۱۰۹۹۷۵۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ستاره‌هایی که بازیگر سینما شدند

در فیلم، توتی در حالی که آماده آخرین بازی دوران ورزشی‌اش می‌شود، به آینه نگاه می‌کند و نقاط اوج و فرود دوران ورزشی‌اش را به یاد می‌آورد.

روزنامه ایران ورزشی: در فیلم، توتی در حالی که آماده آخرین بازی دوران ورزشی‌اش می‌شود، به آینه نگاه می‌کند و نقاط اوج و فرود دوران ورزشی‌اش را به یاد می‌آورد.

فرانچسکو توتی به عنوان اسطوره فوتبال رم و ایتالیا ستایش بسیاری را به خود دیده است. او حالا می‌تواند در رزومه خود، عنوان «بازیگر برنده جایزه» را هم قرار دهد.

توتی تمامی ۲۵ سال دوران بازی خود را در رم گذراند و ۷۸۶ بازی برای این تیم انجام داد. او در سال ۲۰۱۷ در ۴۰سالگی بازنشسته شد. توتی در سال ۲۰۰۱ فاتح سری آ شد و دو بار هم جام حذفی ایتالیا را فتح کرد. او ۵۸ بازی ملی برای ایتالیا انجام داد که آخرین آن فینال جام جهانی ۲۰۰۶ بود که ایتالیا توانست فرانسه را در ضربات پنالتی شکست دهد.

فیلم «نام من فرانچسکو توتی است» در پاییز منتشر شد و حالا جایزه روبان نقره‌ای ۲۰۲۱ ایتالیا را به عنوان بهترین مستند گرفته است.

این فیلم را الکس اینفاسکلی ساخته و در آن توتی، در حالی که آماده آخرین بازی دوران ورزشی‌اش می‌شود، به آینه نگاه می‌کند و نقاط اوج و فرود دوران ورزشی‌اش را به یاد می‌آورد. در این فیلم از فوتبال دوران کودکی او تا خداحافظی اشکبارش در ورزشگاه المپیک در سال ۲۰۱۷ به تصویر کشیده شده است.

این فیلم در مراسم چهارشنبه نه‌تنها جایزه بهترین مستند را از آن خود کرد، که توتی هم جایزه بهترین بازیگر نقش اول را به دست آورد. طبق اعلام هیأت ژوری روبان نقره‌ای، این ستاره رم «جنبه انسانی خود و صمیمانه‌ترین احساسات خود در طول دوران ورزشی‌اش را نشان داده است».

توتی بی‌تردید اولین بازیکنی نیست که به عرصه سینما پای می‌گذارد، هرچند که کمتر کسی به اندازه او با ستایش منتقدان مواجه شده است اما بازیکنان دیگری که به سینما رفتند کدام‌ها بوده‌اند؟

اریک کانتونا

کانتونا در سینما رزومه‌ای قوی به جای گذاشته و حتی نقش خود را در فیلم انگلیسی «در جست‌وجوی اریک» بازی کرده است. این ستاره سابق لیدز یونایتد، منچستر یونایتد و تیم ملی فرانسه در چندین فیلم هنری فرانسوی و اروپایی بازی و کارگردانی کرده است و در فیلم الیزابت همبازی بزرگانی مانند کیت بلانشت و سر ریچارد آتنبورو بوده است.

نیمار

مجموعه‌ فیلم‌های تریپل‌اکس در سال ۲۰۱۶ با فیلم «تریپل‌اکس: بازگشت زاندر کیج» به سینماها بازگشت. وین دیزل در نقش اصلی حضور یافت اما نیمار، ستاره پاری سن ژرمن و تیم ملی برزیل هم در این فیلم بازی کرد. او نقشی کوتاه اما مهم در فیلم دارد.

دیوید بکام

کاپیتان سابق تیم ملی انگلیس در فیلم «شاه آرتور: افسانه شمشیر» نقشی کوتاه ایفا کرد و چند دیالوگ هم گفت. او در بخشی از فیلم حضور داشت که در آن، شاه آرتور شمشیر را از زیر سنگ بیرون می‌آورد.
بینی بکام در گریم بزرگ شد و روی صورت او هم زخم نقش بست اما با این حال چهره او کاملاً آشنا بود. و چه کسی می‌تواند نقش کوتاه این ستاره سابق منچستر یونایتد، رئال مادرید و لس‌آنجلس گلکسی را در فیلم «گل» فراموش کند؟

رونالدینیو

یکی دو سال پیش بود که رونالدینیو، ستاره سابق بارسلونا و تیم ملی برزیل نقشی به نام «رونالدو» را در یک فیلم ایفا کرد. او نقش یک متخصص هنرهای رزمی برزیلی را در فیلم «کیک‌بوکسور» ژان کلود وان‌دام داشت. مایک تایسون هم در این فیلم بازی کرد.

اولیویه ژیرو و پرسنل کیمپمبه

ژیرو و کیمپمبه کمی بعد از قهرمانی در جام جهانی 2018 با فرانسه، فرصت آن را یافتند که در نسخه‌ انیمیشن مرد عنکبوتی حضور یابند.

در دوبله فرانسوی انیمیشن «مرد عنکبوتی: نسل جدید»، صدای ملایم ژیرو روی کاراکتر گابلین سبز قرار گرفت و کیمپمبه در نقش عقرب حضور یافت.

پله

شاید محبوب‌ترین ترکیب سینما و فوتبال را بتوان متعلق به بهترین بازیکن تاریخ دانست.
پله، اسطوره برزیل، در کنار دیگر بازیکنان حرفه‌ای فوتبال، مانند بابی مور و اوسوالدو آردیلس، در کنار مایکل کین و سیلوستر استالونه در فیلم «فرار به سوی پیروزی» حضور یافتند. این فیلم در سال ۱۹۸۱ ساخته شد و در آن، تیمی از اسیران جنگی تلاش می‌کنند که از دست ژنرال‌های نازی فرار کنند.

آندرس اینیستا

اسطوره بارسلونا و اسپانیا نقش اصلی را در نسخه اسپانیایی انیمیشن «دزدان دریایی» ایفا کرد. نسخه اصلی این انیمیشن متعلق به استودیو آردمن است (که سریال والاس و گرومیت را ساخته است) و در آن اسطوره بارسلونا به جای کاراکتر دزد دریایی زال حرف می‌زند که می‌خواهد جایزه «دزد دریایی سال» را از آن خود کند.

آنتوان گریزمان

این گریزمان بود که راه را برای ژیرو و کیمپمبه باز کرد. این بازیکن فرانسه و بارسلونا نقش سوپرمن را در دوبله فرانسوی «لگو بتمن» ایفا کرد. گوینده اصلی این نقش چنینگ تاتوم بود.

زین‌الدین زیدان

او مربی بسیار موفق رئال مادرید است و دوران بازی درخشانی هم در بوردو، یوونتوس و رئال داشته است اما در بازیگری هم تلاش خود را کرده است.

سخت بتوان گفت زیدان در فیلم «آستریکس در بازی‌های المپیک» که در سال ۲۰۰۸ ساخته شد تا چه حد خوب بازی کرده، چون دیدن گریم او با موهای بلند به اندازه کافی مبهوت‌کننده است.

در این فیلم فرانسوی که در آن هنگام دومین فیلم پرهزینه غیرانگلیسی‌زبان تاریخ شد، میشاییل شوماخر، تونی پارکر و آملی مورسمو هم بازی کردند.

لوکاس پودولسکی

فیلمی که او در آن بازی کرد خیلی معروف نیست اما این بازیکن سابق بایرن مونیخ، کلن، آرسنال و اینتر در فیلم آلمانی Macho Man نقشی کوتاه داشت. این فیلم در شهر کلن، زادگاه او ساخته شد. او درباره نقشش گفت: «صحنه‌ای که در آن بازی می‌کنم در ورزشگاه کلن است و به نظرم واقعاً بامزه است. کاملاً برازنده من است. خوشحالم که در این فیلم حضور داشتم.»

وینی جونز

او احتمالاً فوتبالیستی است که در سینما موفق‌ترین بوده است. او نقش‌های منفی را در فیلم‌های پرفروشی مانند «قفل، انبار و دو بشکه باروت»، «سرقت در ۶۰ ثانیه»، «قاپ‌زنی»، «اره‌ماهی»، «مین ماشین»، «مردان ایکس: آخرین ایستادگی» و فیلم‌های بسیار دیگری بازی کرده است.

جونز در فوتبال هم بازیکنی خشن بود. او برای ویمبلدون، لیدز، شفیلد یونایتد، چلسی و تیم ملی ولز به میدان رفت.

کارلو آنچلوتی

آنچلوتی در سال ۲۰۱۶ در فیلم «فراتر از پیشتازان فضا» نقشی کوتاه ایفا کرد. این مربی اورتون گفت که این نقش از طریق یک دوست به او پیشنهاد شده است. این دوست او همسر زویی سالدانا است که در فیلم‌های «پیشتازان فضا» نقش اوهورا را بازی می‌کند.

فرانک لبوف

بزرگ‌ترین فیلمی که این مدافع سابق چلسی بازی کرده، «نظریه همه‌چیز» است که زندگینامه استیون هاوکینگ است. این فیلم در سال ۲۰۱۴ ساخته شد و لبوف در آن نقش «دکتر سوییسی» را داشت. او که قهرمان جام جهانی ۱۹۹۸ است، در چندین فیلم دیگر هم بازی کرده، که البته به اندازه آن فیلم مشهور نیستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج