جاباما
۱۰۹۹۶۴۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

سرقت اطلاعات هزاران سرور در انگلیس

یک نشریه انگلیسی روز جمعه گزارش داد که احتمالا داده‌های محرمانه هزاران سرور در انگلیس به دلیل نقص جدی فنی در سامانه ایمیل شرکت مایکروسافت به سرقت رفته است.

ایرنا: یک نشریه انگلیسی روز جمعه گزارش داد که احتمالا داده‌های محرمانه هزاران سرور در انگلیس به دلیل نقص جدی فنی در سامانه ایمیل شرکت مایکروسافت به سرقت رفته است.

به گزارش دیلی تلگراف، کارشناسان یک مرکز امنیت سایبری تجاری در آمریکا موسوم به شبکه پالو آلتو می گویند که از ۱۲۵ هزار سرور در جهان، ۷ هزار و ۹۰۰ سرور در انگلیس آسیب پذیر هستند.

این سرورها از سوی شرکت‌های تجاری، موسسات خیریه، نهادهای بهداشتی، حقوقی، دفاعی و دولتی مورد استفاده قرار گرفته اند. این تحول پس از آن صورت می‌گیرد که شرکت مایکروسافت هفته پیش ادعا کرد که هکرهای مورد حمایت چین از یک حفره امنیتی در سرورهای ایمیل این شرکت برای سرقت اطلاعات تجاری و دولتی سوء استفاده کرده‌اند.

کارشناسان هشدار داده‌اند که این نقص فنی به هکرها اجازه داده تا به بانک اطلاعاتی ایمیل‌ها دسترسی پیدا کرده و از آن برای باج خواهی استفاده کنند. پیشتر شرکت امنیتی «ایسِت» هم اعلام کرده بود که بالغ بر ۱۰ گروه هکری دولتی به سرورهای جهان حمله کرده‌اند. گفته می‌شود که آن‌ها عمدتا سرورهای انگلیس، آلمان، نروژ و آمریکا هدف قرار داده‌اند.

دو روز پیش پارلمان نروژ پس از نزدیک به ۶ ماه از علنی شدن حمله سایبری پیشین به سامانه رایانه ای خود، دوباره هدف چنین عملیات نفوذی قرار گرفت.

‌ماریانه اندریسن رئیس بخش اداری مجلس نروژ در این باره گفت: از دسترسی مهاجمان به داده های نهاد قانوگذاری اطلاع داریم، اما جزئیات کامل آن هنوز در دسترس ما قرار نگرفته است.

این مقام پارلمان افزود: این حمله با آسیب پذیری در نرم افزار مبادله مایکروسافت ارتباط داشته، اما هنوز عامل آن شناسایی نشده است.

اینه اریکسن سوریده وزیر امور خارجه نروژ در ماه اکتبر، روسیه را مسئول حمله سایبری پیشین در سپتامبر معرفی کرد. کشورهای غربی عموما روسیه و چین را مسئول این قبیل حملات معرفی می‌کنند. با این حال هر دو کشور دست داشتن در این فعالیت‌ها را رد می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج