تصمیمی غیر از این یک خطا و یک اجحاف آشکار در حق ایران خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج