۱۰۹۹۳۳۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

رکاب‌زنی برای «غروب کوسه‌ها»

علی یزدی دوچرخه‌سوار، با شعار «غروب کوسه‌ها» برای حمایت از کوسه‌های در معرض انقراض، سواحل خلیج فارس و دریای عمان از بندر ماهشهر تا بندر گواتر را رکاب می‌زند.

علی یزدی دوچرخه‌سوار، با شعار «غروب کوسه‌ها» برای حمایت از کوسه‌های در معرض انقراض، سواحل خلیج فارس و دریای عمان از بندر ماهشهر تا بندر گواتر را رکاب می‌زند.

علی یزدی دوچرخه‌سوار و عکاس، ۳۱ ساله، اهل تهران، برنامه رکاب‌زنی خود با شعار «غروب کوسه‌ها» را امروز (پنجشنبه) از بندر ماهشهر در خوزستان، با بدرقه تعدادی از اعضای انجمن‌های زیست محیطی و دوستداران محیط زیست خوزستانی آغاز کرد.

طول مسیر رکاب‌زنی در حدود ۲ هزار کیلومتر و مقصد آن بندر گواتر در چابهار استان سیستان و بلوچستان است. او یک کوسه ۲.۵ متری را نیز به صورت نمادین به دوچرخه خود وصل کرده تا از این طریق آگاهسازی عمومی را در طی سفر خود انجام دهد.

رکاب‌زنی برای «غروب کوسه‌ها»

این دوچرخه‌سوار در گفت وگو با ایرنا هدف از برنامه رکاب‌زنی خود را حمایت از کوسه‌های در معرض انقراض عنوان کرد و گفت: ۴۶ گونه کوسه در خلیج فارس زندگی می‌کنند که ۱۳ گونه از آنها در حال انقراض و چهار گونه در حال نابودی کامل هستند.

یزدی درباره دلیل انتخاب شعار «غروب کوسه‌ها» برای این برنامه رکاب‌زنی، توضیح داد: غروب، مرز بین روز و شب است، به این معنی که اگر نجنبیم و کاری برای کوسه‌ها نکنیم، به زودی همه جا تاریک می‌شود و این جانوران منقرض می‌شوند.

وی افزود: با این برنامه تصمیم گرفتیم حرکتی برای نجات کوسه‌ها کنیم تا صدایمان را به گوش جهانیان برسانیم زیرا ایران رتبه ۱۸ جهانی در شکار کوسه را دارد و صید کوسه در سایر کشورها بسیار بیشتر است.

یزدی اضافه کرد: طبق قوانین ایران، صید کوسه جرم است و جریمه دارد اما هنوز هستند کسانی که کوسه‌ها را شکار می‌کنند، تصمیم داریم صیادان را با شرایط انقراض کوسه‌ها آگاه کنیم تا آنها هم به ما بپیوندند و از این به بعد کوسه‌هایی که در تورهای آنها گرفتار شدند را رهاسازی کنند.

وی همچنین از همراهی تعدادی از سمن‌های محیط زیستی خوزستان برای برگزاری برنامه بدرقه و دکتر صابر وطن‌دوست، ماهی‌شناس و پژوهشگر در زمینه کوسه‌ها برای انجام هماهنگی‌ها و اداره حفاظت محیط زیست ماهشهر برای همکاری قدردانی کرد.

بر اساس این گزارش، این دوچرخه‌سوار امروز بندرماهشهر را به مقصد هندیجان ترک کرد.

برنامه بدرقه این دوچرخه‌سوار با شعار «غروب کوسه‌ها» با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، اداره محیط زیست شهرستان ماهشهر، انجمن دیده‌بان انرژی پاک فجر، انجمن دیده‌بان محیط زیست بندر امام خمینی، انجمن دیده‌بان جلگه سبز خوزستان، شرکت پتروشیمی بوعلی سینا و انجمن نبض سبز در اسکله بندر ماهشهر برگزار شد. در این برنامه پاکسازی ساحل و کاشت نهال نیز توسط دوستداران محیط زیست انجام شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج