۱۰۹۹۷۴۵
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

چالش حضور فولاد و استقلال در خاک سعودی‌ها!

کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از مشخص کردن میزبانان مسابقات مرحله نخست انتخابی جام‌جهانی قطر، میزبانان لیگ‌قهرمانان آسیا در گروه‌های پنج‌گانه غرب آسیا را هم مشخص کرد که کشور‌های امارات، عربستان و هند به عنوان میزبانان تیم‌های ایرانی معرفی شدند.

روزنامه خراسان:کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از مشخص کردن میزبانان مسابقات مرحله نخست انتخابی جام‌جهانی قطر، میزبانان لیگ‌قهرمانان آسیا در گروه‌های پنج‌گانه غرب آسیا را هم مشخص کرد که کشورهای امارات، عربستان و هند به عنوان میزبانان تیم‌های ایرانی معرفی شدند. تراکتور در گروه B با تیم‌های پاختاکور ازبکستان، شارجه امارات و برنده پلی‌آف‌(الوحده عربستان یا نیروی‌هوایی عراق) همگروه است که میزبانی این گروه به امارات سپرده شده‌.

استقلال نیز در گروه C با تیم‌های الاهلی عربستان، الشرطه عراق و الدحیل قطر همگروه است که میزبانی این گروه به عربستان واگذار شده‌. در گروه E نیز که پرسپولیس با گوای هند، الریان قطر و برنده پلی‌آف‌(الوحده امارات یا الزورای عراق) همگروه شده، میزبانی به نماینده هند سپرده شده است. فولاد‌خوزستان نیز که در صورت پیروزی مقابل العین امارات در پلی‌آف، در گروه D با تیم‌های السد قطر، الوحدات اردن و النصر‌عربستان همگروه خواهد شد، در دور گروهی به میزبانی نماینده عربستان به رقابت خواهد پرداخت.

با تصمیم ‌ای‌اف‌سی ۲ نماینده ایران باید در کشور عربستان دیدارهای خود را برگزار کنند و این در‌حالی است که طبق روال چند سال اخیر و به خاطر مناقشات سیاسی ایران و عربستان سعودی تیم‌های ملی و باشگاهی ۲ کشور در کشور ثالث و زمین بی‌طرف به مصاف هم رفته‌اند و این‌که چرا ‌ای‌اف‌سی این مسئله را لحاظ نکرده، سوال بزرگی و مهمی است. پس از اعلام میزبانان لیگ قهرمانان آسیا طبق معمول شاهد اظهارنظرهای هیجانی و احساسی متولیان ورزش بودیم و در راس آن‌ها وزیر ورزش‌و جوانان بود.

سلطانی‌فر درباره اعلام میزبانی دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا و میزبانی عربستان از گروه استقلال و گروه احتمالی فولاد در شرایطی که روابط خوبی میان ایران و عربستان در چند سال اخیر وجود نداشته، گفت: «ارزیابی ما از این تصمیمات خوب نیست.‌ همان‌طور که در سال‌های گذشته به‌دلیل ملاحظات سیاسی، آن‌ها (عربستانی‌ها) به کشور ما نمی‌‌آمدند و برگزاری مسابقات به کشور سومی موکول می‌شد، اکنون هم معتقدیم این اتفاق باید رخ بدهد. اگر قرار است بین تیم‌های ایرانی و عربستانی مسابقه‌ای برگزار شود، یا باید در کشور ما برگزار شود یا در کشور ثالث.» وی درباره این‌که آیا با این توضیح تیم‌های ایرانی به عربستان نمی‌‌روند، گفت: «هنوز تصمیمی در این باره نگرفته‌‌ایم و طبیعتا فدراسیون فوتبال باید در این خصوص تصمیم بگیرد. ما هم ملاحظات دیپلماسی را خواهیم دید و متناسب با چیزی که در گذشته بوده و مسائلی که پیگیری می‌کنیم، تصمیم‌گیری خواهیم کرد.»

پس از اعتراض وزیر، رسانه‌ها خبر دادند وزیر ورزش‌و جوانان در نامه‌ای به اینفانتینو و شیخ سلمان خواستار بررسی همه‌جوانب میزبانی در رقابت‌های مقدماتی مرحله دوم جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر و لیگ قهرمانان آسیا شد. تاکید وزیر ورزش بر این‌که بازی نمایندگان فوتبال ایران یا باید به میزبانی ایران برگزار شود یا در کشور ثالث، با واکنش‌های زیادی همراه شد. در‌حالی که عده‌ای اندک با وزیر ورزش همراهی می‌کردند، بسیاری به این اظهارنظر او اعتراض کردند.

به زعم آن‌ها این واکنش وزیر بیشتر پاک کردن صورت مسئله بود و استیصال وزارت ورزش را می‌رساند که در این سال‌ها به جای فعال کردن دیپلماسی ورزش و استفاده از همه ظرفیت‌ها برای ایفای نقش موثر در معادلات ورزش و فوتبال قاره آسیا، همواره نقش معترض به تصمیمات ‌ای‌اف‌سی را بازی کرده‌اند. البته این انتقاد به کمیته ملی المپیک و شورای عالی ورزش هم وارد است که نتوانسته‌اند کرسی‌های مهم در ورزش آسیا را به‌دست آورند و یا با وجود در اختیار داشتن چند کرسی در چند رشته عملا منفعل و بدون تاثیرگذاری بوده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ستار

      سلطانی چرا کاری نکردی مگه کارت چیه فقط میتونی تو ایران کمک لنگ کنی خارج از ایران نمیتونی کا ری کنی

      پاسخ ها

      • محمدشاکری

        آب رو بریز همون جایی که میسوزه.کیسه های متوهم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج